Advertenties


[2003, Clubmeeting] 16 november RMCC-jaarafsluiting Breda

Gestart door Dirk Kuipers, 9 januari 2011, 11:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

[2003, Clubmeeting] 16 november RMCC-jaarafsluiting Breda    



Het is 16 november 2003. Op deze "natte" zondag hadden we de laatste besloten meeting van dit jaar gepland bij Indoorfun, een partycentrum in Breda. Het was voor mij persoonlijk een aparte meeting omdat het de eerste was die ik heb georganiseerd en de laatste was waar ik al clublid aan zou deelnemen.

Met Gerwin had ik afgesproken rond 12.15 uur aanwezig te zijn. Blijkbaar hadden de leden er zin in, want een groot gedeelte was al aanwezig. Na even kort in de regen te hebben bijgepraat, besloten we maar naar binnen te gaan en op de rest te wachten. Rond 13.00 uur was iedereen binnen. Voor de start van het programma hadden we iedereen even bij elkaar geroepen om nog even kort de gang van zaken uit te leggen.








         
Om 13.35 uur konden we met de gehele groep naar beneden waar we onze rijvaardigheden mochten tonen op de kartbaan. Na een korte instructie kon de eerste groep van 13 mensen van start gaan. We reden met zeer nieuwe karts op gas met zelfs veiligheidsgordels. Na twaalf minuten remmen, gas geven, sturen, achterom kijken, konden we de karts overdragen aan de 2e groep. Voor velen was het karten toch best zwaar. Dat was te zien aan de bezweten hoofden en de toch wel opgeluchte reacties dat het karten maar 12 minuten duurde. De snelste in de 1e groep was Shane van Eck. In de tweede groep was Ellis de Rijcke de snelste. Zij zat niet zelf achter het stuur, maar Marvin reed nog even een paar rondjes.  






     
Na het karten was tijd om even bij te komen in de horecagelegenheid onder het genot van een drankje/hapje. Daarnaast konden we de tijden van elkaar eens mooi vergelijken. Na zo'n 15 minuten mochten we naar het volgende onderdeel, Laserschieten.




   
Er werden weer twee groepen van 13 gevormd en daaruit moesten dan weer twee teams ontstaan. Na een korte maar toch zeer belangrijke instructie, mocht het eerste team zijn plaats in gaan nemen in de arena. Na een kort tijdsbestek werd ook het andere team toegelaten tot de arena waarna de strijd kon beginnen. Onder harde muziek, veel rook- en lichteffecten was het eerst even aftasten waar de vijand zich ging vestigen. De eerste paar minuten was het dan ook niet anders als elkaar proberen te raken over een lange afstand. Uiteindelijk namen en paar mensen het initiatief om ons in de rug aan te gaan vallen, zodat het toch nog een spannende strijd werd.

Na 15 minuten was het eerste spel over en stond de tweede groep alweer te wachten om de arena te betreden. De eerste strijd ging gelijk op. Met een minimaal verschil won het groene team (veel bestuurs- en commissieleden) van het rode team. Bij de tweede groep was het verschil stukken groter.

Ook na dit onderdeel hadden we weer een gezamenlijke pauze waar we weer even konden bijkomen onder het genot van een drankje. Er stond ons namelijk nog een zeer leuk onderdeel te wachten, namelijk het Sumo-worstelen.

Om 15.45 uur werden we begeleid naar een zaal waar de gevechten zich zouden afspelen. Na een korte instructie ging Paul (Voorzitter) en Gerwin (Vice-voorzitter) als eerste van start. Dit werd toch een redelijk makkelijke overwinning voor Paul en hij mocht dan ook zijn overwinningsduik nemen.  








         
Vervolgens mocht ik de strijd aangaan met Erik. Dit bleek echt een strijd te zijn omdat we redelijk aan elkaar waren gewaagd. Met een pak van zo'n 8 kg om je schouders viel het niet mee om elkaar op de grond te werken en daarna ook weer op te staan. Op het moment dat ik dacht me gewonnen te kunnen geven bleek te stand nog maar 1-1 te zijn. We moesten dus nog een beslissingsduel aangaan. Uiteindelijk mocht ik dan toch met de eer strijken en kon ik ook mijn overwinningsduik uitvoeren.  




   
Ook de vriendinnen van beide voorzitters trokken een pak aan en brachten een leuk gevecht op de mat. Men ging steeds feller het gevecht aan om op het laatst natuurlijk een zo mooi mogelijke overwinningsduik te mogen nemen. Na een goed half uur was iedereen wel een keer op de mat geweest. Bij de meeste was de vermoeidheid toch wel een beetje toegeslagen na een zware middag. Na nog wat gedronken te hebben begon iedereen langzaam afscheid te nemen van elkaar en gingen we allemaal huiswaarts. Vanuit de reacties die ik gisteren en vandaag te horen heb gekregen, was het een geslaagde dag.



Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor de komst en de gezellige en sportieve middag. Daarnaast wil ik ook nog Indoorfun bedanken voor hun gastvrijheid en de perfecte organisatie.

Iedereen nog een gezellige tijd gewenst bij de Renault Mégane Coupé Club. Ik zal de club zeker op de voet blijven volgen en wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen.
 

geschreven door: onbekend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev