Advertenties


merkje zijkant *coupe*

Gestart door Dirk Kuipers, 5 augustus 2006, 16:19:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Ik ben bezig mijn auto ook iets te verbouwen en heb de merkjes van de achterkant eraf gehaald. Nu zitten daar pennetjes aan en dus gaatjes in de auto.
Hoe zit dat aan de zijkant? Zijn deze gewoon geplakt of zitten deze ook bevestigd met een pennetje?

Ik heb namelijk geen zin in nog meer laswerk aan de zijkant, en laat hem dus maar zitten als het met pennetjes gemaakt is. Als het gewoon geplakt is kan je ze er natuurlijk makkelijk afhalen.

Stefan

ik snap het ff niet
dit topic staat onder Megane 2 en dan typeplaatjes coupe... :?
Zijn we niet in de war met megane 1 FASE 2...?
of snpa ik het nu gewoon niet
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Ja klopt. Ik heb hem in het verkeerde forum geplaatst. Exuses, ik had niet gezien dat er 2 verschillende fora's waren.
Misschien kan iemand hem verplaatsen?

Dirk Kuipers

Nu wel inderdaad.. ;)

Maarre, jammer dat daar ook gaatjes in zitten. Echt rot systeem is dat.

Hier even een paar foto's van mn car tot nu toe, ik wacht nu op de spuiter die bouwvak aan het vieren is.

Hoe kan een bumper niet passen? Zo:


Een bumper na vele uren die wel past:


Bumpers erop:


Voorbumper met bodumplaat zodat hij niet gaat trillen als je harder dan 100 rijd ;)
PS: met sparing voor mn neon :)


Nu dus nog even veel geduld hebben met de spuiter.. ;)

EyesOnly

Gaat dat goedkomen met die bumper? Had em toch meteen terug gebracht als het niet in 1x past.

Dirk Kuipers

Het gaat wel goedkomen ja. Alleen wel met super veel moeite.
Hij is nu inmiddels weer helemaal heel :) en moet alleen nog wat worden geplamuurd.
Dit kan een spuiter echter beter dan dat ik dat kan, dus de spuiter gaat hem nog strak maken.

Hij past nu echter wel goed, dus de moeite is beloond. :)

deWess

hoe heb je de skirts vastgemaakt?

ik heb namelijk dezelfde skirts en moet ze nog monteren

heb je dit zelf gedaan (zo ja hoe?)

en pastte het een beetje?

Dirk Kuipers

Ik heb *een soort van* harde purschuim in de zijskirts gespoten, maar weet niet hoe lang dit zal houden, dus heb voor de zekerheid ook een paar lipjes gemaakt op die purschuim (van polyesther) en die zitten vast aan de rand. Ook heb ik die puntjes vol gesmeert met polyesther. Ik hoop dat het dus straks wat wil met kitten.

Ik vond de 2 skirts niet helemaal gelijk. de 1 paste precies goed, en har vrijwel geen naden. De ander was iets minder. Heb hier wat geschuurd om zo geen grote naden te krijgen.

Ok ga ik trouwens nog wat van dat purschuim in de voor en achterpumper smeren zodat het geheel wat steviger is en niet meteen knapt als je ergens licht tegenaan zit. Ik weet zo even niet preciesmeer wat voor sput dat PUR schuim is. Het zijn 2 vloeistoffen die je moet mengen en uit die reactie ontstaat het schuim. Het zet vervolgens erg veel uit en droogt an op. Erg stevig spul is het, maar weet dus niet of het lang stevig blijft. Maar dan is dit de beste test. ;)

wouter arnouts

heey ff een vraagje hoe hoog hangt je bumper van de grond ben helemaal weg van die bumper maar weet niet of hij laag genoeg is alvast bedankt  !-!

Dirk Kuipers

Over welke bumper heb je het? De voorbumper?
Opzich niet echt super laag, ik heb nog precies 10 cm over aan de voorkant. Maar vind het zelf niet zo erg.. :) Heb er net nieuwe veren onder zitten aan de voorkant zodat hij iets hoger ligt. Ik wil namelijk nog wel een drempel kunnen pakken, en hier in friesland is dat met die dingen namelijk drama.
Wel komt hij veel meer naar voren dan de originele bumper, dus met drempels moet je een behoorlijke afstand overbruggen van begin tot aan je wielen. Maar een beetje zigzaggend moet het wel te doen zijn volgens mij. :)

Remco v.K.

*kuch* verkapt projectopic *kuch*  --

Jeroen

Citaat van: Remco v.K. op 10 augustus 2006, 08:13:28
*kuch* verkapt projectopic *kuch*  --

Begint er inderdaad op te lijken.

Ellert, je vraag over coupé merkjes is wel beantwoord.
Zou je de rest van je updates kunnen plaatsen in het "ik heb iets nieuws gekocht" topic of nog beter ff lid worden en dan kun je een eigen project topic opstarten.  !-!

Hier plaats ik een slotje...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev