Advertenties


rs velgen

Gestart door bloky, 31 december 2013, 13:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

passen rs velgen onder een nieuwe megane coupe?
5 x 114.3
aangezien ik de las vegas velgen niet ga kopen omdat de et waarde niet past :(

mark

Toen ik nog bij de dealer werkte hadden we wel een keertje rs velgen op een coupe verkocht.

Er waren toen wel dikke spacers nodig om dit te laten passen. ( dus ook verkeerde et waarde  >:( )

mark29

Ophanging van een rs is ook totaal anders, veel meer armen, dikkere remmen enz enz.

mark


bloky

dus met andere woorden niet dus jammer :(

matthew

Wel, maar wel met spacers van ik denk 20 a 25mm.
Et waarde bij rs ligt op 68. 8)7

mark

Jup dat klopt, die waren minstens 2 cm.  8)7 Maar het zag er wel strak uit.  !-!

Wouter

Ik heb het laatst uitgerekend/uitgezocht omdat ik laatst een set RS wielen had liggen maar ik kwam inderdaad op spacers van 20mm uit om de boel passend te maken. Is inderdaad mogelijk maar ik heb toen toch gekozen voor de 18inch GT velgen die zonder moeite passen.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

matthew

Dat is ook een optie idd  :)

bloky


bloky

Als je het over deze hebt:

18 inch met dat laag profielbandje vind ik ook erg mooi, maar ik vindt ze gewoon niet..
en passen deze zonder problemen?

mark29

Die kun je gewoon uitwisselen, is bij verschillende demos bij ons op het werk ook gedaan.

bloky

hoe bedoel je uitwisselen?
ik heb ze nu wel al 8maand, en aangezien er eens een lijnbus me op de borduur drumde ook al schade aan velg en band :(

adinsx

@Bloky
BRr... dat zijn de GT wielen van voor de facelift. Die erna zijn véél mooier. Of ben ik bevooroordeeld omdat ik ze ook als zomertrim op mijn lease Mégane Estate GTline heb.

Het staat zóveel beter en past zonder moeite. Plaatje bij praatje:






Ideale velg ook om met het wassen van de auto aan de binnenkant mee te pakken...


RS-velgen past zoals anderen ook aangeven wel, ik heb naar deze gekeken:


Maar dan kom je met spacers aan het klooien. Daarnaast zouden die velgen dan ook nog in de kleur antraciet/grijs van een GTline gespoten moeten worden.

De 18" GT-wielen zoals ik ze heb kosten wel een flinke duit overigens. Met inruil van de 17" zomerbanden die affabriek op de auto lagen (kwamen winterbanden op de 17" GTline wielen) kwamen er nog 1700,- aan kosten bij. Wel inclusief 18" Michelin Pilot Sport3 in 225/40/18 W.



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

bloky

het zijn erg mooie wielen, maar jij zegt dat ik ze zou kunnen inruilen met bijkomnde kosten dan?
18 inch gaat ook veel mooier staan op m' n witte coupe denk ik :)
en inderdaad de nieuwe zijn erg mooi :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev