Advertenties


18" 215/35/18 7,5J ET40........?

Gestart door joell88, 2 juli 2010, 10:29:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tkruisman

haha ja ik weet het heb het filmpje uit je buurt gezien ;) maar het zijn meer dingen ook gewoon het feit dat ik en geen geld meer insteek alleen nog benzine en onderhoud ik wil een andere auto waarschijnlijk alleen ben er nog niet echt uit wat voor een haha maar dan zitten we weer op een heel ander onderwerp 8)

matthew

#16
Die maat met 18 inch en een verlaging van 3cm moet zonder verder aanpassingen kunnen.

Echter denk ik wel dat je et35 moet hebben ipv 40.

Want origineel is 37 en dan kom je dus 3mm verder naar binnen.Dat is niet veel maar originele velg breed is 6j en je gaat naar 7,5.Dit splitst zich 2 kanten op dus naar binnen en buiten.

Dus eerst passen voor je ze zou kopen dan of dat gaat met de binnenkant.
Met et 35 past het zeker.

Ik heb een collega die heeft een meg1 cabrio gehad met 18 inch in deze maat velg met et35 en 3 cm verlaging.

Dirk Kuipers

Ik heb ook 18" met daarbij ook nog spoorverbreders van 15 mm en een verlaging met een schroefset.
Heb geen aanpassingen gedaan.

Als er erge hobbels in de weg zitten knal je soms wel eens tegen je zwarte kuipen in je spatbord aan, maar nooit echt ernstig.. Ik ben van mening dat 18" best kan. Big wheels is toch mooi! :)
Alleen 18" onder een standaard auto zonder verlaging gaat inderdaad wel een beetje lijken op een landrover ja... Daar ben ik ook nooit zo weg van.

joell88

hahaha indd en heb niet een coupe gekocht om hem op een landrover te laten lijken ik ga kijken of ik wat geld apart kan zetten om 17 inch velgen te gaan kopen omdat ik het risico toch niet wil gaan nemen en hem toch ook nog wil verlagen.

de ET waarde van standaard velgen is trouwens toch 37  dat betekend dat ET 40 meer naar binnen is neem ik aan. dus zulle spoort verbreders wel noodzakelijk zijn zodra je bredere rubbers neemt.

mijn standaart banden maat is 195 en wil tog wel over de 200 :) des te breder des te mooier en 17 inch en welke ET waarde is dan het beste en welke dikte van de band.

wat ik me nu alleen nog afvraag is waar de 7,5J voor staat.

groetjesss

overigens bedankt voor de reacties tot nu toe :)    !-!

paikey

je velg is dan 7,5J breed,daar hangt dus ook vanaf hoe breed je band woord!
zou op een 7,5J een 195 bantje leggen en dan mooi getrokken en een nette verlaaging staat toch
altijd wel heel netjes!

Rick Santbergen

Spoorverbreders zijn niet noodzakelijk,
Een 205/40/17 band zorgt voor de minste tellerafwijking en is dus aan te raden.
Lees dit maar even door: http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=93&Itemid=47

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev