Advertenties


Montage probleem v-maxx schroefset.

Gestart door Brouwertje, 18 juli 2012, 21:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benjamin Renon

Zo te zien heb je nr 13 nodig. Heb van velen mee gekregen dat er boven een lager gemonteerd moet worden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Haas

ik mag toch hopen dat als ik een schroefset koop voor een auto bij de fabrikant, ik niet nog eens onderdelen bij Renault hoef te halen om het geheel gemonteerd te krijgen......

Benjamin Renon

Deze dingen kun je toch van je oude set gebruiken, maar ik zou gezien de leeftijd toch voor een nieuw lager gaan. Het zou zonde zijn als je alles weer uit elkaar moet halen vanwege een lager dat niet meer goed is.
Bij een schroefset zijn er altijd een aantal delen die je om moet zetten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Ik zal dan ook maar met de winterwissel een paar nieuwe lagers bestellen
Mijn veren zijn al aardig door gerot dus met de winterwissel tijd voor een schroefset !-!

Haas

@Benjamin: ja, ik snap wel dat je het toplager over moet zetten en wellicht andere onderdelen die ik van de schokdemper af moet halen, maar de vraag is nou juist : WAT moet ik overzetten en in welke VOLGORDE op de schroefpoot. Y

Benjamin Renon

Als ik je veerpoot bekijk alleen de grote bout loshalen en dan lager + zwarte schotel (van originele poot) + bout erop en weer monteren.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

met de montage van mijn schroefset kwam ik ook bij deze tekening,kw was vergeten mij een
lager te geven die van onder zit,bij de 16v zit deze aan de bovenkant (topschotel)

zit er allicht een lager bij voor de veer?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Haas

Er zit geen lager bij, het zijn alleen de twee schroefpoten met busjes+moeren die op de foto staan en natuurlijk de achterdempers..

Het toplager moet erop en de bovenste schotel om m aan de carrosserie/veertoren te bouten, maar wat moet nu waar?
Bovenschotel schroefpoot - lager - recht busje - bovenschotel - afgeschuind busje - moer - zelfborgende moer????

Haas

Ik ga vanavond eens kijken of ik de torsies uit de achteras kan krijgen, mocht dat lukken, doe ik de voorkant ook meteen. Als het allemaal lukt, zal ik wat foto's maken van de volgorde, enz :)

Heatzone (Mark)

Kan je ook wat foto's maken van de torsie as?

Dat zou heel fijn zijn !-!, succes ermee

Brouwertje

Nog gelukt met de torsieas? Hoor er veel mensen over klagen toch vond ik die reuze meevallen met mij zelf gefabriceerde pers.  Ben nieuwsgieriger naar de v-maxx set hoe jij die gemonteerd hebt en waar jij je lager gelaten hebt. Ben er zelf nog niet aan toegekomen, moet nog die stelsleutel bestellen.

Haas

Torsie is eruit gekomen,al was het na 3 uur werk... Daarna had ik niet genoeg tijd om voor ook nog te doen,ik hoop op morgenavond. Ik hou jullie op de hoogte! !-!

@mark: wat voor fotos wil je zien? Dan probeer ik ze nog ff te maken? Ik heb wel wat hulpstukken gebruikt .... Oa de moker  8)7

Haas

buh... de reden dat ik zo aan het doorvragen was over de volgorde, was omdat ik er niet blind op wilde vertrouwen dat het paste en het boeltje er niet voor niets onderuit wilde halen. Helaas... het is toch voor niets geweest, want het past niet. De schokdempers onder mijn coupé hebben het toplager onder zitten (dus onder de onderste veerschotel) en dat lager kun je met geen mogelijkheid overzetten op de Vmaxx poot. De onderste lagerschaal is de schokdemper namelijk en de bovenzijde de onderste veerschotel.

Als ik in Dialogys kijk (zie vorige) pagina, lijken de afmetingen van het toplager in beide gevallen (toplager boven en toplager onder) gelijk, dus ik vraag me af hoe dit zit.
Ik gok dat ik Vmaxx maar eens een mail ga sturen..

:x :0

Christian de Vriend

Zie mijn post hierboven.

16v en non 16v worden wel eens door elkaar gehaald denk ik,of ze gaan er vanuit dat je het wel aanpast.

bij KW moest er een hele andere ring voor opgestuurd worden,met een lager.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rick Santbergen

Volgens mij is dit punt weleens vaker naar voren gekomen.

Citaat van: Bertje op 22 juni 2010, 12:18:35
Hier ff een update van het verspringende veren probleem!

Heb alles eens goed bekeken en heb nog op internet zitten speuren. Dacht hierna dat het om mijn veerpootlagers zou gaan. Nu heb ik deze nieuw (van Monroe) gekocht. Heb ze vandaag opgehaald en eens bekeken. Nu zag ik dat er boven (in de schotel die op de carrosserie komt) helemaal geen lager zit. Wil dus zeggen dat je de schroefset koud op de schotel zet, dit terwijl het feitelijk een draaipunt is  :?.

Zou het niet kunnen zijn dat de veren verspringen omdat alles bij het insturen wat aan het wringen is. Het draaipunt is immers koud vastgedraaid. Bij de originele setup gaat alleen de schokdemper richting dit punt, en de veer drukt ergens anders tegen de schotel. Nu gaat de gehele nieuwe veerpoot richting dit punt.

Ook zag ik dat er in de v-maxx veerpoot helemaal geen lager zit welke het draaien van de poot op zou kunnen vangen.
Nu hoorde ik mensen over nieuwe en oude producties van v-maxx. Zit er bij de nieuwe productie wel een lager in dan??

Zal ff wat foto's van mijn auto proberen te uploaden (lukte niet echt)  l-

Graag jullie ervaren reacties.... !-!


Greetz Bert

Zoals ik begrijp wordt die zonder lager gemonteerd? Vandaar ook het knoepen bij sommige vmax setjes?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev