Advertenties


wanneer velgen er weer op?

Gestart door janwim, 8 februari 2006, 11:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remko LvB

Zelf wil ik deze gaan bestellen voor onder de Astra :Rh Prestige (1dlg)



8Jx18" ET 35, moet volgens mij wel gaan passen, nu ook 8J erop liggen en heb nog ruimte zat om iets meer naar buiten te komen.

Dezelfde, alleen dan van Dezent, onder een Golf gezien in dezelfde maat, en vond ik wel heel dik staan,lekker breed velgbed.

Maar eerst zien wat de levertijd is, maar mocht dat snel zijn, ga ze er niet eerder onder dan +/- eind maart.

Grtz. Remko

Meganez

Citaat van: RaymondTroost op  8 februari 2006, 20:41:00
nou das niet helemaal waar hoor.. Vooral bij de gepolijste velgen met dikke rand.. Mijn rechterachtervelg is ook een stukje vanaf >:D En dat staat vieslelijk.. dus mischien dat ik achter ook maar gelijk laat polijsten..

Maar 1st eind volgende week Bumper,spiegels en voorscherm laten spuiten :D

Wat is niet helemaal waar? En waardoor heb jij die schade aan je velg?

@Remco
Dikke velgen  :D

janwim

hmm, jullie maken me erg aan het twijfelen :S kan gewoon niet wachten om ze er weer op tedoen.

zeker mooie velgen die RH

ForeverYoung

Citaat van: Sjors op  8 februari 2006, 18:41:18
Ik gooi ze er eind maart weer onder als ik me wagen ga verlagen.

Verder als je ze poetst is het best maar stel er valt weer een sneeuwbui zoals een aantal weken geleden dan je met 30 km poer uur een van de snellere bent heb ik ze liever gewoon in me kamer staan. als je dan tegen de stoep glij dan krap je jezelf nog wle eens achter je oren! Was met die sneeuwbui toen blij dat die wintervelgen eronder zaten toen ik aantal keer stoep pakte!

Maar iedereen zijn smaak natuurlijk

de eerste in dit topic die echt verder kijkt dan 'pekel, viezigheid en oh wat lelijk voor m'n velgen...' 8) (oke Remko de W. rijdt op winterbanden dus die telt ook mee..)

die pekel en weet ik veel zou je inderdaad regelmatig weg kunnen halen, zal de velg echt niet zo heel snel lelijk van worden,

Citaat van: Nils (Meganez)Ik vind het gewoon zonde om iets waar je zo veel geld voor hebt betaald, maar een half jaar plezier van te hebben.


van een glijdertje tegen een rotonde of stoeprand word ie vaak ook niet mooier, en dan heb je dus ?n ineens heel wat minder plezier van je sportvelgen, ?n die hele hoop geld kun je ook gelijk vaarwel zeggen :D

ik rijd nu momenteel rond met stalen velgen en wieldoppen :) maar no way dat ik m'n sportvelgjes voor eind maart er weer onder gooi (17 maart APK en het profiel van de zomerbanden op m'n stalen wintervelgen is niet meer zo-zo ;D dus dan monteer ik de sportvelgen, daar zit nog zat profiel op, en dan voor de volgende winter maar eens zien dat ik winterbanden op m'n stalen velgen krijg.)

ben in maart 2005 met de 19 tegen een rotonde geknald en ik kan je vertellen, dat is niet fijn >:( je schrikt je het apelazarus, gelukkig bleek er niks aan de hand, en waren de sportvelgen in kwestie toch al lelijk.. maar dat wil ik m'n huidige lichtmetalen velgen toch maar niet aandoen, heb er net 2 maanden mee rondgereden ;D zou echt doodzonde zijn, wat ook meetelt is dat ik dan vreselijke ruzie krijg met m'n pa die ze tenslotte betaald heeft :)

overigens voelde ik 'm vanochtend hier in Emmen af en toe ook goed glijden, het had wat gevroren vannacht, nu schijnt het zonnetje en dooit het weer lekker...

Vinne

#19
He wat let je? Ga je gang! Ik heb onlangs afgewogen of ik winterbanden
op mn oude velgen zou leggen, maar ik ga er niet aan beginnen. Ik heb
daarvoor twee afwegingen gemaakt. E?n vanuit het klimaat, ??n vanuit
de banden zelf.

Verklaring vanuit het klimaat:
In Nederland hebben we geen echte zomers, laat staan winters. Min
zoveel graden Celsius komt amper voor. Dat komt omdat we een gematigd
zeeklimaat hebben. De Noordzee is tijdens de zomer opgewarmd door de
zon en geeft die warmte af aan de lucht in de winter. Dus als het een
westenwind is in de winter, dan is de temperatuur helemaal niet vervelend!
Oostenwind is meestal wel guur. Kijk maar eens naar Erwin Krol en
consorten. Oostenwind in de winter? Lage temperaturen! Westenwind in
de winter? Behagelijke temperaturen.

Aangezien we een overheersende (zuid)westenwind hebben in Nederland
zal het nooit echt koud zijn in de winter. Dus een winterband is geen noodzaak.

Verklaring vanuit de band:
In Nederland worden op de auto's nooit echt uitgesproken banden
gemonteerd. Wanneer je een andere band aanschaft - geen
speciale band maar gewoon een doorsnee band - dan zal het nooit
een echte zomerband of winterband zijn. Dat komt door het klimaat.
Fabrikanten leveren gewoon een band die gemiddeld genomen het
beste is voor het land waarin de auto wordt verkocht. Dat kan in
Nederland omdat we geen uitgesproken klimaat hebben, maar zeer
gematigd. Daarom is een winterband geen noodzaak. De standaard-
band voldoet prima!

Natuurlijk kun je winterband erop leggen. Het staat als een huis dat
remtijden enzo korter zijn, maar de herrie die ze maken, de lelijkheid
van de reservevelgen
, de toestand rond de opslag, de hectiek van het
weer in de gaten houden om ze erop of eraf te halen, zorgt dat ik
besluit op basis van bovenstaande redenen om g??n winterbanden
te monteren.

Dus monteer maar vlug je lichtmetaal weer!!? ;D


EN JA! IK HEB TIJD OVER NU!!? :o? :o? ;)


Meganez

Citaat van: ForeverYoung (Edward) op  9 februari 2006, 10:39:40
de eerste in dit topic...
... nu schijnt het zonnetje en dooit het weer lekker...

Als het glad is op straat rij ik gewoon als het niet nodig is niet, en zowel dan heel voorzichtig en dan knal ik echt niet tegen allemaal rotondes of stoepjes aan.

Als je een bocht verkeerd neemt in de zomer kan je ook een stoepje meepakken, en zoals jij zelf aangeeft door te gaan rijden op banden met zeer weinig profiel kan je ook de bocht uit vliegen. In de zomer kan er trouwens ook een steentje in je dikke velgrand schieten die schade aan brengt.

Ik wil alleen maar aangeven dat als je alles echt netjes wil houden je de auto beter verwarmd binnen kan zetten in een stalling en hem er nooit meer uit moet halen. Gebruikersschade kan je soms gewoon niet aan ontkomen en kan je in de zomer net zo goed krijgen als in de winter.

Jeroen

Citaat van: Vinne op  9 februari 2006, 10:51:04

Verklaring vanuit de band:

Natuurlijk kun je winterband erop leggen. Het staat als een huis dat
remtijden enzo korter zijn, maar de herrie die ze maken, de lelijkheid
van de reservevelgen, de toestand rond de opslag, de hectiek van het
weer in de gaten houden om ze erop of eraf te halen, zorgt dat ik
besluit op basis van bovenstaande redenen om g??n winterbanden
te monteren.


Valt wel mee hoor die lelijkheid  ;)



De herrie die een winterband zou maken is mij nog niet opgevallen.
Wel dat ik veel meer grip heb, een veel betere waterafvoer, en een kortere remweg.
Heeft mij al een ongeluk bespaard een paar weken terug toen het koud en glad was.

Natuurlijk is het een investering.
Ik heb voor een extra investering gekozen om er ook nog een leuk velgje erbij te hebben.

ForeverYoung

Citaat van: Vinne op  9 februari 2006, 10:51:04
Natuurlijk kun je winterband erop leggen. Het staat als een huis dat
remtijden enzo korter zijn, maar de herrie die ze maken, de lelijkheid
van de reservevelgen
, de toestand rond de opslag, de hectiek van het
weer in de gaten houden om ze erop of eraf te halen, zorgt dat ik
besluit op basis van bovenstaande redenen om g??n winterbanden
te monteren.

Dus monteer maar vlug je lichtmetaal weer!!  ;D


EN JA! IK HEB TIJD OVER NU!!  :o  :o  ;)



lelijkheid van de reserve velgen? als jij naast tijd ;) ook geld over hebt, kun je best winterbanden op gloednieuwe sportvelgen leggen. Rij je ze dan stuk, dan koop je gewoon nieuwe :D

ik zit er ook wel eens over te denken om lichtmetalen 14 inchers op de kop te tikken, puur voor de winter, daar winterbanden op...
enige nadeel is dan dus, dat als je daarmee op een rotonde knalt, de velgen toch wat sneller afgeschreven zullen zijn dan een stalen velg. bij een stalen velg liggen de marges net ff hoger, kan net wat meer hebben (uiteraard kan die ook kapot..)

enneh Nils: ik heb het niet gehad over zeeer weinig profiel, alleen dat het wat minder word, is niet meer dan normaal omdat ik ze wel grotendeels 'op' wil rijden voordat er andere banden op komen.
op zich zullen ze waarschijnlijk de keuring wel doorstaan, maar als er 1 op een bepaald gebied wat minder is (misschien scheef afgesleten oid) dan moet ik daar op dat moment zorgen dat er een band met voldoende profiel op komt, terwijl ik dat liever bewaar voor het eind van het jaar, als ik wat gespaard heb om er fijn een paar winterbanden om te kunnen leggen, dus puur voor de zekerheid gaat ie de keuring door op sportvelgen. :D

en als ik met de auto rijd, dan is dat bijna altijd wel nodig, of omdat ik m'n moeder ergens heen moet brengen/ophalen of omdat ik zelf bijv. naar het werk moet, of een andere reden. natuurlijk pak ik de auto ook weleens voor de lol, maar in de winter duidelijk minder vaak.

ik heb dus 1 keer een rotonde geraakt, en hoe voorzichtig ik dat ook deed, de auto gleed mooooooi rechtdoor, had al ruim van te voren gas losgelaten, en lichtjes afgeremd, maar het was hier gewoon niet rijdbaar toen (2 straten hierachter ons huis) het ging dus ook niet hard, zat totaal geen snelheid in, maar je schrikt wel omdat je gewoon nul controle meer hebt.

Niels Nederlof

Wat mij betreft is het gewoon heel simpel. Als je een mooie set wielen hebt, rij je er het beste niet mee in de winter! Zeker niet als je een gepolijst velgbed hebt (zonder blanke lak erover moet je al helemaal niet twijfelen en ze zeker tot maart in de garage laten liggen). Zout is gewoon het ergste wat je kunt hebben op een velg. Wanneer gezegd wordt dat velgenreiniger sterker is dan het zout...... is mijn mening over velgenreinigers ook gelijk duidelijk.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Remko LvB

#24
Citaat van: Vinne op  9 februari 2006, 10:51:04

Verklaring vanuit de band:

Natuurlijk kun je winterband erop leggen. Het staat als een huis dat
remtijden enzo korter zijn, maar de herrie die ze maken, de lelijkheid
van de reservevelgen, de toestand rond de opslag, de hectiek van het
weer in de gaten houden om ze erop of eraf te halen, zorgt dat ik
besluit op basis van bovenstaande redenen om g??n winterbanden
te monteren......

Lelijkheid van de reservevelgen.. vind ik toch een stuk minder belangrijk dan mijn eigen veiligheid. Die staat bovenaan.

Zelf nooit met winterbanden gereden, want afgelopen 6 jaren een leasewagen gereden en dan moest je meteen in het begin aangeven of je meedeed aan winterbanden regeling, + dat ik dan zelf een eigen bijdrage moest doen omdat ik afwijkende afmetingen had. ?Zelf 1,5 jaar terug een glijer gemaakt en toen mijn velgen helemaal aan stront gereden.

Schrok me echt wezeloos toen. Durf te wedden dat als ik toen winterbanden had gehad het niet gebeurd was.

Met deze wagen ook nog niet gekozen voor winterbanden, maar gaat wel gebeuren. Zodra de nieuwe velgen+ banden binnen zijn, gaan me huidige velg in opslag, en die worden in het najaar dan voorzien van winterbanden, en zeker te weten onder de auto gezet. Zou het risico zo veel mogelijk willen beperken.

En daarbij wil mijn knappe set velgen ook knap houden. Kosten een aardig bom duiten en heb niet de liggende gelden om die elk jaar te vervangen.

Grtz. Remko


Meganez

Citaat van: Remko LvB op  9 februari 2006, 11:21:51
Kosten een aardig bom duiten en heb niet de liggende gelden om die elk jaar te vervangen.

Als er iemand hier geen liggende gelden heeft ben ik 't..

Ben 21 jaar, full-time student, en verdien al mijn centen met een bijbaantje in de supermarkt.. Daarbij betaal ik al mijn verzekeringen en alles voor de megane helemaal zelf zonder hulp van pappie of mammie zoals je ook vaak mee maakt. Daarbij leg ik elke maand nog geld weg omdat ik binnen 't jaar mn eigen huisje wil hebben (en inrichten)

Daarom zijn mijn velgen juist voor mij van extreem hoge waarde, en wil ik er dus 't hele jaar plezier van hebben. Voor allebij valt iets te zeggen..

En dan heb ik natuurlijk niks over winterbanden gezegd, als ik deze had gehad had ik ze ook gemonteerd in de winter alleen heb ik hier helaas geen geld voor (over)..

janwim

Nou ik heb mijn orginele wielen er weer op, het is nu zo dat ik winterbanden heb!
maar ik heb puur mijn lichtmetalen velgen eraf gehaald voor het behoud ervan.
Ik heb geen gepolijste rand ofzo denk over paar weken dat ze er weer op gaan.
Over het feit dat winterbanden veilig zijn ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind het voor mij persoonlijk zonde van het geld want ik rij gemiddeld 300 km in de week maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje ;)

RaymondTroost

Nou dat er wordt gezegt dat het niets uitmaakt.. Iedere week een sopje is niet genoeg.. Daar bedoel ik voor type velgen zoals de mijne.. Als het zout 1 of meerdere dagen blijft liggen op je velgenbed.. Dan ben je al de pineut.. Ik zie het nu aan mijn velg linksachter.. Er is gewoon een stukje af.. tot gevolg dat je een lelijk zwart stukje ziet.. Ik moet zeggen dat ik ook een zwaar agressieve velgen reiniger heb.. Die van turtlewax met zoutzuur.. Maar die spoel je er gewoon vanaf.. Dus dat moet niks uitmaken..




Citaat van: Nils (Meganez) op  9 februari 2006, 10:12:54
Citaat van: RaymondTroost op  8 februari 2006, 20:41:00
nou das niet helemaal waar hoor.. Vooral bij de gepolijste velgen met dikke rand.. Mijn rechterachtervelg is ook een stukje vanaf >:D En dat staat vieslelijk.. dus mischien dat ik achter ook maar gelijk laat polijsten..

Maar 1st eind volgende week Bumper,spiegels en voorscherm laten spuiten :D

Wat is niet helemaal waar? En waardoor heb jij die schade aan je velg?

@Remco
Dikke velgen? :D

Jeroen

Op het moment dat er nog geen beschadigigen zijn zal het wel meevallen.
Is er wel een beetje schade dan gaat het zout (of agressieve velgen reiniger)  onder de blanke laag door en dan beginnen de problemen.

Meganez

Citaat van: RaymondTroost op 10 februari 2006, 11:11:39
Ik moet zeggen dat ik ook een zwaar agressieve velgen reiniger heb.. Die van turtlewax met zoutzuur.. Maar die spoel je er gewoon vanaf.. Dus dat moet niks uitmaken..

:o

Dat is het ergste wat je kan doen, agressieve velgenreiniger gebruiken. En als ik jou was zal ik die velg van jou maar snel repareren voor alle lak van je velg gaat bobbelen en uiteindelijk scheuren zodat je alleen maar zwarte plekken hebt. Ik was mijn velgen ook vaak maar gewoon met water en een sterke concentratie van autoshampoo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev