Advertenties


Megane 4: zoektocht naar een vervanger voor de 3

Gestart door gjcvro, 5 maart 2017, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjcvro

Astra: Op 17" en zomer banden was het beter, toch bevalt de megane beter.
Net mijn eigen auto weer op zomer rubber gezet, rijdt toch het best.

mark

Heb ook een paar x in een mx5 gereden, moest dat ding uitlijnen. Rijdt best lekker, kun je ook goed mee door de bochten hoeken. Alleen een beetje jammer dat ik er niet fatsoenlijk in pas.  :D

gjcvro

Vandaag proefrit 2 gedaan. Welliswaar in een hatch, maar wel met de vertrouwde diesel voorin, en handgeschakeld.
Nog een keertje zitten plussen en minnen en de Megane staat nu op nr 1 van de shortlist.

Nou nog even kijken naar de opties.
Het wordt toch de Bose uitvoering, nou nog op zoek naar de juiste kleur.
Blue Cosmos is wel mooi maar wat donker, Blue Iron is alleen op de gt-line, nou twijfelen we over de kleur Blue Berlin.
Alleen lijkt de kleur per foto te verschillen,  maar ik kan eigenlijk nergens een dealer vinden die deze kleur heeft staan.
Weet iemand er 1 te staan?




gjcvro

Ohja, ik was al voorbereid op een stevige prijs voor een trekhaak, maar kreeg alsnog bijna een beroerte.
1400 euro voor een wegklapbare trekhaak? 900 voor een vaste?
Dan hoop ik wel dat er een gouden dop op zit met een strikje? kolere.. 8)7

Waarom zijn die dingen zo belachelijk duur?

mark29

Die montage is ook steeds meer drama geworden.

Mastertje

via www.trekhaken.nlGDW vaste trekhaak (standaard model)   Specificaties
Opmerking(en):
Niet voor GT.
Bumperuitsnede:Niet zichtbaar
Voor nummerplaat:Nee
€   309,00
GDW 7-polige kabelset   Specificaties

Checkcontrole:Ondersteund
Activatie:Activatie kabelset noodzakelijk (meerprijs)
€   221,00
Totaalprijs (inclusief btw en montage)   €   530,00
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

gjcvro

Bedankt voor de tip! Ik weet alleen niet of ik dat geregeld krijg met de leasemaatschappij.

gjcvro

Citaat van: mark29 op 18 maart 2017, 18:23:46
Die montage is ook steeds meer drama geworden.
Dat geloof ik meteen, maar dan nog, zie het verschil met de gegeven link..

mark29

Owja zeker. Maar goed. Dingen pas maken met bumper, vraag ik mij af of ze net zo netjes werken.
Ik zie wel eend bedrading los achter bekleding liggen. Wat netjes weg gewerkt kan  worden, Kleine afwerkdingen die niet altijd gedaan worden, als het snel af moet voor weinig.

Mastertje

zijn normale garages, die trekhaken monteren.. Wij zijn er ook bij aangesloten, en veel gemonteerd.
Waarom zou ik zoiets niet kunnen?
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

mark29

Zal vast ook zeker kunnen. Bij ons worden ook van vreemde merken gemonteerd. En dan krijg je een speciale computer te leen altijd om die autos te programmeren ook indien nodig via de leverancier.

Maar daarmee zien we ook dat als er bijvoorbeeld iets op maat gemaakt moet worden, je dezelfde type auto vaker doet je dat netter kan maken. Lastig uit te leggen als je dit niet dagelijks tegen komt.
Meeste mensen denken bij een trekhaak alleen aan het stuk ijzer.

gjcvro

tuurlijk, al doende leert men.
en per saldo blijft de trekhaak een stuk ijzer, dus dat zal niet veel meer hoeven kosten dan300 euri, betekend dat de rest werkuren zijn. 1100 /75 is 2 dagen werk.

(ik roep maar wat getallen)

het gevoel blijft dat er hier wat overdreven gerekend wordt, zeker als concurrerende merken het voor de helft kunnen.

gjcvro

maar voor nu belangrijker: weet iemand een auto in de genoemde kleur te staan?

Abdelitto

Ik rij de Megane 4 EDC autmaat 110 al meer dan 4 maanden nu. Het is inderdaad wel wennen met dat automaat maar het ligt er echt aan hoe jij met je gaspedaal omgaat. Ik vind de koppel wel soms overdreven hoog, bv als je een inhaalactie wilt doen en je trap je gaspedaal volledig in dan krijg je meer gegrom dan power, sleutel is gewoon gaspedaal half indrukken en dan heb je meer resultaat. Handmatig schakelen is ook een optie alleen moet je wel heel vroeg schakelen.

Beetje irritant met voor verlichting laatste tijd, mijn linker voorlicht ging bij automatische verlichting soms vanzelf uit, de rechter doet het prima. Alleen nu de laatste 2 dagen gaat mijn linkervoorlicht helemaal niet meer aan, ik heb andere lampen geprobeerd maar nada. Heb geprobeerd te kijken of daar ergens een zekering voor is maar ik kan het niet vinden. Dus 1e werkdag langs de Renault garage. Renault staat al heel lang bekend met elektrische probleempjes, laat dat maar aan de Duitsers over.

Ben en was niet echt een Renault fan maar ik vind de Talisman en deze Megane wel heel mooi en heel tevreden.

gjcvro

#29
In welke 'modus' rij je dan? eco, normaal of sport?

Automaat was al een beetje weggezakt naar 'toch maar niet', omdat het per maand iets van 40 euro netto scheelt. Dat is het me geloof ik nog niet waard.
(maar dat kan nog veranderen, wat luxe in de vorm van een pakket opgeven ten voordele van een automaat)  ik speel nog al graag met de opties. 8)

Ik had overigens bij de proefrit een auto met lederen bekleding, maar ik vond persoonlijk de stoelen minder comfortabel dan de normale bose stoelen.
Meer mensen met die ervaring?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev