Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Zo, eerste velgdeel vanavond in het carbon getrokken, looks nice ;). vanavond de eerste 2 laagjes hars erop, dan kan ik hem hopelijk morgenavond in vorm schuren  8)7


Alex Verloop

Heb alles vanmorgen alles enigszins in vorm gesneden, daarna een laagske erover en voila ;). Begint al aardig te lijken. Morgen de binnenkant van de spaken strakschuren, zodat het velgje alweer perfect in vorm is. Daarna nog lagen opbouwen en schuren. Velg op dit moment;



Gisteren (zaterdag) de nieuwe intrax set opgehaald... wat een wreede toy is dat zeg  >:D. Voorpoten standaard al 4cm korter en daarbij nog de opties die erop zitten. Achterdempers standaard al 3cm korter... dat komt straks dus knetterhard (laag) te liggen.

Aangezien mijn chassis nog niet bepaald berekend is op de nieuwe toys, moet ik eerst even wat plaatwerk aanpassen (lees; weghalen), zodat de gasverenpompjes ook op de goede plek zitten straks. Dit is vandaag helaas nog niet gelukt ;) (Oude KW's zijn er al wel onder weg Jochem, dan weet je dat alvast  8)).

Zojuist even de inkijk van mijn motorkapje wat verder afgemaakt. De gehele omlijsting (waar het plexi onder komt) is klaar. Nu nog schuren schuren en nog eens schuren ;). Vervolgens de motorkap verlengen voor de standaard koplampen en daarna weer lekker met carbon knutselen  o-).

Picci van de kap at the moment;

Alex Verloop

Weer even verder gegaan met me velgje venaaf; schuren & pas maken (voor de RVS rand). Binnenkant van de velg moet nog geschuurd worden, maar eerst nog een laagje hars erop.

Zie hieronder;

Before;



After;



Sneak result;



Vrijdag verder met het schuren en strakmaken van de motorkap. Zaterdag... motorkap verlengen  8)7. Pics volgen!

Alex Verloop

Velgen zijn "af". Van het weekend voor de laatste keer schuren, daarna nog even aflakken ;). RVS rand komt later, eerst kijken wat er tijdens het balanceren gaat gebeuren :cool:.

de 4*100 naar 5*112 adapters zijn onderweg. Mocht ik deze morgen (perongeluk) binnenkrijgen, dan volgen er zondag wat pics hiero. Ga ze dan wel niet op me eigen wagen passen, maar toch ;).

Wat pics van de velg;



Alex Verloop

afgelopen weekend een weekend geklust bij mien moatie ;) Uiteraard even de velgen & adapters meegenomen, om de velgen even te passen. Zie de pics hieronder;

Velgje;


Achterkant shot;



Lijkt enorm gaaf ;) Daarbij..... de velg die ik gepast heb... was de kleinste. M.a.w., achter komt straks de 9J (+/-2cm breder uitstekend). Vervolgens moet de 4*100 naar 5*112 adapter er nog tussen.....  o-)

Neem dus de laatste foto maar voor je, en reken daar nog eens 4cm extra bij ;). Dat wordt wel een lekker breed kontje :). Wielkasten gaan nog uitgelast worden, maar daar moet ik eerst even de velgen voor af maken.

Morgen meer updates!

Alex Verloop

Zo, de adapters zijn klaar en passen alsof ze ervoor gemaakt zijn ;).

Vanavond nog even de velgen geschuurd, had gehoopt dat ze na het schuren gewoon 95% strak zouden zijn, maar vond toch dat er nog een laag hars overheen moest.

geschuurd.... strak, maar nog niet strak genoeg;


Laagske hars;



Tevens nog even met de motorkap verder gegaan. Het raamwerk waar het plexi in vastkomt even uitgedremeld om vervolgens te passen. Morgen lekker verder schuren om daarna de eerste laag plamuur erover te smeren  :x

Kap met plexi;



Morgen gaan de velgen voor het eerste in de blanke lak en gaat de motorkapinkijk zijn uiteindelijke vorm tegemoet zien ;).

Have a nice evening all!

Alex Verloop

De eerste velg is af; blanke lakken resteert (zit nu laagske DD-lak op). Cuprand ga ik later pas aan werken, eerst v/d week maar eens naar de bandenboer, kijken wat er op het balanceer apparaat gaat gebeuren.






Heb vanavond tevens nog wat werken aan de motorkap en kofferdeksel gedaan. Verbrande delen zijn nu zo goed als verleden tijd ;). Morgen de motorkap "purren".... daarna de definitieve vorm van de inkijk maken :).

Alex Verloop

Ondanks het trieste bericht van Peter v/d week, vandaag toch weer wat energie bij elkaar geraapt om het één en ander uit te voeren dit weekend.

Motorkap begint zijn eindvorm tegemoet te zien. Happers weer strak gemaakt, ophoging rondom de inkijk lekker in het pur gezet, om straks de definitieve vorm erin te gaan schuren. Daarna nog een paar laagjes poly en dan is het kapje (op 1 puntje na) af. Carbon left dan uiteraard.


Before;


Na wat schuren;




Tevens de naafdopjes van de velgen in het carbon getrokken (liggend op de nieuwe 4*100 naar 5*112 adapters);




Het 2e velgje in het carbon;




Tevens alvast een slag gemaakt het voorbewerken van de cupranden. (zie laatste foto). Alleen het echte polijsten resteert nog ;).

Meer updates volgen soon (ook voor de 406 ;))

Alex Verloop

Het is alweer eventjes een tijdje geleden, maar heb de afgelopen weken niet stil gezeten. Ondanks alles nog geen tijd gehad om mijn DSR pics op de pc te zetten, wel heb ik er nog een paar op de telefoon staan;

Mijn nieuwe trots gemonteerd;



Pasvorm van de nieuwe kofferdeksel;



Und naturlich, de binnenkant ;) (let even op de richting van de speakers :));



Van het weekend gooi ik de velgen er even onder (voor en achter) om het totaal plaatje te bekijken. Niet alleen hoe breed het komt, maar tevens om te kijken hoever de wielkasten straks uitgelast moeten worden. Daarbij ben ik natuurlijk benieuwd hoe laag het intraxx setje aan de voorkant tot het wegdek gaat reiken  8)7.

Meer updates volgen. Binnenkant v/d kofferdeksel gaat VOOR het weekend nog (op een speciale manier) in het carbon 8)

Alex Verloop

Net even snel de buitenkant van de kofferdeksel volledig strak geschuurd en zwart gemaakt. De stap die hierna gaat volgen spreekt voorzich, echter ga ik iets aparts doen. Wie wat hoe en waar.... dat zal gaan blijken ;).

Het wordt iig een ingewikkeld klusje om alles te krijgen zoals ik in gedachte heb, echter zal zondag wel duidelijk maken wat ik bedoel.

Even een pica van hoe de koffer er nu bijligt;



Morgen de eerste lading carbon op de buitenkant. Daarna zaterdag de tweede lading (ook op de buitenkant  :?). Vervolgens zal ik zondag posten wat daar het resultaat van is!

Have a nice weekend all!!  !-!

Alex Verloop

Me carbon idee is gelukt. Aangezien half Nederland nu zo'n beetje al rond rijdt, heb ik het een "special touch" gegeven, wat inhoudt; precies vanaf het midden, in spiegelbeeld.

Kleppie met 2 laagjes hars;


De "lijn" die in het midden lijkt te lopen, loopt er niet... maar zijn wat opstaande vezeltjes, die ik er morgen uit schuur ;).

Morgenavond gelijk even passen op de wagen, om te kijken hoe alles staat. Tot nu toe een zeer fraai resultaat wat mij betreft, dus het project zal verder ook in spiegelbeeld gaan verlopen  !-!

Alex Verloop

Zojuist even de voorpoten van de Intraxx set erop gezet. Met nog 4cm schroefdraad over is dit het resultaat. (me likes...)

Gasdempers die naar de binnenkant van de motorruimte vallen;


Speling totaan subframe; 5.8 cm. (carter komt er straks nog onderuit te hangen).


Cupschermen goed gevuld ;)


Morgenavond de "achterbumper" en kofferdeksel monteren om te kijken hoe dat staat. Tevens het front als ik nog wat tijd over heb, maar beloof daar nog niks over

Alex Verloop

Even een snelle en kleine update.

Gisteren de derde velg voorzien van het zwarte goud, inclusief enige delen van het interieur;



Motorkap krijgt al aardig vorm;



Vandaag 12 interieurdelen in het carbon gelegd. Hier even een preview;



Afgelopen week tevens nog een leuke aankoop gedaan op de sloop. Meer hierover later van de week.

Als alles even mee gaat zitten, gaat vanmiddag de motorkap voor het eerst op de body, om te kijken hoe dat allemaal past en staat.

Tevens gaat vandaag de nieuwe aanwinst (v/d sloop) richting de wagen, om het één en ander uit te meten. (het heeft iets met de bovenkant van de ride te maken).

Verder zojuist nog 2 nieuwe velgranden besteld op ebay, inc 24krt vergulde boutjes. 1 v/d 2 9J velgranden was dusdanig "beschadigd" dat ik maar voor nieuwe heb gekozen ;).

Alex Verloop

De eerste twee velgen zijn af! In de zin van harsen :). Blanke lak & bandje erop resteren.

Hier even twee pics! Vanavond wat meer updates van de afgelopen paar dagen.





Alex Verloop

Vanavond "even" het dakraam zijn grande final gegeven. Past als een ti... (en glimt ook). Duurt even, maar dan heb je ook wat; me likes  !-!.

Hier even 2 pics. Gemaakt met de phone... dus bje wazige quality;





Van het weekend nieuwe pics van het interieur & rest :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev