Advertenties


renault megane 2.0gt trekhaak

Gestart door marcogt, 15 november 2016, 21:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcogt

Hallo

Ben nieuw hier, heb sinds kort een megane gt uit 2007 ter vervanging van mijn megane1.4 16v HB uit 2000
nu heb ik hier de bedoeling mee om een trekhaak te monteren
allemaal leuk etc, maar er zijn geen passende trekhaken voor de gt/rs modellen.
ik heb al gezien een rs met trekhaak alleen staat die veeel te kort op de bumper en wat ik zie te laag.

nou is mijn vraag of ik een balk kan monteren van een normalen 5 deurs megane 2?
ik heb voor passen al een trekhaak van een scenic, die is kwa bevestiging hetzelfde, zit er nu ook onder, en de balk pastte nu met de vertakking van de uitlaat weg geslepen maar er is geen passende trekhaakhals bij... nou was het idee om een afneembare trekhaak eronder te maken die ergens anders vandaan kwam, maar omdat er dan gelast moet worden is dit niet goedgekeurd en ik wil er geen gezeik mee krijgen

zou nu dus ook graag een afneembare monteren.

de  vertakking naar het 2e sierstuk is al weg, en de bumper zal vast ook wat aan verzaagd en aangepast worden maar ik hoop dat ik dus een megane 2 trekhaakframe kan monteren zonder gedoe. het lassen van sierstuk 2 gaat wel goedkomen maar is de ruimte hetzelfde onder de auto etc? de bumpers zijn lager dat had ik al iets van gezien



groeten marco

Tedo

Op het uitlaatsierstuk na is een GT bumper gelijk aan een normale. Het probleem is met name de uitlaat, die bij de GT dubbel is uitgevoerd. Dat zit een trekhaak in de weg.
Nu zat datzelfde motorblok (2.0 T 163) ook in de phase 1 van de Megane II, maar dan met enkele uitlaat. Dat zou dus een optie kunnen zijn.

marcogt

dankjewel voor jou reactie, hopelijk gaat het dan goed komen

Tedo

Wel een hoop werk voor een trekhaak, maar niet onmogelijk.

Felix

Ik ken iemand die met hetzelfde probleem zat. De oplossing was een hoop lassen aan de uitlaat en een afneembare trekhaak monteren. Was geen fijne klus zei hij :D

marcogt

lassen aan de uitlaat zal te doen zijn, ben lasser dus rvs tig of mig lassen is geen groot probleem, alleen er moet ruimte zijn om de uitlaat om de trekhaak te krijgen.

afneembare trekhaak wou ik idd ook, ook vanwege het gt logo.
we gaan het zien, eventueel een vernauwing met een dunnere diameter buis naar het andere sierstuk is ook nie zo erg, en mocht het helemaal niet gaan word het 1 sierstuk, daar moet ik dan maar mee leven haha :q

marcogt

#6
Citaat van: Felix op 15 november 2016, 22:16:09
Ik ken iemand die met hetzelfde probleem zat. De oplossing was een hoop lassen aan de uitlaat en een afneembare trekhaak monteren. Was geen fijne klus zei hij :D

als ik vragen en weten mag, is daar ergens een foto van en wie is die persoon ? kan ik eventueel zien welk merk trekhaak, en hoe hoog hij deze heeft

Felix

Ik zal hem eens een berichtje sturen, misschien heeft 'ie er foto's van gemaakt.

Ik heb ooit uitgezocht welke afneembare trekhaken er allemaal op de megane passen, dan is het begin er in ieder geval. Aangezien je kan lassen denk ik dat dit klusje prima te doen is hoor, de uitlaat moet alleen even om een bochtje  :)

Dit is het lijstje, volgens mij zijn deze allemaal geschikt voor de megane hatchback, maar pin bij er niet op vast.
Brink 8712762051269
Bosal 033-014
GDW 1424T36
Thule 512600
Siarr 316352600001 (SI 204)
Westfalia 316363600001 (SI 203)

marcogt

Ik heb gisteren bij winparts een thule afneembare trekhaak besteld
vd week hopelijk binnen en dan weekend monteren, zal wat fotos maken met hoe het past en als de uitlaatomleiding klaar is

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev