Advertenties


Rammelend lagergeluid 1.6e

Gestart door MB82, 18 juni 2005, 16:47:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MB82

 :o en dan ga je er heen voor een ratel... man dat is ff een klap! Succes ermee joh

steven

Zo zie je maar,zelfs als een auto bij een dealer koopt (peugeot) met leeuwekeur garantie (is zeg maar het zelfde als een top occasion bij renault).Hoeft het nog niet een goede auto te zijn.
Je weet nooit hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan,het is gewoon laksheid om geen olie bij te vullen.

Toen ik een proefritje ging maken is het geluid mij nog niet eens opgevallen,anders had ik de auto nog niet eens gekocht.
Maar goed, hij zit nog in de garantie en hoe zelf niks te betalen.

Dat de megane nog kon rijden, dacht ik toen de monteur het lijstje opnoemde tegen mij van wat er allemaal kapot is.

Ik heb nu vankantie maar ik mis de auto wel,kon ik hem lekker wassen en in de wax zetten.
Ik heb wel een leenauto meegehad,maar die ga ik niet schoonmaken.

Groeten steven.

MB82

Aangezien de megane waarschijnlijk toch wat langer in mijn bezit blijft kijk ik wat de apk met grote beurt opleverd ivm het rammelgeluid. Even afwachten dus...

JvE

In de FAQ wordt een zwaardere krukas poelie als optie gegeven.
Iemand enig idee wat voor poelie je dan nodig hebt en wat de kosten zijn?

Ik moet volgende maand op voor APK en grote beurt, dit jaar is ook de distributieriem aan de beurt. Wellicht dat ik alles in 1 keer aan kan pakken. (weinig financiele ruimte voor andere zaken, maar dat is dan jammer)

MB82

Dat wil ik ook wel weten ;) De grote beurt heeft niks opgelevert by the way en het vervangen van de katalysator ook niet echt. De dist.riem moet nog gebeuren...

wessel

ingesleten nokenas was bij mij ook blok reviesie en niet meer aan de hand

hurri

ik heb ook zo.n rammelbak bij mij gebeurd het alleen als hij warm is
en tussen de1500 en3500 rpm draait onbelast
ik vroeg bij de renault garage in hoogeveen om even te luisteren ze vonden het niet de moeite
om dat te doen tenzij ik er natuurlijk een reparatieopdracht van maakte
daarna ging ik naar een universele garage boertien te hollandscheveld ik vroeg of ik met zijn stetoscoop even mocht luisteren mijn motor draaide mooi gesloten .
toen kwam de baas zelf luisteren na een kwartier filosoferen was het volgens hem een pingel in
hij zei dat er een pingelsensor stuk was hij wist alleen niet waar zat. bij honda en zo worden ze wel op het internet genoemd niet bij renault dus als iemand iets weet?????????
ps ik kon met mijn dank volstaan ..zo kan het dus ook............ !-!

Erik22

ik heb ook de bekende kwaal, de monteur zou dat een kop-revisie het zou oplossen, iemand enig idee wat zoiets gaat kosten?

Ballie

ik heb ook zo'n rammelend geluid nou zeiden ze hier op het forum dat het ook wel eens de spruitstuk kon zijn  :?

het is wel erg irritant schaam me een beetje als ik stil sta ergens en me motor draait heb je zo'n te gekke auto en dan klinkt hij zo  N

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=4830.0

Boy

meer het geluid van een suzuki alto of een panda, echt zon naaimachinegeluidje...
zit in veel autos... gewoon mooi uitlaatje en sportfilter dan ben je er ook van af, verder niks aan te doen denk ik.

Split

alleerst super site:respect:
ben zelf ook in het bezit van een megane coupe1.6e
had zelf ook last van dat wat jullie noemen ratel geluid
als het een soort blikkerig geluid is wat je hoort als je gas geeft.
raad ik je aan om eens het hitteschild net achter je kat na te laten kijken of weg te laten halen(heeft verder nauwelijks een functie en weghalen ff bij iemand op brug zetten en erafslopen maar)steek ff een schroevendraaier tussen het hitteschild en de pijp en geef gas dan hoor je het verschil al) deze zitten vastgelast net achter je kat.
door dat ze vaak loslaten(doorroesten) krijg je een trilling bij het gasgeven van metaal op metaal(behoorlijk irritant geluid) raad aan eerst hierna te kijken voor dat je spruitstuk onderdelen etc. gaat vervangen zonder resultaat. 8)7

greetz



Boy

Zou dit geluid niet gewoon 'orgineel' zijn? het zit zo te zien in alle 1.6jes...

MB82

Dat denk ik ook. Bij mij komt het echt uit de motor. Ongeveer hetzelfde geluid wat je hoort bij de twingo's en de 19's. De overige rammels zijn vaak van de uitlaat. Katalysator en middendemper bijvoorbeeld... Ik vind het allemaal wel best en erger me er niet meer zoveel aan. Heb er eigenlijk alleen in de 1e versnelling last van.

rawies

mijn Megane Coupe 2.0 16v
van 1996 heeft 146 km gelopen
2006 distrubitie vervagen span rollen pomp v snar

reed gister terug van duitsland richt den haag en onder weg merkte ik dat de motor vrijzwaar aanvoelde.
ik heb toen verder geen aandacht aan besteed, nu vandaag starte ik de megane weer en jahh hoor hij rateld weer maakt krassend geluid tikken.
in 2006 had ik dit ook toen moest ik distrubitie riem en andere benodigde vervangen. zoals ik bij jullie lees is dit een heel voorkomende probleem. dit is vrij oude topic, hoe zijn de problemen bij jullie opgelost.
dealers van tegenwoordig maken je van alles wijs, en onnodig onderdelen laten vervangen :?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev