Advertenties


Nieuwe boxen Renault Megane Hatchback 2009

Gestart door robinbeckers, 4 februari 2017, 21:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinbeckers

Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe set boxen in mijn Renault Megane III Hatchback 2009 laten zetten.
Nu heb ik gewoon volgens mij het simpelste van het simpelste (origineel fabrieksaf), dus zal een 'fase' onder de Bose boxen zitten.

Nu dacht ik zelf dus eraan om de Bose uitvoering erin te laten zetten maar mij is verteld dat dat ook niet alles is.

Ik heb aangegeven dat ik absoluut niet in een discotheek wil zitten en gewoon af en toe een nummertje ff wat volume erbij wil hebben en over het algemeen gewoon redelijk niveau wil halen. Nu is het zo dat ik wel mijn volume omhoog kan gooien maar er mist gewoon iets, sowieso de bass is er niet.. dat komt dus door die simpele boxen zonder bassbox die volgens mij bij de wagens met Bose uitvoering wel erin zit onder de bijrijdersstoel. En de helderheid of klank is gewoon niet zo zuiver na een bepaalde volume. Als ik 50 km/h - 80 km/h rijd staat hij over het algemeen op 18 - 20 maar zodra ik echt harder rijd hoef ik hem niet op 22 of hoger te zetten want dat trekt hij niet met de bass. Ik heb overigens toen ik de auto kocht 1,5 jaar terug alles goed ingesteld dus daar ligt het niet aan.

Nu heb ik een set gezien van Pionier circa € 150,- excl. inbouw.. daar zit wel een bassbox bij en was volgens hem voor de 'normale' rijder qua muziek een prima opstap. Het typenummer heb ik om de een of andere nog niet opgeschreven dus kan ik niet vermelden.

Wellicht kan iemand mij van meer info voorzien of met tips komen hoe of wat?

Alessio

Ik heb ongeveer een jaartje geleden toen ik mijn Megane III kocht,deze laten inbouwen (https://www.autoradiostore.be/product/629428/pioneer-ts-wx710a.html?_ga=1.14904502.1441795775.1481458253.
Dit is wel een basskist,volgens de kerel van de audiostore was dit de enige oplossing. De slechte bassen en klanken liggen niet aan de luidsprekers maar aan de klankkasten van de auto zelf,hij had al meerdere Megane's binnen gehad en vanalles geprobeerd.

Dus ofwel was het toen nieuwe klankkasten maken in de deurvakken(opbergvakken) ofwel opteren naar een Woofer.
Als je geen ruimte wil verliezen in de koffer is dit wel de perfecte woofer,ik ben er zeker tevreden over want je kan met een bakje dat bij de woofer geleverd wordt nog eens de bass en wattage zelf veranderen waardoor je zelf kiest hoe hard hij gaat.
Natuurlijk moet je wel de bassen in je radio instellingen dan naar de woofer zetten zodat de voorste speakers vol voor het volume gaan en zo heb je wel een goede volume-bass verhouding dat goed hard gaat maar dat kies je zelf door wat te spelen met de knopjes  ;)

Hoop dat je hier wat wijzer van wordt  !-!

Lucas Hermans

Een nieuwe radio wil soms ook al werken! Er bestaan (ombouw)frames voor de III, dus zeker in overweging nemen.
Wat ook altijd een goede optie is, is dempingsmatten in je deuren. Je deuren fungeren als klankkasten en voor een strak laag wil je dat niet, met van die dempingsmatten maak je de akoestiek in de deuren "dood", met een beter laag als resultaat. 2 plaatjes per voordeur en één plaatje per achterdeur is altijd voldoende.

Het sub'je wat Alessio erin heeft is ook altijd een goede optie als je je plaats nodig hebt. Ik heb mijn (3000w) versterker op 900w lopen naar 2 10" subs en dat is ook zeer zeker geen discotheek, geeft juist wat meer push in je laag, maar dat ligt natuurlijk aan je smaak en budget!

robinbeckers

Citaat van: Alessio op  5 februari 2017, 15:57:34
Ik heb ongeveer een jaartje geleden toen ik mijn Megane III kocht,deze laten inbouwen (https://www.autoradiostore.be/product/629428/pioneer-ts-wx710a.html?_ga=1.14904502.1441795775.1481458253.
Dit is wel een basskist,volgens de kerel van de audiostore was dit de enige oplossing. De slechte bassen en klanken liggen niet aan de luidsprekers maar aan de klankkasten van de auto zelf,hij had al meerdere Megane's binnen gehad en vanalles geprobeerd.

Dus ofwel was het toen nieuwe klankkasten maken in de deurvakken(opbergvakken) ofwel opteren naar een Woofer.
Als je geen ruimte wil verliezen in de koffer is dit wel de perfecte woofer,ik ben er zeker tevreden over want je kan met een bakje dat bij de woofer geleverd wordt nog eens de bass en wattage zelf veranderen waardoor je zelf kiest hoe hard hij gaat.
Natuurlijk moet je wel de bassen in je radio instellingen dan naar de woofer zetten zodat de voorste speakers vol voor het volume gaan en zo heb je wel een goede volume-bass verhouding dat goed hard gaat maar dat kies je zelf door wat te spelen met de knopjes  ;)

Hoop dat je hier wat wijzer van wordt  !-!

Bedankt voor je bericht.
Inmiddels tweeters (die er blijkbaar nog niet inzaten) in laten bouwen + boxen laten vervangen in de voordeuren. Achterdeuren doe ik niet vervangen omdat er maar af en toe mensen achterin zitten en het belangrijkste is dat aan de voorzijde de tweeters + boxen het volume geven. Het geeft een stuk beter en mooier/helderder geluid waarschijnlijk ook door de tweeters. Enkel valt de bass me nog steeds iets tegen ondanks dat de boxen hoorbaar beter zijn en meer volume aankunnen en dus ook een conus heeft (heeft volgens mij met bass te maken?) die de originele Renault speaker niet had.. of ik heb nog altijd niet de juiste afstemming gevonden maar zoveel keuze is er niet via de originele radio. Kun je die basskist die jij hebt enkel in je kofferbak kwijt of kan die ook onder de passagiersstoel kwijt?

Dit zijn de tweeters + boxen die ik heb laten inbouwen: Pioneer TS-Q131C

kijk je op deze site en dan naar de bovenste revieuw van J. van Dijk op 11-02-16 denk ik dat hij hetzefde heeft/had als wat ik nu vind:
https://www.autoradiostore.nl/product/636636/pioneer-ts-q131c.html#direct-naar-reviews

Dus zou zo'n optie als wat jij hebt toegepast wel het gewenste effect krijgen?

Citaat van: Lucas Hermans op  6 februari 2017, 09:39:44
Een nieuwe radio wil soms ook al werken! Er bestaan (ombouw)frames voor de III, dus zeker in overweging nemen.
Wat ook altijd een goede optie is, is dempingsmatten in je deuren. Je deuren fungeren als klankkasten en voor een strak laag wil je dat niet, met van die dempingsmatten maak je de akoestiek in de deuren "dood", met een beter laag als resultaat. 2 plaatjes per voordeur en één plaatje per achterdeur is altijd voldoende.

Het sub'je wat Alessio erin heeft is ook altijd een goede optie als je je plaats nodig hebt. Ik heb mijn (3000w) versterker op 900w lopen naar 2 10" subs en dat is ook zeer zeker geen discotheek, geeft juist wat meer push in je laag, maar dat ligt natuurlijk aan je smaak en budget!

Bedankt voor je bericht.
Zie wellicht bovenstaande vanuit mij.. is dat ook wat jij bedoelt voor mij?

Ik moet zeggen dat ik ook erg veel last heb dat de rechtervoordeur erg veel 'kraakt' als ik over een bestrate straat rijd, als ik over normaal asfalt of snelweg rijd dan hoor je die deur helemaal niet kraken. Alsof er iets los zit of iets dergelijks. Heeft dat ook te maken met dempingsmatten?

Tedo

Die Pioneer TS-Q131C had ik ook in mijn Megane II's (en nu in de Clio). In de III pasten de tweeters niet (andere stekker). Voorspeakers daardoor al niet eens meer geprobeerd.

Lucas Hermans

Bedoel je gekraak uit de luidspreker of uit de deur?
Als het uit je deur komt, zou ik de scharnieren eens laten controleren ;)

Dempingsmatten zijn puur voor het geluid. Het geluid wordt daar "strakker" van.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev