Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 20

Gestart door Jan van Heteren, 3 augustus 2007, 07:19:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop


Dirk Kuipers

Dit is een eaton compressor.
Ongeveer hetzelfde als een turbo, alleen komt deze op de inlaat ipv de uitlaat.

lúk

geloof het wel  ;) dirk die vliegt straks door leeuwarden heen  !-!

peterachterop

Dirk heb je een link naar de site, het bedrijf, waar je deze set vandaan hebt?

mag ook via pm.

Dirk Kuipers

Ebay is youre best friend. :P

Heb de set via ebay gekocht uit duitsland. :)

Hier in NL zijn ze ook wel tekoop, maar dan betaalde ik al het dubbele en had ik er geen accesoires erbij..

Ik moet nu alleen nog een intercooler zoeken, nog wat buizen erbij denk ik, en een koeling voor mijn olie en daarnaast de juiste software natuurlijk.
Ik ga de motor zelf niet aanpassen denk ik. Dan kan ik niet met een hoge druk rond rijden. Maarja, eerst maar met een o,5 a 0,6 bar proberen.
Wil ik daarna nog sneller, of blaas ik toch mijn motor op, dan kan het altijd nog anders. :)

Dirk Kuipers

Ja precies. De compressor kan ik aan de voorkant plaatsen. De turbo had helemaal achter onderaan geplaatst kunnen worden. Dat was te krap en wou ik eerlijk gezegt niet.
Daarnaast gaat het mij voornamelijk om de NM's en niet echt zozeer om PK's. Alhoewel dat natuurlijk wel samengaat.

Vandaar dat ik ook wou weten of mijn dynamo anders draaien kan. Op die plek komt nu namelijk de compressor.


Yayo

Hoeveel ga je er op vooruit met deze set Dirk?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Dirk Kuipers

Dat weet ik nog niet precies. Hangt ook af van de druk die je gaat rijden.
Hoe meer bar je gebruikt, des te meer pk's.
Alleen des te meer je motor ook op zijn kop krijgt.

Daarnaast verlies je met een compressor ook wel weer wat vermogen omdat hij wordt aangedreven door de multiriem.

Ik hoop dat ik de 200 pk ga halen en daarnaast veel meer koppel krijg.

Daarna maar even zien wat er nog meer kan. lleen dan zul je heel het blok onder handen moeten nemen. En ik weet niet of het wel slim is om in deze auto nog meer vermogen te gooien.

lúk

dan mag je ook wel andere nokkens assen gaan plaatsen en nog meer van dat soort gein. wel leuk uiteraat :q maarja kost ook aardige cent en als je dan je motor opblaast ben je niet blij :neen: gewoon met lage druk begine kan die meer hebben dan verander je dat ook zo  ;) maar dirk is het niet goedkoper zoon set ook in duitsland op je auto te laten zetten ? heeft maat van mij ook gedaan auto was een week in duitsland allemaal netjes gebeurd !-!
en hij heeft veel geld bespaart in nederland is dat duure gein :x

Dirk Kuipers

Ja, dat zal best uit kunnen. Ik vind het echter leuker om het zelf te doen (welliswaar met hulp van vrienden en kennissen).
Het vinden van de juiste software is denk ik het duurste wat nu komen gaat.

En dan straks:

Mhoaaaaaah, PSSSSSt, mhoaaaaah! :D

lúk

nouwja ik hoop voor je dat het gaat lukken  !-! zal vast gepaart gaan met een hoop gevloek en getier  ;)
het zijn niet altijd de makelijkste klusje die je zo eve op een zaterdag doet :q maarja een coupe die aan komt rijden Mhoaaaaaah, PSSSSSt, mhoaaaaah! geluiden maakt trekt genoeg kijkers ;)

Erix

Nette set Dirk! Die 200Pk moet je zeker goed kunnen halen.

Bij mijn Mitsu heb ik destijds 100 Pk gewonnen bij een overdruk van 0,4 Bar met een Eaton M62. Let bij het inbouwen vooral goed op de overbrengingen van je multi-riem. Die Eatons vonden het namelijk niet zo leuk om meer dan 16.000rpm te draaien. Al met al... ben erg benieuwd wat je in elkaar gaat fabrieceren  !-!
ZX-Audio · the finest audio products around

Nick Mattheus

@ dirk

echt goed bezig _o_

dit blijf ik zeker volgen hoor en als alles op de coupe steekt zou ik wel eens willen afkomen voor alles eens te bekijken !-! :)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirk Kuipers

haha, weet je dat wel zeker? :P
Ik woon namelijk in het hoge Noorden van Nederland. :P

Paul

Mooi setje Dirk  !-!
Veel betere oplossing dan een turbo (ben niet zo'n turbo fan, behalve het geluid dan).
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev