Advertenties


Wat te doen met een miskoop? Ford Ka(k)

Gestart door Decepticon, 6 november 2011, 21:49:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon

He mensen, ik wilde jullie mening vragen over het volgende probleem:

Mijn vriendin heeft in juli 2011 een Ford Ka gekocht. Niet de mooiste om te zien (lak dof op plaatsen, roest om tankdop) maar het motortje liep prima. De kachel deed het niet + 1 deur wilde niet sluiten, dat zou de garage nog verhelpen. 2 maanden reed het autootje als een zonnetje. APK zat er nog op, nog 10 maanden geldig.

Maar toen ging de accu leeg, deze is door mij vervangen en daarna reed de auto weer. Maar 2 weken later begon de auto 'uit te vallen'. Terwijl je reed ging de accu leeg en kwam de auto stil te staan. Ik heb de auto hierop bij een plaatselijke garage neergezet en gevraagd of zij ernaar wilden kijken. Deze melden mij de volgende dag dat de dynamo kapot was, maar nog erger dat de kabelboom heet was geworden en de beschermingslaag rondom de kabelboom gewoon afbladerde. Ze hadden er wat ductape omgedaan om kortsluiting te voorkomen, maar verder niets zonder overleg.

De verkopende garage gebeld en de auto daar half september neergezet. Een paar x gebeld, nog niets bekend, paar keer langs geweest, nee nog niet aangewerkt. Na 3 weken stond de auto dus nog onaangeraakt op het terrein. Weer heen geweest. Garage zei dat ze de auto waren vergeten en dat er een specialist bij moest komen. Diezelfde week nog zou dat gebeuren.
Een week later nog niets gebeurd, weer heen geweest, gezegd dat dit echt niet acceptabel was (auto deed het ondertussen 6 weken niet). Specialist was overspannen dus konden zij ook niets aan doen (volgens mij niet mijn probleem, maar allez). Ik zou die week wat van hun horen.
En ja hoor daar was het belletje de volgende dag, met een zwaar-over-de-zeik-zijnde garagehouder: welke prutser aan die kabelboom had gezeten, auto zaten allemaal storingen in, zo had hij hem niet verkocht.
Gecheckt bij de andere garage wat zij gedaan hadden (niets raars, alleen even gecheckt) en ik had er zelf verder ook niet aan gezeten, dus een compleet mysterie.

Na goed, toch de auto opgehaald. Ze wilden 70 euro voor een andere dynamo, startmotor en een kabelboom. Ik rijd ermee weg en zie dat kilometerteller, radio en rest dashboard niets doen....was voor dit hele verhaal allemaal prima.

Ofwel: Wat een gezeik om een K#tauto. Elke keer weer is er iets en ik heb gewoon het gevoel dat mijn vriendin een kat in de zak heeft gekocht. Ze heeft er 2 auto's (barreltjes, dat wel) op ingeleverd en 800 euro betaald. Maar in de 14 weken dat we ze hem nu heeft heeft ie 6 weken stilgestaan/was ie kapot.

Vraag 1: wat kan de oorzaak zijn voor dit probleem? Is de kabelboom langzaam gaan smeulen? Ligt een kabelboom op zo'n plaats dat ie makkelijk te warm wordt? (we hebben bv. nooit een branderige lucht in de auto geroken)

Wat kan ik volgens jullie nu het beste doen? Ik heb rechtsbijstand bij mijn autoverzekeringen. Mag ik die nu vragen om hier eens naar te kijken? Heb ik als klant het recht om mijn geld (of een deel) terug te eisen?

Als jullie tips voor me hebben (of anders voor mn vriendin  :D) dan heeeel graag!

Thanx!


Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Colin

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op  6 november 2011, 21:52:04
Gewoon voortaan een renault kopen :P

Jij kent duidelijk de auto van Peter niet ;)

@Peter
Ik zou eerst even bij de verzekering informeren wat je eventueel kan doen. Is er verder nog een garantie periode oid, BOVAG etc?

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Karin

Ik zou ook informeren bij mijn verzekering, iets anders zou ik nu even niet weten. Je hebt ze genoeg tijd gegeven om er naar te kijken.

Dante

Jammer om te horen. Sowieso verzekering bellen morgen !-!
En kijk ook hier eens ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Decepticon

Thanx 4 de reacties, en idd: sommige mensen kennen mij niet  ;)  :D deze auto is ook van het vrouwtje he?

Garantie was er niet bij voor zover mij bekend. Ik zal eens even checken bij de verzekering and will keep U posted!

Colin

Succes met de verdere afhandeling, ben benieuwd.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Dirk Kuipers

Balen Peter. Hoop dat je het nog kunt oplossen met de garagehouder.

Dante

Als ik het goed lees op de ANWB site, moet het niet uitmaken of je er garantie bij hebt gekocht. Alle gebreken die zich binnen 6 maanden na aankoop manifesteren, daar mag van aangenomen worden dat die er al waren bij aanschaf. Die zouden dan door de verkopende partij opgelost moeten worden. Dat zou in mijn geval dan betekenen, dat ik de kale band lv, de homokineet lv & BDP-sensor zou moeten kunnen verhalen bij mijn verkoper, maar ach...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Decepticon

Laatste kom ik idd ook op uit Dante, ga dit nu checken bij de garage (en bij de ANWB)

Heatzone (Mark)

Mijn opa heeft vroeger ook een Fo(r)d gehad, dan alleen een Mondeo! Deze had precies hetzelfde probleem, accu liep constant leeg.. deurvergrendeling werkte op een gegeven moment niet meer toen heeft mijn opa een andere auto gekocht en de Mondeo ingeruild met de problemen. Bij de garage vloog de auto in de fik aan de bestuurders kant doordat de bekabeling gewoon was weggesmolten en de beschermlaag was er op veel andere plekken ook af.. Daarvoor is de auto ook door verschillende garages nagekeken en zo is ook de accu vervangen en de dynamo enzovoort...  Misschien een probleempje bij Ford?

Roadkill (Michiel)

Uhm verbranden?Bij de dealert naar binnen knallen dwars door de pui heen,op mp zetten en aan een afrikaanse exporteur verkopen,op een invalide parkeerplaats zetten....

Dat zijn wat manieren om er af te komen,enne kan je je " oude" meg niet aan je vriendin geven?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Decepticon

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  7 november 2011, 21:52:03
Uhm verbranden?Bij de dealert naar binnen knallen dwars door de pui heen,op mp zetten en aan een afrikaanse exporteur verkopen,op een invalide parkeerplaats zetten....

Dat zijn wat manieren om er af te komen,enne kan je je " oude" meg niet aan je vriendin geven?

Laatste deel van je oplossing vond mijn vriendin ook een goed idee....moet ze alleen wel ff dokken voor de Megane  :D

matthew

Het deel dat je minimaal 6mnd op de verkoper kan terug vallen klopt niet helemaal eigenlijk.
Want bovag bedrijven zijn verplicht bij auto's van 4500euro of meer een half jaar garantie te geven.

Elke auto onder dat bedrag+een eventuele oudere leeftijd van de auto,weet je dat er wat onkosten aan kunnen zitten/te komen.
Als je een auto koopt kun je daarom ook beter eerst bij een andere garage een aankoop keuring doen,dan weet je wat er is of wat er eventueel aan komt.
Tuurlijk kun je dan nog niet alles uitsluiten,omdat je in electronica niet kunt kijken.

Ik heb weleens bij fiessta gehad,accu leeg,bleek dynamo niet te laden,gaan meten op de plussen en daar werd de plus dynamo bij startmotordoorgelust en deze was bijna door gerot.Nieuwe plus kabel en alle problemen waren verholpen.

Je kunt het met je rechtsbijstand proberen,maar gezien wat er gebeurd is zou ik toch wel afscheid gaan nemen van de Ford.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev