Advertenties


Stiller maken

Gestart door jorritmg, 16 december 2013, 14:58:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorritmg

Waar de meeste hun auto graag goed horen vind ik dat niet passen bij mijn 1.4 classic :p dus wil ik hem zo stil mogelijk krijgen en vroeg me af wat ik daarvoor kon gebruiken.

Ik weet dat er isolatie is voor onder de motorkap maar heeft dit een goed effect of valt dat tegen ?
En wat kan ik er nog meer aan doen om hem stil te krijgen?

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Xanquezer (Frank)

haha... prius... haha..

nee, er zijn wel opties, de meeste zijn erg prijzig.
Om te beginnen zou je pur in de loze ruimtes kunnen spuiten. (bijvoorbeeld in de deuren)
kwa motorruimte hebben ze ook speciale isolatie matten (hitte bestendig)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

jorritmg

Had dan een Tesla gezegd ;) een prius is niet stil.

Ik ben niet alleen uit op dat het in de auto stil id maar ook als je er naast staat.

Zal die isolatie is opzoeken en kijken wat ik daarmee bereik.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Umpire (Robin)

tesla's ontbranden spontaan. Wel handig als je rookt :q
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

matthew

En gaarne weer on topic :police:

Je kunt onder je motorkap isolatie maken.
Vaak hebben diesels deze isolatie standaard zitten.

En in je deuren zijn dempingsmatten te verkrijgen, zoals Dante al zei.

Dit had ik destijds op mijn coupe ook gemaakt, echter alleen voor de muziek kwaliteit te verbeteren. (de rest was mooi meegenomen) ;)

mark

#7
Ga eens langs een (fatsoenlijke) uitlaatschop. ( zoals pm performance/ of iets in die richting)

Ik heb zelf een raceland einddemper er onder. (met electronische klep er in)

Toen ik de midden demper er nog onder had zitten was deze nog stiller dan de standaard demper. (met de klep dicht natuurlijk  :P )

Alleen jammer dat raceland al meer als 2 jaar failliet is, en deze dus niet meer leverbaar zijn. (moet je net geluk hebben)

mark29

Onder je motorkap, zit die mat, die kan je loshalen, daarachter van die dempingsfolie plakken, van die noppen.
Dan monteer je die mat er weer overheen.
Dit scheelt heel veel in geluid.
In de kofferbak die mat even omdraaien, ook zo`n mat tegenaan plakken, dit scheelt ook heel veel, uitlaat geluid, en op spattende stenen en dergelijke.

Die matten kan je bij de bouwmarkt kopen voor 10 a 15 euro, is de moeite wel waard.

jorritmg

uuuuhm onder mijn motorkap zit helemaal niks , en mijn kofferbak is helemaal kaal xD

Met de kofferbak ben ik momenteel mee bezig om daar een mooie platte vloer in te maken met geluidsdemping maar omdat de ringtank wat hoger is dan de vloer moet ik het iets verhogen dus gaat ietsjes meer werk in zitten dan verwacht maar het lattenframe voor de vloer ligt sinds vandaag klaar erin, nu nog de demping in leggen en de vloer erop en daarna bekleden. !-!

Enig idee waar ik z'n mat voor onder mijn motorkap vandaan kan halen?

mark29

De originele? bij dealer, sloop, marktplaats enz.
Daarachter kan je mooi isolatie plakken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev