Advertenties


AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V

Gestart door Alex Verloop, 6 februari 2008, 21:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Tis weer zaterdag :mrgreen:. so... time for some updates ;).

Maar eens met de achterbumper begonnen. De bumper die ik momenteel "had" heb ik ingeruild tegen eenzelfde, alleen nog geheel standaard. Aangezien de bumper me opzich wel beviel neem ik deze als uitgangspunt. Alleen wordt die helemaal clean met wat carbon details.

Stretchdoekje gespannen;


Eerste laagje poly;



Tevens nog 2 kleine dingen afgemaakt.
Eindelijk het tweede cupscherm gemaakt;


Kleppendeksel (of hoe dat ding heet), alleen het doppie nog n keer doen :);


Morgen even wat nieuwe pics van onder andere de koplampen en de accu's ;). misschien morgen nog even verder rammen met de achterbumper (laagjes opbouwen), maar dat zien we morgen wel weer.

Have a nice weekend al  8)


Alex Verloop

Zoals beloofd, vandaag wat foto's ;) Onder andere van de koplampen die de megane gaan sieren volgend jaar. het goeie antwoord van de sneak preview was al gevallen, het zijn inderdaad koplampen van een BMW.

De vorm van de 5-serie koplampen vind ik werkelijk zo gaaf dat die op de megane moesten en zouden komen. Natuurlijk wel even stil gestaan bij de uitvoerbaarheid (bollingen, lengte etc), maar het gaat passen ;).

Hier even wat pics van vandaag;

De accu's die straks gaan zorgen dat de versterkers kunnen draaien;


Und die neue Leuchten; BMW 5-serie E60/E61;


Speeltje voor op de shows zodat de audio kan spelen;



Achterbumper is momenteel voorzien van 4 lagen glasvezel, dus als die is uitgehard kunnen de volgende stappen voor de achterbumper gezet gaan worden.

Als de achterbumper straks klaar is, gaat de megane weer andersom in de garage, zodat ik aan het nieuwe front kan gaan werken voor o.a. de koplampen.

Alex Verloop

Ondertussen niet stil gezeten, maar heb wel even een fraai plaatje  8)


Het verchromen nu nog als laatste stap ;)

Alex Verloop

Even een tijdje geen updates meer gedaan, maar heb enorm veel vooruitgang geboekt.

Hier iig de laatste update;

Hier even wat beloofde foto's.

Injen;


Zojuist even alle audiomeuk voor de kofferbak gepast, en het lijkt erop dat het ervoor gemaakt is :mrgreen:. De versterkerbak heb ik nog niet in de poly gelegd, omdat ik begin te twijfelen aan de maat van de subwoofer(sier)ringen.

Aanstaande zaterdag (volg week dus) kan ik alle verchroomde delen ophalen, en dan kan ik dus ook checken of de woofers op de goede plek hangen. Daarna kan alles wel relatief simpel aan elkaar gepolyd worden.

Nog even wat fotokes.
Bak die aardig wat aandacht verdient;


Overzichtje;



Detail, inc de eerder gefabriceerde "bodemplaat";



Volgende week zaterdag komt er een donor motorkap mijn kant op vanuit het hoge noorden. Dus dan kunnen we werken aan de voorkant hervat gaan worden. Het gehele front gaat erop (zijschermen, voorbumper) en daarbij de donorkap om alles strak te zetten.

Vervolgens krijgen de nieuwe koplampen dan hun plaatsje om daara aan de nieuwe carbon hood te gaan beginnen. De hood krijgt (zoals iedereen misschien wel kan raden) een opvallend detail ;). (buiten het carbon om ;)).

Nu ga ik me "even" richten op het binnenwerk van de kofferklep, waar nog een 4-tal speakers gaan komen, voor vandaag dus nog even wat werk aan de winkel.

Denk niet dat er dit weekend nog nieuwe updates zijn... maar, we'll see.

Iedereen een goed weekend en een fijne sinterklaas ;) (met leuke pakjes ofc :P). Ik heb mijne al gehad

Alex Verloop

Vandaag weer wat zaken afgehandeld. Het "laatste" deel van het blok dat nog in het carbon gelegd moest worden WAS de oliedop. Hierna volgen nog slechts 2 dingenl; distri. beschermkap 2 en de laatste poelie. Echter haal ik die nog niet los ivm de distri.riem.

Tevens doek gespannen over de kofferdeksel en daarna een laagske poly erover. Morgen weer verder  !-!

Oliedop in het koofstofvezel';



Laagje epoxy verder;



Kofferdeksel opgespannen;



Poly;



Morgen komen de eerste laagjes vezel op de kofferdeksel (2). Daarna alle randen afschuren en de rest v/d lagen opbouwen.

Tevens morgen het GEHELE blok  8)7 paintproof maken. M.a.w.; de laatste zaken ontvetten en schuren. Vervolgens alles afplakken zodat het blokske maandag of dinsdag de eerste grondlaag kan krijgen.

Zaterdag krijg ik, zoals eerder vermeld, alle verchroomde delen terug en kan het opbouwen weer beginnen.

Alex Verloop

Vanavond weer wat kleine updates. Kofferdeksel ligt in de laatste laag poly, als alles droog is kan het schuren en plamuren beginnen.

Binnenkant van de motorkap ligt ook volledig in de poly. Nog 1 laagje en dan is dat ook gebeurd. Daarna 3 lagen voor de buitenkant en dan maar "plakken". Vervolgens gaat er gewerkt worden aan de "inkijk" van de motorkap, maar verwacht daar niet al teveel vreemde dingen (dan hetgeen dat ik gepland heb).

Even wat pics;
Kofferdekseltje;



Binnenkant motorkap;



Last but not least, nog even een fotoke van toch wel een zeer fraai stukje (onderkant moet nog glad geschuurd worden);



Morgen even een dagje rust, daarna donderdag weer lekker verder (en vrijdag, en zaterdag en zondag  8))


Alex Verloop

Vandaag was het dan eindelijk zover. De verchroomde deeltjes zijn klaar;


Heb van een aantal delen wat pics gemaakt (niet van alles :rolleyes:). Dat komt straks wel als alles op het blokje zit.

Gasklep;



Motorsteun;



Dingetje :mrgreen:;



Best for the last, het spruitstukje;





Zelf vandaag ook nog wat gedaan. Binnenwerk van de kofferklep verder strak gemaakt;

Alex Verloop

Moest en zou vandaag even snel spieken hoe dat nou oogt  8):. Valt me niks tegen, te bedenken dat het blok straks nog zwart wordt en de helft van de onderdelen er nog niet opzit (airfilter, waterpomp, carbon poelies distri afdekkappen & dynamo  8)7).

Hier toch even een "glans" van wat paswerk;

Alex Verloop

Speciaal voor Dirk  !-! de in elkaar geschroefde dynosaurus  o-)

Alex Verloop

Vandaag het inlaatspruitstuk compleet gemaakt met LM meter, gasklep en airfilter;


Tevens vandaag een pakketje uit de UK met een custom koppelingsplaat (en drukgroep);

Alex Verloop

Vanmorgen in alle vroegte bij Stroeve motorsport het blok opgebouwd, en het plaatje mag er wat mij betreft best zijn (al wordt het gehele blok & carter straks nog geheel hoogglans zwart);




De helpende handen van Dhr. Paas & v/d Meij; tnx  !-! (Dhr. Paas voor het "technische", v/d Meij voor het poetsen uiteraard  :D)

Alex Verloop

Door naar de volgende ronde  Y.

Vandaag de motorkap klaargemaakt voor Stage 2. De inkijk. Kap is nu qua body goed, hierna dus verder met de volgende stap;


Happer die straks verdwijnt;



Last but not least, de nieuw bestelde velgen, welke straks nog enkele aanpassingen gaan krijgen  :9~
Klikje dan maar

PS: Dirk, hiervoor had ik die rode met strik dus nodig  8)

Alex Verloop

Vandaag de inkijk in de motorkap gemaakt. Afplakken en -meten heeft wat tijd gekost, maar uiteindelijk zit het er wel zeer fraai uit ;).

Happers (die nu nog open zijn). Maak ik nog strak, daar komen straks de hoodpins ongeveer (op die hoogte). Originele motorkapsluiting heb ik straks dus ook geen last meer van ;).

Hier even twee fotokes;



Aangezien ik momenteel door me glasvezel heen ben, vandaag maar een nieuwe rol van 50m² besteld... kan ik na de motorkap gelijk door naar de rest van de stoelen (en interieur)  --

Alex Verloop

Iedereen bedankt voor de reacties.

Echter heb ik ook minder goed nieuws te melden, en sta momenteel zelfs op het punt om alles geheel af te blazen. Het slechte nieuws komt altijd in drieën zeggen ze.... bij mij komt die dan wel heel vroeg in het nieuwe jaar.

1. Vanmorgen in alle vroegte naar het werk gegaan (geen last van die meuten op de weg)... Knalt er voor het RODE stoplicht iemand recht in me achterbumper (niet de megane, maar toch). "Sorry, had te laat gezien dat het rood was, me voorruit was nog half bevroren".


2. Na werktijd gelijk door naar me garage om wat spullen op te halen om mee verder te werken vanavond. Kom ik bij me garage, staat de deur "half open". Ik schrik gelijk al.... "het zal toch niet waar zijn".......

Trek de garagedeur open, zie daar me halve garage op de kop liggen.. spullen die ik al "klaar" had (Skirts achterbumper, audio inbouw).... zijn met alle geweld "kleiner" gemaakt.... en ze hebben slechts me radio (die los in de auto lag) en wat oude sony speakers meegenomen... maar wel al me polywerk naar de knoppen (moet nog kijken of het hersteld kan worden).


3. Alsof het al niet genoeg was voor vandaag.... thuis maar voor een klant aan het schuren gegaan met wat carbon deeltjes. Op een gegeven moment loop ik even naar binnen (thuis) voor een toilet bezoek en een beetje te drinken... loop ik terug de tuin in, zie ik allemaal vlammen en walmen uit mijn klushokje komen. Ik als de donder daar naartoe gespurt. Blijkbaar ergens kortsluiting ontstaan (don't ask me how)... niks stond aan, alleen het licht... en is een deel van mijn polywerk in de fik gevlogen...

Binnenkant kofferdeksel is uitgefikt (ondanks dat ik het allemaal nog tijdig kon blussen), en een deel van me motorkap is "zwart/verkoold"

Hier even een zeer trieste foto;



Na vandaag zakt me dus echt even de moed in de schoenen... al dat pokkewerk van de afgelopen maanden is momenteel dus voor noppes geweest. Hoe erg de schade in me garage is moet ik nog gaan bekijken... achterbumper & skirts liggen sowieso middendoor... audio inbouw is "kapot geschopt".

Alex Verloop

Ben weer redelijk op de rit aan het komen... en ondanks alles krijg ik er toch wel weer zin in, met nog meer nieuwe ideeen dan voorheen ;).

Vandaag de nieuwe velgjes in ontvangst mogen nemen  o-)

8J's en 9J's ;);





Heb de velgen als 2e hands setje gekocht op ebay, en ga ze weer in nieuwstaat brengen ;). Plan; Hart-Carbon, RVS rand-polijsten, boutjes-goud ;).

Van het weekend gaat het wielen project van start, pics volgen!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev