Advertenties


Welke lichtdoorlatendheid bij tinten Megane III Estate

Gestart door MarcN, 31 mei 2017, 13:42:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcN

Ik wil mijn Megane III Estate vanaf de B-stijl laten tinten.

Wat komt het meest in de buurt van privacy glass zoals deze origineel op de Megane III geleverd is? De meeste bedrijven maken gebruik van Suntek folie. Zelf dacht ik aan 30 of 35%.

Ik overweeg om de voorste ruiten eventeel ook mee te pakken, maar hiervoor zal ik een lichtere tint moeten kiezen want ik heb weinig zin in een boete :police:

Qua prijzen kom ik voor het tinten vanaf de B-stijl ongeveer op 200 á 220 euro. Zijn dit een beetje normale prijzen of kan het goedkoper? Ik vind het niet erg om er een stukje voor te rijden. Ik zoek wel een adres waar ik op de montage kan wachten.

noiseyMP7

Toevallig heb ik vandaag raamfolie van de action op m'n achterruiten geplakt, dit is 25%. Zal vanavond even foto's uploaden.

Dat van de action is 3 euro, en dat vind ik al duur zat, maar ik rij dan ook een veel oudere auto. Een adresje om het te laten doen heb ik dus geen idee

noiseyMP7


Alessio

Privacy glass is bij de meeste automerken 20% hebben ze mij verteld.

Mijn voorste ruiten(foto hieronder) zijn gedaan met 20%(om je een idee te geven),om het veilig te houden in het donker is minder doorlaatbaarheid niet aangeraden vooraan. Binnenkijken lukt moeilijk zonder juiste lichtinval.
Achteraan zit ik met 1%,in het donker zie je daar helemaal niets meer door,overdag wel nog gemakkelijk door te kijken van binnenuit.


MarcN

#4
@noiseyMP7 Ziet er zeker niet verkeerd uit. Het lijkt me vrij moeilijk om de folie precies op maat te snijden. Het plakken van de folie lijkt me op zich wel te doen, aangezien ik op mijn ruiten thuis ook op diverse plaatsen folie geplakt heb. Voor 3 euro durf ik het best eens zelf te proberen, maar heb je dan wel een beetje fatsoenlijke folie?

@Alessio Die voorste ruiten zien er wel strak uit! Achter vind ik het persoonlijk te donker, maar dat is natuurlijk ieder zijn persoonlijke smaak. Wat zijn de regels in België als het om de voorportieren gaat? Hier moet de lichtdoorlatendheid van de zijruiten aan de voorkant minimaal 70% zijn. Zie ook https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/autoruiten-blinderen/.

dodojuice

Hou er ook rekening mee dat je voorste ramen nooit 100% lichtdoorlatend zijn..af fabriek zijn ze al wat "getint" namelijk  :police:

noiseyMP7

#6
De raamfolie op maat krijgen en plakken is helemaal niet zo moeilijk, maar je moet wel ff op youtube jezelf leren hoe het moet. en het komt er nooit zo netjes op als bij een pro.
Eerst even een ruim stuk folie op de buitenkant van de auto leggen, wel ff kijken dat de plakkant aan de goede kant zit(naar buiten gericht). Dan fohnen zodat de boel de bolling van je ruit aan neemt.
Je snijdt de boel op maat aan de buitenkant, met een felle lamp in de auto zodat je goed de randen ziet van buitenaf. Dan de lijm tevoorschijn toveren door de doorzichtige folie er af te trekken, en plakken maar.

Deze heren leggen het erg duidelijk uit. Ook deze video is een aanrader om te kijken.

Het is niet zo moeilijk, maar het vergt wel wat oefening. En met een 15 jaar oude auto is het niet erg als er een bubbeltje onder zit, maar met een megane 3 wil je toch wat meer perfectie Y Een kreukeltje, gaatje of bubbeltje is snel gemaakt. En met die goedkope folie is het maar de vraag hoe het blijft houden. Ik heb 2 jaar geleden mijn golf en de opel Adam van een kennis gedaan. De golf is overleden(de auto) maar op de adam zit het er nog snaarstrak op. Ik heb echter ook verhalen gehoord waar het na een half jaar weer los liet.

Het is echter wel goed spul, de zon komt er amper doorheen, en het is echt een flink stuk donkerder bij mij achterin. Uiteraard zal duurder beter zijn, maar dat ga ik op mijn oude dametje niet doen haha :D

Maargoed, voor 3 euro kun je een poging wagen, lukt t niet, 3 euro weggegooid, lukt t wel, goedkope getinte ramen ;)
Ik wil je ook betj helpen, moet je alleen wel naar omgeving roosendaal willen rijden  !-!

mark


Tedo

Dat heeft 'ie. Maar niet die groene op de foto. Het gaat bij die foto meer om de tint van het voorraam van de auto van waaruit de foto is genomen.

Alessio

Voorportieren in Belgie mag je helemaal niets aan wijzigen maar Politie zegt er niets op,enkel voor de keuring(apk) moet het eraf of zoals ik ga proberen ruiten naar beneden en schakelaars van de ruiten uit trekken  :D

Dankje Mark en Tedo dat is wel men wagen,moet dringend nog eens een projectpagina'tje aanmaken want is al een heleboel aan veranderd  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev