Advertenties


radio uitgevallen

Gestart door twinkel, 5 december 2015, 12:24:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twinkel

Sinds 2 weken heb ik een megane Estate 1.5Dci uit 2010. Net nu ik in het buitenland ben, is mijn radio ineens uitgevallen, niet meer aan te krijgen en geen geluid van de tomtom.
Een CD slikt hij wel in, maar hij wil hem niet meer terug geven  :?

Nu dacht ik "even" de radio spanningsloos te maken door de zekering te trekken, zodat hij opnieuw kan opstarten, maar het zekeringoverzicht in het handboek stemt niet overeen met de zekeringkast links onder mijn stuur: bij mij heeft bijv. de rechter rij zekeringen 10 posities.

Ik heb de dealer gebeld maar die kan mij zo op een afstand niet verder helpen.

Kan iemand mij vertellen welke zekering ik kan losnemen om de radio spanningsloos te maken?

mark


henkes77

#2
Tijdje terug heb ik hetzelfde gehad
(zekering trekken werkte bij mij ook niet. Ik heb de navi zekering eruit gehaald, daarmee was ook het complete dashboard uit, maar bij terugplaatsen hetzelfde probleem)

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=20267.0

Ik krijg de radio alleen aan de praat door de accu polen even los te halen (10 sec)

Probleem doet zich alleen voor bij mijn Galaxy S6, niet bij Sony Xperia Z3 (werk gsm)
Als ik de auto instap, wacht ik tot de radio speelt. Vervolgens zet ik de bluetooth aan, en schakel ik 1 keer over naar externe audio. (speel muziek van telefoon)
Daarna weer terug naar Radio. Dan geen problemen.
Schakel ik niet over naar externe audio, dan meldt m'n telefoon zich elke keer opnieuw aan. En onderbreekt dat de radio (geluid valt even weg)

Het is niet ideaal, maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe radio kopen.
Mocht jij intussen een betere oplossing hebben, hoor/lees ik het graag!

mark29

Software van die radio is te updaten bij de dealer.

henkes77

Klopt, maar die schijnen dus niet meer in de radio te kunnen komen. Zelfs nu de radio wel weer speelt na deze oplossing. (ABD Renault Dealer)

mark29

Dat is niet handig, ben bang dat het inderdaad een andere radio word dan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev