Advertenties


Navigatie Spanje en trekhaak Megane Estate GT line

Gestart door dodojuice, 17 mei 2016, 20:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dodojuice

Goedenavond,

Ik heb een Megane estate GT line van 2012. Graag zou ik van jullie horen wat het kost om een trekhaak te laten monteren, waarbij ik niet echt een voorkeur heb voor een vaste of een afneembare variant.
Bij de lokale dealer heb ik navraag gedaan maar man, wat een prijzen !

Trekhaak vast                    7 polig      € 827,-
Trekhaak vast                    13 polig    € 962,-
Trekhaak afneembaar         7 polig      € 962,-
Trekhaak afneembaar         13 polig    € 992,-

Daarnaast zou ik graag horen wat de mogelijkheden zijn m.b.t. de navigatie, ik weet b.v. niet welke navigatie er in zit, ik weet alleen dat het een TomTom is..
Voor de vakantie naar Spanje deze zomer, zou ik ook graag de mogelijkheid hebben om naar Spanje te navigeren.
De kosten bij de dealer zijn € 110, dat moet toch ook goedkoper kunnen of niet?

Als ik een nieuwe kaart van internet haal, kan ik deze dan zo op een kaartje zetten en dan werkt het ?

ron2014


gjcvro

Haal het sd kaartje uit de auto, stop het in een computer en tomtom home start op. Daar kun je een europa kaart kopen voor 60 euro. Misschien moet je nog een groter sd kaartje kopen 4 gig

dodojuice


matthew

Als je standaard benelux kaartje hebt, moet je zowiezo een 4gb kaartje hebben.
Wij gebruiken tegenwoordig l 8gb kaartjes op het werk voor toekomstige updates er ook op kunnen.

Van je benelux kaartje moet je eerst een back up maken.
En het nieuwe sd kaartje moet eerst leeg in de auto om hem toe te kennen.

Vervolgens zet je de back up benelux op je lege kaartje. Deze handeling doe je om zo al je stemmen etc te behouden. Anders moet je deze weer apart los gaan downloaden.
En kaart europa kopen en erop zetten en in de auto en klaar.


dodojuice

Ik heb inmiddels iemand gevonden die nieuwe navigatie erop kan zetten.
Heb ik dan genoeg aan een 4gb kaartje?
En is het strikt noodzakelijk dat het lege kaartje eerst in de auto gaat? De beste man woont een behoorlijk stuk bij mij vandaan...

mark

5 uurtjes is wel een beetje ruim aangehouden.
Toen ik nog bij de dealer werkte, deed ik trekhaken met aflever klaar maken, wassen en tanken in 4 uurtjes.

gjcvro

Citaat van: dodojuice op 21 juni 2016, 21:05:38
Ik heb inmiddels iemand gevonden die nieuwe navigatie erop kan zetten.
Heb ik dan genoeg aan een 4gb kaartje?
En is het strikt noodzakelijk dat het lege kaartje eerst in de auto gaat? De beste man woont een behoorlijk stuk bij mij vandaan...
Hangt er helemaal vanaf wat hij er op gaat zetten. Je hebt universele kaartjes die de beveiliging doen aan de hand van de SD kaart. en je hebt losse kaarten die de beveiliging doen aan de hand van je systeem, en daarvoor moet je eerst het systeem id op het kaartje hebben. Dat doe je door het eerst in de auto te stoppen.

En als het echt zo ver rijden was, zou ik gewoon origineel kopen, geen gezeik, wat ik zo lees zijn de live modellen niet zomaar illegaal te updaten.
(maar ik zeg niet dat het niet kan, er zijn altijd slimmere mensen die dingen lukken die anderen niet lukken)

dodojuice

Nou het is een collega van mijn vader die het gaat doen, hij doet het kosteloos, ik moet alleen het sd kaartje aanschaffen..

Mocht dit niet lukken of gaan werken, dan koop ik hem gewoon via de site van TT

Rebos

Dat gaat lukken hoor!

De 2GB kan niet de gehele Europeese kaart behuizen en dan moet je kiezen voor Zuid/Noord/etc bij aanschaf. Beter is de gehele kaart. Als de beste man een recente kaartenseet voor je heeft, dan rijdt jouw megane straks bijna vanzelf naar Spanje (in Frankrijk wel ff je Smartphone erbij houden met CamSam Plus erop, want TomTom mag enkel flitszones weergeven en niet de exacte locatie ;) )
Mocht je toch overgaan tot aanschaf van een recente kaart.. weet dan dat je na aanschaf pas de aanbiedingen van TomTom in je mailbox kunt verwachten en je jezelf weer een rubberen hamer op je voorhoofd kunt tikken. Daar zijn ze bij TomTom heel erg goed in

appie

Als je een tom tom live hebt kan je beter direct bij tt een nieuwe kaart aanvragen , bij mijn weten is de tt live niet geschikt voor illegale versie's. Dit is wat een collega van mij zei , en die weet er aardig wat vanaf. Mocht het een live versie zijn en lukken heb ik misschien ook wel belangstelling voor nieuwe kaarten.

Paul!

Ga naar https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/shop/travel-map/
Check welke kaart je voorkeur heeft, check of je navi geschikt is, download TomTom MyDrive en zet dit op een 8gb kaartje.
Heb je een kleine sd kaart, dan kan je de kaart in zones gebruiken, ook dit staat uitgelegd op de website van TomTom.
Illegale versies zullen op ten duur corrupt worden en niet meer werken :)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

dodojuice

Ik weet eerlijk gezegd niet of een live versie heb... Als er wegwerkzaamheden zijn of file, dan geeft hij dit wel aan.
Maar sinds de laatste keer de sd kaart in de laptop gaf hij aan dat er sinds mijn kaartversie, maar liefst 7 updates waren geweest, dus mijn huidige kaart is redelijk gedateerd..

Dat koppelen van een nieuwe sd kaart, weet iemand hoe dat werkt? Is dat een kwestie van de kaart erin stoppen en wachten op instructies?


dodojuice

Oke, ik ga het vanmiddag eens proberen met een SD kaartje uit de fotocamera.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev