Advertenties


Advies type / kleur Xenon

Gestart door Nikk, 18 februari 2017, 19:17:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: Nikk op 18 februari 2017, 19:34:50
Voor mij "welcome to the club" wat betreft lamp Megane II wisselen  ;)



Handig he zo de lampen verwisselen... ik had een keer gele lampen gekocht op ebay en ze waren doorgebrand... kon een nieuwe koplamp steken.. Gelijk maar alles vervangen
Zo te zien moet jij alles alleen doen.. ik had gelukkig nog hulp van mijn mini monteur :)


'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Nikk

Ik heb er zelf 2 van dat formaat om te helpen! Op een gegeven moment heb ik ze toch maar even weggestuurd  ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

MeganeScenic1.9dCi

Ja, die van mij .. zo drie als ze is (op de foto was ze zelfs nog 2).. laat zich niet wegsturen  o-) .. en de 2e is net 4 maanden.. dus die heeft nog niks te willen....
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

LFlab

Welk type xenon/ hid lampje zit er eigenlijk in de Megane II met af fabriek xenon gemonteerd? Is dat nou D1S, D1R, D2S of D2R?

Wel blij dat zelf vervangen zonder de bumper te verwijderen kennelijk lukt, bij de Renault dealer in Den Bosch kreeg ik een aanbieding van 428 euro voor het wisselen van alletwee de xenon lampen, dus dat doen we maar even niet..... Een enkele lamp kost 267,50, dus daaruit is af te leiden dat ze voor een xenon lamp ongeveer 160 euro rekenen, en ook dat is nogal stevig  8)7


Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Weet je zeker dat dit alleen 2 xenon lampen steken is?

mark29

Jouw uitleg klopt niet helemaal.
Lamp zijn inderdaad per stuk ongeveer 160 euro origineel bij renault. Kunnen ze ook niks aan doen. Of je moet besparen door lampen van een goedkoper merk te kopen. Bij een automaterialenzaak.
Dus 2x 160 euro is 320 euro. En ongeveer een uur werk, kom je daar wel op.

LFlab

Ik werk bij Philips, dus ik kan in de personeelswinkel spullen kopen, en volgens mij hebben ze daar ook HID lampen.
Philips, Osram of GE zijn niet echt goedkopere merken, en de high end lampen zijn daar ongeveer 90 euro, geen 160. De lampen van Renault kunnen overal vandaan komen, maar in ieder geval zeker niet uit de Renault fabriek.

Ik heb geen moeite met arbeidsuren, maar 100% marge op lampen is een beetje onzin (IMHO).

Overigens klopt mijn berekening wel, 428 euro voor twee lampen - 267,50 euro voor een enkele lamp is de prijs van een enkele lamp (+een klein beetje arbeidsloon om hem te plaatsen, de bumper ligt er immers al af)=160 euro. 428 euro - 320 euro is dan het arbeidsloon voor de- en montage van de bumper = 108 euro.

Afijn, ik vind elders wel uit wat voor lampjes erin gaan.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

LFlab

Volgens mij had ik dat ergens hier gezien idd, die vierkante lampjes, de originele lampen zijn D2S (werkplaatshandboek gevonden  !-!), toch?
Heb jij een kit ingebouwd?

Felix

@Nikk, ik heb zelf erg goede ervaringen met deze verkoper
https://cnsunnylightcarled.aliexpress.com/store/1473227

Functioneert inmiddels al anderhalf jaar probleemloos in de auto van mijn vader.
Het spul voelt kwalitatief ook erg goed aan.

Nikk

Bedankt voor de tip Felix. Ga eerst zien hoe de huidige die ik heb besteld het doen. Voor die paar euro kan ik daar in ieder geval geen buil aan vallen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Snap hem nog niet. Je zegt 2x een enkele is 267,50 euro.
Huh?
Sorry maar begrijp niet hoe je hier bij komt.

De xenon lampen kosten zo uit het magazijn rond de 160 euro, veel geld idd. Mensen met dialogys kunnen dit zo checken.
Montage net boven de 100 euro dan. En 2 x 160 zo had ik hem geredeneerd.

LFlab

Nee, een enkele lamp vervangen is 267,50 en alletwee de lampen vervangen kost 428.
Maar het lijkt goed zelf te doen te zijn, dus ik ga lampen bestellen en het zelf doen.

Nikk

#29
Het is best zelf te doen LFlab. Mij verging het prima door wielen te demonteren en dan via het luikje.

Heb ze gelijk allebei gedaan



Kosten 11 euro en 32 hele centen :->
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev