Advertenties


16 inch velgen 9J breed lopen aan achter....oplossingen???

Gestart door Roald, 20 augustus 2007, 10:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roald


Hallo mensen ik heb een megane coupe uit 96, die voren 60 en achter 50 is verlaagd.

nu heb ik er 16 inch borbet A velgen onder gezet, voren 7.5 J en achter 9 J breed. nou lopen ze achter steeds aan tegen de wielkasten!!!



wie heeft er ervaringen met dit probleem, en wat kan ik ertegen doen (behalve de wielkasten laten uitrollen of uittrekken)


ben benieuw naar jullie reacties!

MVG Roald

peterachterop

Achteraan stuggere veren zetten.
Achteraan iets minder laag.

Maar het makkelijkste is toch kasten te rollen.

Kosten hoef je het niet voor te laten.

Nick Mattheus

en post eens een paar pics

wil dit echt wel eens zien  ;) :) :9~

en idd kost niet veel je kasten laten rollen ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Roald

Hallo mensen!!!!

ik heb een super oplossing gevonden, die me bijelkaar 3 euro heeft gekost  :q


Door om de schokdemper achter dikke rubbers te monteren, ligt ie nu 8mm hoger, en is stugger!!!

probleem opgelost  Y



bedankt voor jullie reacties, ik post binnekort een paar fotos van het resultaat.




Dirk Kuipers

Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik heb hetzelfde probleem. Heb er al stuggere schokdempers tussen zitten, maar als ik naast mijzelf nog iemand in de auto mee neem dan raak ik heel vaak iets als er een kuil in de weg zit.

Decepticon#1

Foto was idd wel handig (van de rubbers) aangezien ik spoorverbreders achter wil, maar de skirts zitten in de weg om de torsieas te bereiken. Dus als het zo kan...graag!

Niels Nederlof

Dit lijkt me nu niet de meest ideale oplossing. Je beperkt de ingaande slag van je demper wel heel erg op deze manier. De wegligging wordt hier absoluut niet beter van!

Beter is toch gewoon rollen en eventueel een setje gele koni's. Gegandandeerd dat het probleem dan op een goede (en veilige!) manier is opgelost.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Dirk Kuipers

Citaat van: Decepticon#1 (Peter) op  3 september 2007, 18:19:41
Foto was idd wel handig (van de rubbers) aangezien ik spoorverbreders achter wil, maar de skirts zitten in de weg om de torsieas te bereiken. Dus als het zo kan...graag!
Hele achteras loshalen.. Heb ik ook gedaan.. Viel opzich nog wel mee hoor. ;)

Roald

 Ik moet zeggen, hij ligt echt als n kart op de weg nu :P

hij was voren al super stug, nu is ie achter ook wat stugger, dus qua wegligging zit het goeie nu :D



Hoe zit dat eigelijk met het posten van die foto's?  :?

Michel Cijs

Citaat van: Niels op  3 september 2007, 18:32:34
Dit lijkt me nu niet de meest ideale oplossing. Je beperkt de ingaande slag van je demper wel heel erg op deze manier. De wegligging wordt hier absoluut niet beter van!

Beter is toch gewoon rollen en eventueel een setje gele koni's. Gegandandeerd dat het probleem dan op een goede (en veilige!) manier is opgelost.

vooral de gele koni's zijn een zeer welkome aanvulling

Mensen, je auto moet veren!! ja looks zijn belangrijk, maar zelfs met een brede look kun je een goed rijdende auto hebben. Met bumperstops is ie niet stug, dit is gewoon onverantwoord.
Bedenk je eens dat je met 120 door een heel snelle bocht gaat en er zit een kuil in waardoor de achterkant zich zet, de auto moet dan de klap opvangen door goede schokdempers; gebeurd dit niet dat verlies je een deel van je veerweg en in zo'n geval een deel van je wegligging.......

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev