Advertenties


bluetooth probleem

Gestart door kevin16121993, 17 november 2016, 23:11:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin16121993



Bluetooth verbinding valt spontaan weg

Berichtdoor Kevin1612 » 16 Nov 2016 08:15
Beste forumleden,

Na aanschaf van mijn iPhone 7 ben ik op een bizar probleem gestoten wat betreft de pairing van mijn gsm met mijn Renault megane III Ph3. Het betreft een Carminat bluetooh/cd navigatie die er in zit. Als ik het toestel verbind met de auto blijft de verbinding een paar minuten goed en kan ik gewoon bellen en dergelijke. Na een minuut of 5 valt deze verbinding spontaan weg en moet ik op de telefoon terug verbinden met de wagen. Ik denk niet dat dit een compatibiliteitsprobleem is omdat het toestel wel gewoon kan verbinden?

Wie weet raad?
Overigens werkte het systeem perfect met mijn Iphone 6, enige dat niet werkte was de telefoonboek downloaden


Lucas Hermans

#1
Misschien even het bluetooth geheugen van je radio wissen? Het kan zijn dat je radio nog steeds wil verbinden met je oude mobiel.

Mijn ma heeft een soortgelijk probleem gehad (Pioneer DEH-X5800BT radio in d'r Panda) nadat ik mijn telefoon erop had aangesloten via de BT. Toen ik het geheugen had gewist en haar mobiel opnieuw had gekoppeld, was alles zoals het hoorde.

Edit: Misschien je radio een firmware update geven? (nieuwe mobiel versus ouder systeem kan ook problemen opleveren)

mark29

Ja juist, de software van de radio updaten wil vaak helpen, dit kan een dealer verzorgen.

kevin16121993

geheugen van radio ivm bluetoothconnecties is leeg.
Wat ik zonet heb ontedekt is dat als ik een gesprek voer dat alles dan perfect werkt, geluid van gesprekspartner zit keurig op de luidsprekers van de auto enz.
heb getest met een gesprek van 30 minuten, nadat het gesprek gedaan was bleef de verbinding nog 30 seconden bestaan maar daarna viel de verbinding weer weg. als ik op het knopje "tel" druk op de radio komt de verbinding wel terug maar dit ook maar voor enkele seconden. het lijkt alsof er ergens in de radio of telefoon de verbinding naar "energiebesparing" gaat ofzo indien deze geen gesprek constateerd?

de software update van systeem hoe verloopt deze trouwens? is dit dmv een cd of via de obd2 stekker?

mark29

Wisselend van software, de ene met clip dus via obd. Andere met usb.
De dealer heeft de nieuwe software beschikbaar en voert dit voor je uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev