Advertenties


Beginner is hulp nodig met installatie.

Gestart door rickluten, 16 april 2013, 21:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickluten

Hallo.,

Ik heb sinds een paar dagen een Renalt Megane Coupé gekocht uit 1996.

Ik ben met mijn rijbewijs bezig, dus kan er nog niet in rijden, maar heb nu dus wel de tijd om het nodige aan de auto te doen.,

Ik heb sinds kort een Grundig autoradio gekocht, en vandaag mijn Sony Xplod subwoofer binnen gekregen, gaat om een 1100Watt (die rode)

Ook heb ik 500 watt Caliber CSP-98 4 ohm 5 weg speakers voor in de hoedenplank gekocht,

nu is dus mijn vraag,

Aan welke eisen moet mijn versterker minimaal voldoen? of heeft iemand er hier nog 1 liggen ?

Alvast bedankt . En graag heet ik mij zelf alvast welkom op dit forum!  _o_
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Karin

Welkom, ik kan je alleen geen antwoord geven op je vraag maar ik ga er vanuit dat iemand dat wel kan.

rickluten

Thanks Karin !  Leuke Cabrio heb je !
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Christian de Vriend

Hoi Rick

Het beste in dit geval is om waarschijnlijk om 2 versterkers te kopen,1 voor de woofer en 1 voor de hoedenplank speakers

kwa vermogen moet je altijd kwa versterker iets boven het vermogen liggen dat wat de speakers/woofer vragen.

als dit andersom is,moet je versterker harder gezet worden (meer vermogen leveren) om zo de speaker/woofer goed te doen laten klinken.

Doe je het zoals ik het voorstel,dan hoef je versterker een beetje te werken,en krijgt de speaker/woofer toch het vermogen wat die nodig
heeft om goed te klinken.

Moet wel zeggen dat ik meer thuis ben in High-end audio voor thuis,dan in de auto,maar als je kwa vermogen gaat praten,en het altijd belangrijk
om naar continu vermogen (RMS vermogen) te kijken,dus was een versterker/speaker geeft/vraagt

Even voorbeeldje:
Als je speaker RMS 150 watt is,dan is het beste dat de versterker minimaal 200watt geeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rickluten

Oke bedankt, maar als ik 2 versterkers aansluit, hoe moet ik die dan linken ? want mijn radio heeft maar 1 tulp uitgang (rood/wit)

dit zal dus betekenen dat ik een andere autoradio moet kopen of wat?

Ik heb dit in mijn auto:

subwoofer 1100Watt
hoedenplank speakers 500W
Grundig autoradio
deurspeakers voor (150W)

en ik kan deze versterker gratis krijgen van een kameraad van mij, zal deze voldoen? :
http://www.sonicelectronix.com/item_7421_JBL-GTO75.4II.html

gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

mark

Zo dat is meer dan genoeg hoor.  !-!

Ik heb gewoon overal waar een stekkertje zat een 50 watt speaker (compo setjes), 2 extra tweeters en
verder nog een 200watt versterker en 150watt rms subwoofer in een 35liter kist.

zelfs met dit krijg ik al massage stoelen.  :D De versterker staat wel op max.

rickluten

haha dat dacht ik, wil vast wel pompen,  8)

Kan ik mijn subwoofer gewoon bij mijn versterker aansluiten op de rear speaker pluggen? dus van CH1 de  - en CH2 de + ? of moet ik hier een aparte aansluiting voor doen?
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Christian de Vriend

is die 500W nu RMS of piek?van je hoedenplank speakers.

is het RMS dan gaat die versterker dat niet halen, 140w bij 4ohm,dus als de speakers 500w vragen,moet je versterker (te) hard werken om aan die vermogen
te voldoen.

Als ik het zo lees zou je die 4 kanaals voor je deuren en hoedenplak kunnen gebruiken,en dan vanaf die 4 kanaals en extra tulp te leggen naar een extra versterker
voor de woofer.

Let wel,beste is om een keer een radio aan te schaffen met 2 of 3 pre-outs,dan kan je ook veel makkelijker en beter de versterkers instellen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rickluten

ik lees net ook,

dat als ik een extra versterker erbij koop, (een mono en geen gebrugde) dat ik beter de subwoofer op de mono kan zetten, en de speakers op de versterker.

en de hoedenplank speakers zijn 500 Watt, geen idee of het max of rms is, hier een link : http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-speakers-en-versterkers/m667398482-500-watt-caliber-csp-98-4-ohm-5-weg.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

misschien als je het even wilt uitzoeken voor me

gr
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Christian de Vriend

Veel kan ik er niet over vinden,maar de sites die hen aanbieden,hebben het over 80W RMS vermogen

kortom,die kan je makkelijk op die 4 kanaals versterker aansluiten.

alleen nog iets zoeken voor je woofer.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rickluten

dus als ik die aansluit op de 4 kanaals JBL versterker,

kan ik dan mijn subwoofer er niet op linken ?

gt
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Christian de Vriend

Dat kan,zag op,de fotos dat de jbl een pre-out heeft,dan kan je daar de versterker aansluiten voor de
woofer.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rickluten

super, bedankt voor de zeer snelle en natuurlijk zeer nuttige informatie !
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

rickluten

Kan ik trouwens ook een avatar instellen op mijn profiel? kan het niet vinden  8)7
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev