Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 45

Gestart door matthew, 28 november 2012, 22:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Komt deze compressor van een mini af? In ieder geval is dit pas het begin. Nu komen de echte hersenkrakers, zowel mechanisch als besturingstechnisch. Waarom ben je niet gewoon voor een 2.0 16V gegaan? Dan ben je voor 700 euro klaar.

Xanquezer (Frank)

#211
Omdat ik van een 8 kleppertje hou  :love:

En omdat de koppelkracht hoog licht waardoor je al laag in de toeren al flink wat power hebt zitten en gemiddeld auto er mee kan uittrekken (met 16V)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Koentje

Of die moter die in een renault 5je zit/zat.
Waar ook een filmpje hier op het forum staat.

Jacques

Ik ben benieuwd of je zelf handig bent met lassen, vijlen, zagen en eventueel draaien en frezen. Er zal toch een steun en poelies gemaakt moeten worden voor je compressor. Dan nog eventueel compressie verlagen. waarschijnlijk de zuigers afdraaien. Dan nog iets grotere injectoren en zien hoe je de ECU herprogrammeert of vervangt door een stand alone.  Het is zo wie zo gemakkelijk om er een los blok bij te hebben om van alles pas te maken. Zo heb ik het toen wel gedaan. Ik had zelfs 3 blokken tot mijn beschikking. Uiteindelijk is toen het gerevideerde 2L blok erin gegaan en toen ben ik nog een paar weken zoet geweest om nog de koeling, de stuurbekrachtiging en het luchtinlaat traject in orde te krijgen. 

Christian de Vriend

16v is niet de heilige graal jacques,als frank zn 8v wilt opvoeren uit eindelijk
waarom niet?

@frank,het is makkelijker om nu iets te doen,dan als je op je eigen gaat,of je wederhelft
moet alles goed vinden,je houd dan toch minder over dan als je thuis woont.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Haha,   mn project wordt wel steeds mer richting prive dinger :P

goed, uhm... ja...   over n poosje als ik samen met mn weder helft woon en alles op n rijtje hebt staan (huisje klaar enzo) dan ga ik extremer... veel extremer...   mn wederhelft ondersteunt het gelukkig wel,  die vind de meets wel gezellig ;)

7 april moet mn dash n beetje klaar zijn zodat alles netjes is ;)  ze gaat dan ook mee


Ik ga nu weer naar bedje toe!
Spreek jullie allemaal weer zo snel mogelijk! :)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

voor je ook maar met "iets" begint zou ik de kop annaliseren. Dat kleppenverhaal wat ik al 3x gezegd heb.

Je moet me ook eens uitleggen waarom een turbo niet zou lukken.

Edwin Postma

Als je een huis hebt piep je wel anders 8)7
Truckertje

Xanquezer (Frank)

Citaat van: -Jo- op 25 maart 2013, 07:08:50
voor je ook maar met "iets" begint zou ik de kop annaliseren. Dat kleppenverhaal wat ik al 3x gezegd heb.

Je moet me ook eens uitleggen waarom een turbo niet zou lukken.

Tegen die tijd kom ik wel ff op de koffie :)

Turbo past niet omdat er te weinig ruimte achter is.   of motorblok moet naar voren, of passegier moet stuk beenruimte verliezen.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

alles past, zolang je het maar aanpast. Met een spruitstuk a la R5gtt heb je ruimte zat en dat wordt zelfs op een clio RS motor gedaan. Spruitstuk opzij, zodanig dat de turbo naast het blok komt te zitten...ruimte zat.

Xanquezer (Frank)

8 klepper turbo :P  humor :P   

ik hou het performance plaatje ff voor n poosje aan de zijkant.

We praten nog Jo!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dirk Kuipers

Frank,

Wat voor blok heb je er nu eigenlijk inliggen? Een 1.6 8v of 2.0 8v?

Bij een 2.0 ga je met deze supercharger max 0,2 bar halen. Dan moet je de poelie van de supercharger verkleinen (maar dat kan haast niet want die is al klein) of de poelie op de krukas vergroten.
Als je de poelie op de krukas gaat vergroten past de poelie van je waterpomp waarschijnlijk niet meer. Dat gaat je veel puzzelwerk opleveren!

Het is natuurlijk jouw eigen ding. Maar ik had toch echt eerst gekeken naar een 2.0 16v hoor. :)
Dat is iig veel goedkoper (en betrouwbaarder) dan deze motor aanpakken.

-Jo-

Weet jij al iets meer Dirk ? Ben er stiekum wel benieuwd naar, niet om de ramptoerist uit te hangen maar gewoon om te weten wat nu precies de schade veroorzaakt heeft.

Fubar (Marcel)

Dirk, ik had je enkele weken geleden een adresje gemaild. Ben je al wat meer te weten gekomen? Ik ben net als Jo nl. ook benieuwd wat er zo al aan de hand is.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev