Advertenties


Megane II 2003 | Middenstuk Dashboard | 2DIN Radio inbouwen

Gestart door Richard Blokker, 1 mei 2013, 12:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard Blokker

Ik heb een vraag over het middenstuk van een Megane II uit 2003.
Het gaat om het stuk volgens de foto, in het rood omlijnt.



Ik wil daar een 2 DIN radio in gaan plaatsen.

Hiervoor zoek in een 2e afdekplaat, zoals omcirkeld in de afbeelding. Zodat ik die kan bewerken en het originieel kan behouden.

Nu rest de vraag, zit deze alleen vast met 2 torks (zichtbaar als radio eruit is) en heeft iemand idee waar ik een 2e exemplaar kan scoren?

Alvast bedankt!
Megane II Phase 1 1.6 16V

richard65

#1
Volgens mij zitten er nog twee boutjes aan de onderkant achter het klepje van de diagnose aansluiting dus onder aan je startknop.

De rest zit vast geklikt dus met een beetje trekken zou hij los moeten komen.
Tweede exemplaar op de sloop zouden ze er genoeg moeten hebben. !-!

matthew

Wat Richard zegt klopt, ook nog 2 boutjes onder.
En de lucht rooser erboven moeten volens mij ook los.

Richard Blokker

Hmm, dat is een goede idd. Dat hij onderin ook nog vast zit. Thnx ;)

Ik was idd al gaan googlen en informeren bij verschillende sloop bedrijven, zal nog wel lastig worden schat ik.  :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

Felix

Welnee. Die dingen slingeren altijd in de rondte bij sloop megane's :) Die moet je wel kunnen vinden.

Let wel op, jij hebt de versie met knopjes voor de airco. Er zijn ook versies die die knopjes niet hebben, die hebben automatische temperatuurregeling.

Tedo


Richard Blokker

Daar was ik me idd van bewust, maakt het wel makkelijker als je de juiste versie heb  :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

Roadkill (Michiel)

Lucht rooster hoeft er btw niet vanaf, en op de sloop ga je ze wel vinden, geen idee waar je vandaan komt, maar hier (Hoorn) zijn ze iig wel te vinden.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

St3pHaN

Ik ben al een tijdje opzoek naar zon paneeltje, hier in brabant nergens te krijgen bij de sloop heb echt al veel grote sloperijen gehad,
weet niet waar je vandaan kom maar de paneel die jij zoekt (airco model ) die hebben ze wel overal..

Richard Blokker

Deze versie hebben ze inderdaad hier in de buurt genoeg, heb je opdam zwaanshoek al eens geprobeerd? Die had ook de mijne namelijk, hoewel ik hem daar niet haal.. Dichterbij is er ook 1  :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

St3pHaN

Zwaanshoek ligt een beetje te ver weg om even een middenconsole te halen  8)7
Maar jij heb hem al? Waarom wil je als je er dubbeldin in ga bouwen een extra hebben?

Richard Blokker

Ik moet hem slopen.. Dat doe ik liever met een 2e exemplaar dan het origineel.. :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

Richard Blokker

Megane II Phase 1 1.6 16V

Felix

Netjes! Misschien is het fraai om dat stuk te wrappen. Dit zwarte is nou ook niet echt een vooruitgang ten opzichte van wat je had o-)

Richard Blokker

Dacht eerder gewoon in een kleur te spuiten..

wrappen werkelijk nog nooit gedaan en geen idee hoe dat zou moeten  :P
Megane II Phase 1 1.6 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev