Advertenties


OBD2 tuning

Gestart door Hudde70, 14 september 2015, 15:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hudde70

Hallo allemaal,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er al eerder over dit onderwerp is gesproken maar heeft iemand ervaring met OBD2 tuning?
De kosten (< 200 euro) liggen lager dan chiptunen op maat (via laptop) en resultaat is er zeker.. (180 -> 200 k en 300 Nm -> 360 Nm)

Ik rij zelf een Megane Coupe TCe 2.0 Ltr 180pk en ben op zoek naar iets meer vermogen en koppel zonder al te hoge kosten.

Er zijn toch wat tegenstrijdige berichten over deze manier van tunen, vandaar graag een aantal reacties vanuit de club.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
Klaas


korte

Tuning kost geld, punt. Als je dat liever niet wilt uitgeven dan adviseer ik je gewoon lekker zo te blijven rijden. Je gaat op een auto van weet ik hoeveel duizenden euro's toch niet op een paar honderd euro besparen om vervolgens het risico te nemen alles kapot te laten lopen...? Dat lijkt het mij niet waard.
Ik kan begrijpen dat je niet te veel wilt betalen maar je moet je zeker afvragen waar de prijsverschillen in zitten... Dat is gewoon kwaliteit! Even alle waardes omhoog gooien voor 200 euro klinkt mooi maar wat betekend zoiets voor je auto? Ik adviseer je dan ook om naar een tuner te gaan die weet wat hij doet ipv een standaard programmatje erin te pleuren, succes en je zoekt het maar uit.... Klinkt misschien hard maar zo gaat dat vaak wel, als je motor dan gaat bokken, hikken, inhouden of hij loopt de soep in en je gaat ermee terug dan kom je bedrogen uit.

Blijf lekker genieten van de 180pk die je nu hebt en wil je de auto iets laten tunen dan zoek je beter naar een specialist waar jezelf ook een goed gevoel bij hebt, nogmaals tuning kost geld.

Succes met het maken van uw keuze.

Benjamin Renon

Voordeel van op maat gemaakte tuning, is dat deze specifiek op jouw motor wordt aangepast binnen de veilige waardes. Is je motor niet zo fris meer door een of andere reden, dan komt dit ook naar voren.

Heb je de financiën en tijd over dan zou ik Fastchip aanbevelen. Natuurlijk sta je vrij om te gaan waar je wilt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Zoals Benjamin al een klein beetje aangeeft, loopt elke motor net iets anders.
Een standaard obd tuning mapje geeft dus op elke motor net iets andere resultaten.

Het beste is dan ook een op maat gemaakte map, speciaal voor jouw motor.  ;)

Christian de Vriend

Die "standaard" mappingen hebben we genoeg gezien in Goes,moet je echt maar hopen dat de
waardes kloppen,amders staat het blok te pingelen als een gek.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Hudde70

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Bij mij gaan de alarmbellen wel rinkelen hoor met zo'n lage prijs.  :police:
Daarom ook mijn post hier, vanwege de eerlijke input.  !-!

Ik ga verder zoeken en laat weten wat het geworden is.
Fastchip, Tunex en nog een of twee anderen... dan een keuze maken

Cheers,
Hudde70

Christian de Vriend

mbt Fastchip kan in het volgende zeggen.

-Heeft voor/via renault zelf gewerkt
-heeft specialisme in Renaults
-stelt de auto op maat af,en na afstelling krijg je een voor en na overzicht,en advies wat
er eventueel nog te behalen valt.
-Heb hem 11 jaar bezig gezien,nog nooit een blok kapot gegaan door zijn toedoen (ook achteraf)
-ondanks de specialisme,geen echte hoge bedragen.

enige nadeel is,hij woont in het buitenland,en komt eens in de paar maanden naar NL toe,dan worden er
meestal 2 a 3 (afhankelijk van de aanmeldingen) dyno dagen gehouden in goes.

Soms kan men een afspraak maken buitenom de dynodagen in Goes bij ruud frederiks.

Dynodagen zijn altijd leuk om bij te wonen,ik kom er 11 jaar,en het verveelt nog steeds niet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

tilpieter

gewoon wachten totdat henk weer een dag organiseert, ook veel vakkundige lui aanwezig. ik had bij mijn rs te weinig turbodruk onderin, kon het helaas niet ter plekke oplossen maar wel mensen met veel verstand van renault.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev