Advertenties


Megane 1 CC te veel verlaagd,middendemper raakt wegdek,wat te doen,tips?

Gestart door Alessio, 28 april 2014, 21:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo Iedereen,

Nu heb ik zaterdag mijn Megane 1 CC gaan ophalen bij de garage die hem verlaagd had aan de torsieassen.
Auto afgeregeld op 9cm bodemvrijheid,minimum voor technische controle van de auto.

Foto auto:



Hier in Belgie hebben ze van die grote heuvels(drempels) in het midden van de weg geparkeerd  8)7
De meeste drempels raak ik wel over maar sommige niet zoals deze net voor men huis..
Dus ik raak de drempels met de middendemper en de bouten van de middendemper.

Soms iemand met tips of oplossingen of iemand die hetzelfde probleem had/heeft?
Ik dacht zelf aan de middendemper er tussenuit halen,maar zit er geen lambdasonde aan? Voor foutcode's te vermijden?

Foto's middendemper+bouten:




Paul

Ik zou hem achter 1 tandje omhoog zetten, dit is ook niet mooi meer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

 @paul

Dit is denk ik 2 tandjes lager op de achteras. heb ik ook.  !-!

De middendemper kun je zonder problemen weg halen.
Ik heb die van mij er ook tussen weg gehaalt, omdat mijn demper verrot was. (en een stukje pijp maar 15 euro kost  >:D )

Mijn hatchback (1.4e) ligt ongeveer even laag, maar ik had geen last van een schrapende middendemper.
Volgens mij had ik de demper ook iets verder naar achter zitten, als ik de foto's zo bekijk.
En ik heb in het midden ook geen ophang rubbers.

mark29

idd hoger zetten. dit is geen porum.
en zo kan je niet in belgie rijden toch.

Alessio

Het valt echt beter mee in het echt dan op de foto,hoeveel zou hij omhoog komen met 1tandje verzetten?
En qua rijden,valt het echt goed mee,enkel sommige drempels zijn er teveel aan,2 of 3 dat ik nu al gekruist heb die te hoog waren op 30drempels.

@Mark

Is deze maar 2tandjes gezakt ten opzichte van origineel?
Dan zitten er waarschijnlijk bij mij ook geen lambdasonde's daar?
Zijn de drempels in NL zo hoog als die bergen dat ze hier in Belgie neerzetten?   8)7


mark

Hier in Nederland heb je af en toe ook wel een paar flinke drempels. Maar natuurlijk niet zo erg als in België.

Kan ook 3 tandjes zijn hoor, ligt ook een beetje aan welke schokdempers er onderzitten.

Ik heb bij die van mij alleen een labdasonde voor de cat zitten, voor de rest niks.

matthew

Gewoon rechte pijp van maken, en je probleem is opgelost.

Komen geen storingen van.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev