Advertenties


opsoepen van 2.0L 8V megane 98 cabrio

Gestart door Aldo, 13 juli 2009, 22:06:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

ja standaard megane blok en de pk 's vliegen je meestal om deoren als je over chiptuning praat,maar de winst van een niet turbo motor is in pk's maximaal 10% van je originele vermogen,en met een turbo motor 20-25%.
Het koppel van een niet turbo motor wordt 10-15% beter en van een turbo motor 25%.

Pk's zeggen eigenlijk niet zo veel maar je koppel wel want dat merk je,en daar rijdt je auto net wat soepeler door.
(ik heb het bij mijn coupe laten doen dus ik spreek uit ervaring en had er spijt van dit niet eerder te hebben gedaan).

Over het stukje met ander nokkenas dan heb je alleen op een bepaald gebied meer winst en de rest verlies,dus dan zou je de hele cilinderkop moeten aanpassen en je vliegwiel afdraaien en dan daarop je chip laten maken.

rs50jochem

@ John B.

Ook bij een 1.0 motor zal je het al merken als je hem laat chiptunen.. Alles is toch ook in verhouding met het gewicht van je auto en daarbij de prestaties op de weg..


Dat wat je citeerde bedoel ik hoofdzakelijk te ontkrachten de uitspraak over minimaal 30pk te moeten hebben om verschil te merken en aangezien we hier met de Megane bezig zijn is dat de referentie.. Als je een auto van 2500kg hebt en er 5pk meer in ligt zal je het minder snel merken dan een auto met 1200kg natuurlijk maar we praten hier ook over 1200kg auto's..


Ik praat over pk's omdat dat voor iedereen een duidelijk gegeven is.. Maar bij chiptunen komt netzoals Matthew zegt ook een koppelverhoging met als gevolg dat over de hele powerband een verhoogd vermogen is dus afgezien van het toerental dat je rijdt zal je auto eerder oppakken.. Als je tevens je toerenbegrenzer laat verleggen naar bijv. 7500rpm dan zal je bij het volgas rijden en overschakelen dus ook in een hoger toerental terugvallen in de volgende versnelling en die pakt dan ook weer mooier op, 2x winst dus.. ;)

POWERBAND
http://nl.wikipedia.org/wiki/Powerband

CHIPTUNEN
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning

De Megane II kan via ODB wat ik weet en is hetzelfde resultaat als chiptunen (het loshalen van de chip en op de computer herschrijven en daarna terug solderen) alleen hoeft de chip niet los maar is hij te herschrijven via de ODB stekker.. Is simpeler en sneller..

Christian de Vriend

Citaat van: Marius J op 16 juli 2009, 21:21:05
op welke manier die winst dan?

Dat is een opsomming van aanpassingen,namelijk het volgende

aangepast luchterfilter systeem (achter de voorbumper)
rubberen buis (wand 11mm dik)ipv chroom
magnecore bougiekabels
denzo iridium bougies
4-2-1 supersprint spruitstuk
supersprint kat. verv.
demperloze middenpijp
ragazzon eindemper.

ik zal vanavond eens de dyno resultaten inscannen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Aldo

Vanwege werk ff niet gereden.

maar wil zeker 'm eens op de dynamo leggen. want geloof nooit dat er nog 110 pk ofzo in zit.

daarna met mensen babbelen hoe we dat weer beetje terug of omhoog gaan krijgen.

Ga september meeting in goes in de gaten houden! toppie

Jeroen Audi A4

Citaat van: Aldo op 28 juli 2009, 13:46:53

maar wil zeker 'm eens op de dynamo leggen. want geloof nooit dat er nog 110 pk ofzo in zit.




Haha :) Succes !

Christian de Vriend

#21
5 sept gaat al niet meer,rollen en custom zijn volzet.

maar komen mag en kan altijd,mocht er tijd over zijn,of iemand weg vallen,kan je zo de bank op.

hoeveel KM staat er op de teller?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Aldo

Staat nu 235K op teller :S

Als ik tijd heb vind ik zowiezo wel grappig om 's naar zo'n meeting te gaan...

met me chick with a dick auto :D

Christian de Vriend

thats pimping  :q

Dynomeetings zijn leuk om mee te maken,denk dat ik er tot nu toe nog geen 1 gemist heb in goes.
de ene keer zal interessanter zijn dan de andere keer,maar der zijn toch leuke wagens gekomen
in de afgelopen jaren

oa.

dodge ram SRT10 met compressor (650pk en 850Nm)
dodge viper
mitsu lancer evo (oud model)
supra's
bmw's (waaronder een E30 met een v8)

en van renault,zon beetje elk model die je kan verzinnen.

het is opzich ook niet zo duur,gem. 20 euro per run,meestal 2 a 3 keer rollen,en aan de hand van de resultaten krijg
je wel eens advies over hoe je iets moet oplossen of (verder) verbeteren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Lijkt mij ook wel gaaf hoor, zo'n meeting. Als mijn auto klaar is kom ik zeker eens langs (ook al is het een hele rit vanuit friesland).

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 31 juli 2009, 10:58:11
Lijkt mij ook wel gaaf hoor, zo'n meeting. Als mijn auto klaar is kom ik zeker eens langs (ook al is het een hele rit vanuit friesland).


ahh je moet er wat voor over hebben

ik ben voor een 16v interieur naar dokkum gereden :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Nick Mattheus

Ik wil dit ook wel eens doen hoor Y
Maareuh, hoe hoog moet je wagen hangen voor dat je op de rollen kan? Kwestie van dit al te weten... :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirk Kuipers

Hehe, dat is zuur... Kom je om te rollen, en dan kun je er niet op.. :)

Christian de Vriend

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een auto er niet op kon,de rollen steken om en nabij de 5 cm boven de vloer uit
en anders planken gebruiken,maar nogmaalt,het zou de 1e keer zijn.

ER IS NOG PLEK VRIJ VOOR 5 SEPT. voor wie er willen rollen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev