Advertenties


Vreemd probleem, motor Megane slaat ineens niet meer aan.

Gestart door AdriaanF50, 7 februari 2015, 21:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Je hebt gelijk Rob, dat hoort inderdaad andersom te zijn  8)7.


AdriaanF50

Citaat van: Heatzone (Mark) op 13 februari 2015, 11:35:36
Je hebt gelijk Rob, dat hoort inderdaad andersom te zijn  8)7.

:) gevalletje oeps... Kan de beste overkomen.  :q

AdriaanF50

Nou, vandaag weer aan het puzzelen geweest met de monteur.

Alle electromotortjes gecheckt van de cv, uch voor zover mogelijk nagekeken, contacten, stekkers, aansluitingen, niets.

Heeft iemand een idee over het volgende?

In de binnenverlchting zit een printplaat bij een cabrio met een microswitch voor het spotje in de rechterstijl en een soort antennetje, een rechthoekige printplaat van ongeveer 2,5 x 7cm?

De fase 1 heeft hier de infrarood antenne zitten, maar ik heb fase 2 en fm afstandbedieningen.

Is dat antennetje voor fm ontvangst of gewoon een overbodige ir antenne?

En als je de afstandbediening gebruikt dan geef je een signaal naar de cv en de knipperlichten maar geeft ie dan ook een signaal naar de startblokkering?

De auto 'ziet' de sleutels niet, ook niet met inleren, en van de startblokkering brand het ledje helemaal niet.

Het lijkt mij een gezamelijk iets, waar wat?

Iemand een idee?

AdriaanF50

Vanmorgen op de sloop een willekeurige uch uit een megane getrokken.

Uit mijn megane de uch gehaald, de volledig foute uch aangesloten et voila!! Het ledje van de startonderbreking doet het weer!

Conclusie, mijn uch defect.

Nu dus een nieuwe uch besteld, kijken wanneer die binnen komt, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.


Heatzone (Mark)

Gelukkig maar!! Kan je straks eindelijk zoals het hoort genieten van je Mégane !-!

AdriaanF50

#20
En de cabrio doet het weer!

Inderdaad de uch die vervangen moest worden.
En passant maar gelijk een nieuwe bdp sensor met stekker erin, was nog nooit gedaan en, voor de zekerheid, een nieuwe accu.

Eindelijk vandaag mijn eerste open ritje met deze Megane gereden! Jeej!

Iemand die ik ken gaat nog naar de oude uch kijken, we kunnen ons niet voorstellen dat het niet te repareren is.

Zou een hoop geld schelen, niet voor mij, ik heb al een nieuwe.

Per saldo is het gewoon een printplaat.

EDIT: Geen berichten direct boven je quoten s.v.p.

Lars


Da Likita

Zekeringkast is de wagen.

Volgens velen werkt die samen met de ecu (motorsturing) maar na wat bestuderen kan het ook apart werken. Ook zonder startblokkering zonder programmatie. Enkel de afstandsbediening voor de deuren moet geprogrammeerd worden

AdriaanF50

Citaat van: Lars op 28 februari 2015, 02:21:04
Kan mij iemand uitleggen wat een uch is???


Een computer die aan je zekeringkast vast zit.

Kun je niet zomaar uitwisselen met eentje van de sloop, bij mij brandde het ledje van de startblokkering helemaal niet meer dus hebben we wel eentje op de sloop gehaald en aangesloten.

Toen deed het ledje het weer maar starten kun je er niet mee, wel zeker weten dat de uch de boosdoener was en eennieuwe bestellen, kost een hoop geld....

Maar goed, hij doet het weer, ondertussen een mooie roadbox op de kop getikt, ben er blij mee.

Lars

Oké oké nog nooit deze afkorting gehoord ( uch ) maar mooi dat die het weer doet.

Mag ik even vraag wat dat ding kost gewoon uit nieuwsgierigheid.

Jacques

Unité de Contrôle Habitacle  Kosten nieuw ca 1000 euro. Een gebruikte kan een keer worden geherprgrammeerd. Ik heb dit een keer van dicht bij meegemaakt met een meg 1.6 16V uit 2002.

Lars



AdriaanF50

Citaat van: Jacques op 14 maart 2015, 09:25:34
Unité de Contrôle Habitacle  Kosten nieuw ca 1000 euro. Een gebruikte kan een keer worden geherprgrammeerd. Ik heb dit een keer van dicht bij meegemaakt met een meg 1.6 16V uit 2002.

Niet helemaal correct.

De uch kost nieuw 375,- euro ex. Btw.

Een gebruikte kan niet meer geprogrameerd worden, was het maar wel zo dan was je voor 50,- euro klaar voor een sloop uch,  een nieuwe, die ik had, moet je eenmalig programeren via de clip, de clip is een speciale laptop voor Renaults om storingen uit te lezen, resetten, sleutels inleren e.d.
De uch zit inderdaad links achter de zekeringkast en aan elkaar vast.

Gelukkig heb ik nog wat relaties in de Renault wereld en heb ik er zelf jarenlang gewerkt.

Da Likita

He adriaan,

De clip is geen speciale laptop. Vroeger misschien wel maar het zijn nu de sonde's die als clip behandeld worden. Nu zijn het gewone laptops (in ons geval toughbooks).
De 2de hands uch is leeg te maken en te flashen als een nieuwe. Al vaker gedaan en zonder problemen. Daarnaast bestaan er vele manieren om zonder startonderbreker te starten en rijden. Ook is dit eruit te programmeren met de clip. Dit gaat echter weer door bepaalde bedrading te lussen of even ervan af te halen op het moment van uitlezen van de gegevens.
Zoals eerder gezegd zijn er vele wegen die naar Rome leiden  :)
Je moet alleen weten hoe  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev