Advertenties


Megane 3 1.5dci start niet meer

Gestart door ErvinF, 3 juni 2017, 14:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErvinF

Beste megane rijders ik sta hier met een groot probleem met namelijk dat mij megane 3 1.5dci uit 2012 niet meer start. Ik heb zojuist de egr klep vervangen en op aanraden van autospeciaal DPF cleaner van het merk Xeramic gekocht. Omdat de megane ruim 160.000 heeft gelopen leek het mij handig de roetfilter een opschoonbeurt te geven daar zou dit spul ideaal voor zijn volgens de autokenner uit desbetreffende zaak. Ik heb de spuitbus volgens instructie gebruikt. Na verwijderen oude egr klep de druksensor verwijderd en de hele spuitbus na goed schudden met een lange speciale spuitslangetje in het gaatje waar membraam van druksensor zit leeggespoten. Na het leegspuiten nieuwe klep erop gezet alle connectors weer op hun plek en toen kwam het....ik wilde de auto starten, koppeling in en na indrukken van startknop alleen getik onder motorkap. Na paar seconden flinke rook en brandlucht. Kwam uit de buurt van startmotor heb ik het idee. Display brandt lampen branden auto maakt netjes contact maar ik hoor alleen een hard tik-geluid bij indrukken van koppeling+startknop. Wie o wie kent dit probleem.en kan me helpen. Ik weet me geen raad meer. Alvast bedankt!!

mark

Heb je niet toevallig de verkeerde richting op gespoten, en alles richting de inlaat gespoten en waterslag heb gemaakt?
Dus dat die troep in de cilinder is gekomen, en de motor niet meer rond kan draaien, en zo de startmotor overbelast word en doorbrand? Probeer eens de motor rond te draaien via de krukas bout. Deze moet je met een ratel of ringsleutel makkelijk in beweging kunnen krijgen. (Rechtsom draaien).
Lukt dat niet, dan weet je genoeg.  ;)

mark29

Ik ben hier ook bang voor.
En waarom wilde je eigenlijk de roetfilter reinigen? Regeneren is meestal voldoende.
En die egr klep was kapot? Die heb ik maar zelden kapot gezien op de megane 3 namelijk.

A110

Ben ook bang voor waterslag.
En ja wij als monteur moeten een dure opleiding volgen om aan auto's te kunnen werken maar tegenwoordig denkt iedereen maar dat ie monteur is. En wie kunnen het daarna weer oplossen....
Niet dat ik je persoonlijk afvalt vanwege je kunde, ik kan je verder persoonlijk niet maar dit soort gevallen maak ik wekelijks mee en daar worden wij als monteur een beetje moe van. Maarja het brengt voor ons weer werk in de werkplaats.

Als het waterslag is dan proberen op te zuigen maar als het al weg is gelekt langs de zuiger dan zeker niet meer starten en gelijk de olie verversen.

Succes ermee
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev