Advertenties


klotsend water achter dashboard?

Gestart door Robke72, 12 mei 2014, 08:45:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robke72

Ik hoor sinds gisteren klotsend water achter mijn dashboard.  8)7
Als ik een bocht maak hoor ik het water meelopen. Ik heb de parafaan gecontroleerd, maar ik kom niet verder dan de 2 gaartjes vrijmaken links en rechts en de 2 gaatjes bij de ruitenwissers.
Dat gedeelte is dus leeg, maar ik weet niet of eronder nog een bak zit, waar het water blijft staan?

Ik heb het ooit gehoord met mijn Meg2, maar toen bleek er lucht in het verwarmingssysteem te zitten vanwege reparaties. Er is echter niks gebeurd met mijn Meg3 en ik vraag me dus af wat het is...?


mark29

Onder dat plastic is een grote bak ja.
Dat zit dus vol water, wat nu via jouw kachelventilator binnenloopt.
Controleer je matten maar die zullen wel nat zijn.
Die paravan zitten afvoerklepjes in, deze kun je los trekken.
Als je de modderkuipen omlaag haalt kom je er ook wel bij.

Robke72

Inderdaad. De matten zijn nat en ik zie druppels rondom de ventilator en kachel.
Maar waar precies moet ik zijn? Ik heb niks gezien dat ik los kan trekken of zo.
Waar zitten die afvoerklepjes en wat zijn modderkuipjes?

mark

Als je de parafaan er af haalt, dan zie je onder in de hoeken aan elke kant een rubberen afvoer pijpje zitten.
Hier zitten schotjes in, deze moet je er uit snijden. Als je dat gedaan hebt raakt de parafaan minder snel verstopt.  !-!

Wat mark29 bedoelt met modderkuipen zijn die plastic kappen die achter het voorscherm zitten.
En alle troep die de wielen rond spatten tegenhouden.  ;)


Robke72

Zo. Klaar :)
Net de ruitenwissers eraf, 3 stukken rubber eraf en de 2 plastic hoekstukken bij de voorruit verwijderd. Toen de paravan eraf. Die zit geklikt. En inderdaad: de afvoer vol water.
Bij de passagierskant kon ik er een handvol drap uithalen. Dat rubber klepje eruit getrokken met een punttang. Meteen 1,5 liter water met drap op de garagevloer. Aan de bestuurderskant was het moeilijker. Daar zit het mechanisme van de ruitenwisser voor. Ik kon daar ook geen rubber klepje meer ontdekken. Dat gat doorgestoken met een trekveer en schoongemaakt en schoongespoeld met water.
Daarna alle onderdelen, hoekjes en gaten schoongemaakt en en weer teruggebouwd. Geen geklots meer!
Alles bij elkaar nog geen 30 min bezig geweest.
Fotootje voor de fun:



Tedo

Hmmmm, dat Megane II probleem is bij de III dus niet opgelost....

Maar mooi dat het bij de jouwe nu goed is.

mark


mark29

nu nog interieur eruit om te drogen.

Robke72

Morgen even kijken hoe nat alles is. Volgens mij viel het wel mee. De bakken onder zijn droog. Schuim was oppervlakkig nat. Hopen dat de zon snel gaat schijnen ;)

matthew

Citaat van: Tedo op 12 mei 2014, 21:48:29
Hmmmm, dat Megane II probleem is bij de III dus niet opgelost....

Maar mooi dat het bij de jouwe nu goed is.

Sterker nog:
Bij de meg1 komt zoiets eventueel pas na 10 jaar voor.
Bij de meg2 vanaf een jaar of 5 en
Bij de meg3 nog eerder.

Tipje niet onder bomen parkeren en goed blad vrij houden.
En wat Renault altijd doet is een klepje aan de afwaterrubber monteren, deze verwijderen.

Dan heb je geen problemen met water vanuit het paravan !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev