Advertenties


Verbreed staal, hoeveel inch?

Gestart door Bonafide50, 16 december 2014, 19:18:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonafide50

Ik ga een setje staal laten verbreden, ze komen onder een Megane 1 facelift model.
Nu vraag ik me af, past het volgende:

Op de vooras 8j, op de achteras 8,5j?

Bandemaat die erheen komt is 195/45/15.

Iemand een idee? _o_
#GoLow
#BePatientImLowered

Xanquezer (Frank)

#1
Als je gaat verlagen, rij niet te hard over de drempels heen...
Maar past ter nauwer nood.

Heb 9 inch achter kort gehad :P
Liep af en toe tegen de wiel kassen aan...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Bonafide50

#2
Haha ja dat zit er wel in.
Thanks voor de info iig, hoeveel j had je voor?
#GoLow
#BePatientImLowered

Dante

Euhm... "J" is geen maat, maar de vorm van het velgbed... Breedtematen van velgen zijn inches... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Bonafide50

Ik zou zweren dat ik j erbij gezet heb en geen inches.. wss automatische spellingscontrole ofso..
#GoLow
#BePatientImLowered

mark

Als je de originele et waardes aan wilt houden, dan kun je niet breder dan 7,5 gaan.
Ze lopen dan net niet aan aan de binnenkant.  ;)

Als je breder gaat dan 7,5 dan steken de wielen ook buiten de wielkasten aan de voorkant.



Dit is 7,5 inch  breed en met spacers zit ik hier op et 33.  ;)

mark29

Breedte van de velg word toch echt in J aangeduid hoor.
Beetje velg zit je al gauw tussen de 5,5 a 7J
7J is meestal een 205 band.

mark29

Maar inderdaad J is geen officele breedte, maar in inches, maar als je wielen wil kopen of info wil zoeken is het gebruik van j makkelijker, omdat het gewoon meer gebruikt word.

Ff gekopieerd:
-J- maat

Eigenlijk staat de 'J' voor de vorm van het velgbed en is dit niet een echte maat. In de volksmond wordt de term J-maat echter veelvuldig gebruikt om de breedte van een velg aan te geven. Deze breedte staat echter los van de breedte van de band. Deze wordt op een andere manier aangegeven.

De velgbreedte is de breedte tussen de opstaande velgranden. Als richtlijn geldt dat er aan beide zijden een halve inch moet worden opgeteld om de werkelijke breedte van de velg te verkrijgen.



Berekenen
Eén J is gelijk aan één inch (2,54cm). Een velg met 8J is dus tussen de velgranden 20,32cm breed en inclusief velgranden (dus de volledige velg) 22,86cm breed.

mark

#8
Als je echt niet bredere banden dan 195 wilt, dan zou ik ook niet verder dan 7,5J gaan.

Ik heb zelf ook 195/45R16 op 7,5j velgen. En ze staan ietsje getrokken. niet veel, maar gewoon mooi ietsje getrokken. (en het belangerijkste veilig )

Ik heb op het werk vaak zat van die mensen die 185 brede banden op een 8J velg willen, of zelfs breder. Maar daar kan je niet veilig mee rijden.
En als je zo'n extreem getrokken band hebt, heb je ook de kans dat de band van de velg floept. Dus kijk hiermee uit.  ;) (Deze mensen ondertekenen dus ook de werkorder dat het op eigen risico is.)

Bonafide50

#9
Thanks voor je toelichting, ik zag pas een golf3 met dezelfde waardes als ik die in me hoofd had en dat zag er erg dik uit. Ik wil ook vrij breed ogen met de wielen, er komt ook een schroefset onder uiteraard. 8j voor en 8,5j achter met 195-45-15 banden moet wel lukken toch? 7,5j voor en 8j is evt ook nog een optie, maar ik wil zo breed mogelijk.

[EDIT] Geen berichten direct boven je citeren s.v.p. :police: !-!
#GoLow
#BePatientImLowered

mark

Dan zul je de wielkasten wel moeten rollen als je 8 j wilt.  ;) ik had ze ook gerold op mijn oude 1.4e. En ruim een cm naar buiten gerold.  !-!

Rogier

Als je echt laag wilt dan moet je bij 8.5j echt de wielkasten rollen. ik spreek uit ervaring dat de auto het niet prettig vindt.

Bonafide50

#GoLow
#BePatientImLowered

matthew

#13
8j origineel moet kunnen.
In het verleden is hier een megane mee geweest met Keskin wielen.
8j en 17inch met 205 breed band erop.

Echter zoals eerder gezegd 195 op 8j weet ik niet.

mark

7,5 j kan prima met 195 banden.
Ik kan er gewoon mee lopen hoeken, zonder dat er ook maar iets gebeurd.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev