Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 45

Gestart door matthew, 28 november 2012, 22:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fubar (Marcel)

Citaat van: Koen op 14 februari 2013, 10:23:13
Of bij de bandenboer
http://link.marktplaats.nl/644988396
http://link.marktplaats.nl/645054036

@Michiel, die 205/40/17 raak je altijd weer kwijt bij megane I drivers.
(zijn het toevallig ook Michelin's die ik in de aanbieding had?)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Jammer dat je stopt met je Mégane, Dante. Hoewel ik jouw logica (geen zeg 250 euro voor het vervangen van de startmotor en wel een tijdelijke auto) niet volg*, moet een auto het in de eerste plaats gewoon doen. Dus begrijpelijk dat je baalt.

*ik ben er juist zo een die (soms tegen beter weten in) geld in een auto blijft pompen, in plaat van 'm wegdoen.

Heatzone (Mark)

Ja zeker jammer dat hij nu weg gaat...

Heb je trouwens een pm gestuurd Dante !-!

Dante

@ Tedo:
Ik heb een auto nodig om op m'n werk te komen, dus als de ene het begeeft op vrijdag & de andere op zaterdag, dan is de keuze makkelijk om maar een "hok" ernaast te kopen op zaterdag. Frankly, voor 250,- kwam ik behoorlijk wat troep tegen & mag ik ergens van geluk spreken dat ik, toevallig, nog een Polo tegenkom die niet eens in al te belabberde toestand verkeerde. Een startmotor had ik toch niet meer op zaterdag kunnen regelen om voor maandag gemonteerd te hebben.
Daarnaast ben ik het een beetje zat... Een homokineet & achterschokdemper begrijp ik nog wel (wear & tear) maar die electronische problemen (BDP-sensor, gasklepsensor, accu, nogmaals BDP-sensor & nu dus startmotor) die houden maar niet op. "Is dit de oplossing, of komt er nog meer..?" is toch de gedachte die blijft hangen. Het vertrouwen is er niet meer.
En er is natuurlijk het financiele plaatje. Deze auto kost me per maand 75,- aan MRB (44,-) & verzekering (30,-) die ik niet mentaal kan verantwoorden als ik die auto niet gebruik. Vergeet niet dat-ie net 4,5 maand stil heeft gestaan & ondertussen ook alweer een maand... Voor iets meer geld rijd ik 2 Polo's (2x MRB à 16,- + 61,- verzekering). Echter, de 3e auto krijgt geen korting, dus met de Megane de deur uit, zakt de verzekering weer i.v.m. schadevrije jaren & zijn 2 Polo's dus goedkoper dan 1 Megane...
Als laatste is er het verbruik. De Megane is de stad niet gunstig gezind. De Polo's trekken makkelijk 1:14, maar dat is me bij de Megane nog nooit gelukt. Natuurlijk ligt dat ook aan rijstijl & rechtervoet, maar ik ben minimaal al 9 stadsritjes per week kwijt aan het wegbrengen & ophalen van gevarieerd persoonlijk klein grut, waar de Polo veel economischer mee omgaat.

Al met al genoeg redenen om eindelijk eens de knoop door te hakken & de auto weg te doen.

@Mark: Als het om m'n lampen gaat, dan kun je die incl. de rest van de auto erbij overnemen. Ik ga er niets van af schroeven. Teveel moeite ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Zo bezien begrijp ik je wel. Alleen als je met het hele gezin op stap wil? Dat gaat niet met een van je Polo's. En met een (wat) oude(re) auto kan je voor kosten en verassingen komen te staan, nog naast regulier onderhoud. Of het ophoudt nadat je iets hebt vervangen weet je nooit, maar dat is bij een ander merk of type niet anders. Zo heb ik dit jaar twee d-riemen die vervangen moe(s)ten worden: one down, one to go. 1 d-riem = 2,5 Polo. Maar ja...

Wat je koplampen betreft: ik denk niet dat je er veel meer voor krijgt als je die laat zitten. Dus ik zou Mark voorstellen dat 'ie ze zelf demonteert en (zijn) originele terugzet. Ook met je velgen zou ik iets dergelijks doen (ik weet dat Felix nog een leuk setje 16" zoekt).

Dante

Gisteren nog met z'n 5-en naar m'n moeder 125km verderop gegaan in de Sedan. Die heeft zelfs een grotere bagageruimte dan de Break (530 t.o.v. 485) :q
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Haha ja een hele break bij de koplampen is wel een beetje teveel van het goede :D. Ik wil je best 75 euro geven voor koplampen als je ze opstuurt. Dat is toch alweer bijna 1/3 polo ;)

Tedo


Heatzone (Mark)

Wil je hiermee zeggen dat ik meer zou moeten bieden? :D

Tedo

#160
Aangezien Dante ze nog niet zo lang heeft, er niets aan mankeert (en bovendien gezien de nieuwprijs*) zou ik er toch minstens 100 euro voor vragen/geven/bieden. En verzenden van die grote dingen is ook niet gratis. Maar dat ben ik.  ;)

*en die weet jij ongetwijfeld ook

Heatzone (Mark)

#161
Natuurlijk snap ik. Ik bood meer in lijn van wat er eerder voor is gegeven. Om een voorbeeld te noemen Koen verkocht de zijne destijds voor rond de 100 euro met xenon set. Mark met de Sedan de zijne voor 80 euro.

Aangezien ik zelf ook niet heel ruim zit is dit ongeveer wat ik er voor kan geven. Het is een voorstel en een eerste begin om eventueel tot een overeenstemming te komen.

Tedo

Begrijp ik ook wel (we zijn allemaal Hollanders  ;) ), maar jij biedt eigenlijk € 65 (want je zegt incl. verzenden). Maar het kan natuurlijk zo zijn dat Dante de Megane zo zat is dat hij denkt: weg ermee voor weinig.

Heatzone (Mark)

Mijn bericht hierboven is aangepast.

Nogmaals het is een voorstel, ik nodig Danté uit een tegenvoorstel te doen en wellicht dat we nader tot elkaar kunnen komen. Ik werk inmiddels 5 jaar in de makelaardij en zelden heb ik iemand een bod zien doen die gelijk in lijn lag met wat de verkoper wenst.

Roadkill (Michiel)

@ Dante, ik vind het echt ongelovelijk jammer dat Break weg gaat, maar ik snap het wel. Was toch een zeer knappe auto, hoop dat ie naar een liefhebber gaat die er een leuk project van kan maken (helemaal plat op zijn buik, en een nieuwe startmotor inbouwen dan heb je echt een uniek ding) Maar je auto heeft volgens mij onderhand wel een behoorlijke kilometer stand, dus dingen gaan dan wel eens stuk Maar goed ik hoop dat ie bij een liefhebber terecht komt en niet op de sloop beland.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev