Advertenties


verbruik 1.4 tce

Gestart door jordielansink, 18 december 2016, 19:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Citaat van: jordielansink op 25 februari 2017, 20:00:17
Nog steeds niet tevreden over brandstof verbruikt megane...op en neer naar oostenrijk geweest..gemiddelde verbruik bleef steken op 1 op 10,1.

Ik weet niet hoe de auto beladen was, dakkoffer, hoeveel man en bagage in de auto?
Heb je door kunnen rijden of veel file's gehad?

Maar als je het te hoog vind waarom laat je er dan niet een keer goed naar kijken? Er zijn nu diversen mensen die een beter verbruik halen dus dan moet dat met jou auto toch ook kunnen, ofwel er is iets waardoor jou auto een hoger verbruik heeft. Daar moet dan toch eens goed naar gekeken worden en opgelost worden anders blijf je je eraan ergeren terwijl dat misschien helemaal niet hoeft.
Ik wil er ook wel een keer naar kijken maar dat kunnen we dan beter even via PB overleggen.

Ik heb deze week mijn auto uit moeten geven aan m'n broer omdat ik in zijn auto een nieuw vliegwiel met koppeling moest plaatsen. Hij heeft er heel de week meegereden en ik zag op de boordcomputer een verbruik van 7,8 L/km, hoger dan ik rijd (6,8L/km).
Uitgerekend een verbruik aan de pomp (tank was leeg en moest gisteren tanken) van 1:12 en ik kan zeggen dat mijn broer doorrijd en hij afgelopen donderdag 3 uur in de file heeft gestaan rondom Rotterdam ivm de wind. Dus dan is mijn auto nog zuiniger dan jou auto. Dan is er gewoon iets niet in orde. Daar moet gewoon eens goed naar gekeken worden.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jordielansink

#31
Dag Jeroen,

bedankt voor je reactie. Zaten met 2 personen en bagage in de auto...reed constant rond de 130.
Auto is al keer terug geweest naar de dealer die zeiden dat er een gaatje in de uitlaat zat en dat dit ook een oorzaak kan zijn. ( wat me heel sterk lijkt ) Vreemd genoeg geeft de boordcomputer na het bezoeken aan de dealer nou een nog ongunstiger verbruik aan dan eerst en komt overeen met het daadwerkelijke verbruik. Ik kijk het nog 1 tankbeurt aan en dan breng ik hem weer naar de dealer toe. Chef werkplaats bij dealer zegt wel dat het verbruik acceptabel is voor een benzinemotor. Hebben mij toen ik de auto heb gekocht gezegd dat tijdens stadsverkeer 1 op 13 haalbaar moet zijn.

In elk geval bedankt voor je aanbod, wanneer er vanuit de dealer geen oplossing komt ga ik er zeker op in.

Jordi

Nikk

#32
Vandaag eens ff een stuk 130 gereden met de Break.



Rond het naar boven af = 1:12.5. Oudere Megane, andere motor maar zou eigenlijk bij een modernere Megane, wat wel een wat grotere auto is, toch op zijn minst hetzelfde verwachten. Dus ja, wat zuipt ie van jou :-/
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

jordielansink

Wat voor motor heb je dan ? 2.0 ?

Ik zal ook keer foto maken weet niet exact verbruik met die snelheid maar er maar vanuit dat het hoger ligt...

Jordie

Citaat van: Nikk op 27 februari 2017, 19:08:51
Vandaag eens ff een stuk 130 gereden met de Break.



Rond het naar boven af = 1:12.5. Oudere Megane, andere motor maar zou eigenlijk bij een modernere Megane, wat wel een wat grotere auto is, toch op zijn minst hetzelfde verwachten. Dus ja, wat zuipt ie van jou :-/

mark

#34
Ik heb laatst is geprobeerd op zo zuinig mogelijk te rijden op de snelweg.
Dus lekker kalmpjes achter de vrachtwagens aan. Heb ik dus uitgerekend bij de benzine pomp, netjes 1 op 15 over 450 km.
Dus niet volgens m'n verbruiks metertje.

Als ik dan m'n verbruiks metertje moet geloven, dan doet die 4,2 op 100, achter een vrachtwagen.

Normaal doet mijn hatchback tussen de 1 op 12 en 12,5, met zware voet.
Ben nog nooit onder de 1 op 11 gekomen (gemiddeld op een tank), lukt me gewoon niet.  8)7

Nikk

1.6 16V Jordie. Het is natuurlijk een oudere Megane die wat kleiner is als wat jij rijdt maar zou van jou auto inderdaad toch wat beters verwachten als 1:10 ish bij 130 km/u. Rij bovendien nog een automaat ook en hoef niet al teveel moeite te doen lijkt het ( heb de auto nog niet zo lang ), om richting 1:14 gemiddeld te halen.

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev