Advertenties


Megane II 2003 | Middenstuk Dashboard | 2DIN Radio inbouwen

Gestart door Richard Blokker, 1 mei 2013, 12:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

#15
Dat is een folie wat je er op plakt, dit is een mooi voorbeeld.
http://www.meganesport.net/community/showthread.php?60703-Vinyl-wrap&daysprune=-1

Ik heb nog wel een stukje liggen van geborsteld aluminium.

Het voorbeeld is niet helemaal juist. Dit is namelijk 'hydrophobic dipping' Kijk maar naar dit filmpje. Koolstof is zo hydrofoob als maar kan.


Dit is een beter wrap voorbeeld: http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?531488-Got-a-piece-of-my-dash-wrapped-in-vinyl

Richard Blokker

#16
Wow, ziet er wel vet uit  :-*

Alleen zelf nietzo een bak om te doen? wat spuiten ze erop dan?
Wel verdomd goed idee! alleen totaal geen ervaring mee  :q

Hoe zit het met afwerking van randen etc? Gaat dat niet gaat bladeren?
En als dat stuk in de zon staat, gaat niet bobbelen dan?
Megane II Phase 1 1.6 16V

Sem_cc

Heeft iemand enig idee welk bedrijf in NL deze bewerking kan doen ?
Gillende gympies en rokende sloffen

Felix

Dat hydrofoob dippen weet ik niet. Wrappen kan je gewoon zelf doen, maar als je per see koolstofvezel wil hebben is dippen wel het mooist.

Die wrap folies zijn er in allerlei verschillende soorten en maten. Zelf vind ik geborsteld staal, aluminium of titanium erg mooi staan :)

gielguner

Citaat van: Felix op  6 mei 2013, 22:16:17
Netjes! Misschien is het fraai om dat stuk te wrappen. Dit zwarte is nou ook niet echt een vooruitgang ten opzichte van wat je had o-)

Ik heb heel de middenconsole onlang nog gedemonteerd om een poging tot wrappen te doen.. Dit is mij grandioos mislukt ( ik ben tenslotte maar een amateur) iemand die dit voor zijn werk doet kan er beter met overweg maar zelf deze mensen zeggen dat dit niet volledig te doen is..

Grtz giel

Felix

Maar de middenconsole is bijna helemaal vlak. Weinig rare hoekjes en vormen. Alleen de uitsparingen voor de knoppen kost extra aandacht. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het niet zou lukken. Het is mij immers ook gelukt met de ring die om het leertje van de pook zit. En die was niet bepaald makkelijk nee, maar het is gelukt  :)

Richard Blokker

Hehe, dat wrappen is voor mij als beginnenling niet te doen..

Dat hydrofoob dippen is ander verhaal, wat een vette oplossing  Y

Alleen idd wel toko zien te vinden, in de buurt, die dat kan..
Megane II Phase 1 1.6 16V

rened

Het is wel goedkoop en 'makkelijk' dat wrappen van een middenconsole, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo mooi vind
als het gewoon hoogglans LATEN spuiten.
Ziet er toch wat chiquer uit, alsof het van fabriek uit zo is.
Als je het zelf rattlecan spuit is het ook een beetje een aanfluiting natuurlijk.

Sem_cc

Citaat van: Felix op  7 mei 2013, 22:17:27
Dat hydrofoob dippen weet ik niet. Wrappen kan je gewoon zelf doen, maar als je per see koolstofvezel wil hebben is dippen wel het mooist.

Die wrap folies zijn er in allerlei verschillende soorten en maten. Zelf vind ik geborsteld staal, aluminium of titanium erg mooi staan :)

Ik vind het erg jammer dat er ook niks over op google staat ( bedrijven die dit doen )
zag laatst bij wheeler dealers op discovery dat ze ook panelen lieten dippen.
maar op mn panelen nou naar Engeland te sturen  8)7
Gillende gympies en rokende sloffen

Richard Blokker

Bedrijven in NL voor dippen:

www.car-folie.nl
www.h2ofoliedip.nl
www.itza-wrap.com
Megane II Phase 1 1.6 16V

J to the H (Jeroen)

WOW, dat H2Odip is wel ultiem hoor..

Er worden ook velgen mee gedaan dus moet wel duurzaam zijn..
Ik heb een motor waar ik de velgen van zou willen doen.. maar kosten zijn nog best hoog..  (175 eu per velg)

Richard Blokker

Kleine update.

Na monteren van 2Din rack zaten aan onder- en zijkant grote gaten.

Deze opgevuld met plamuur.





Volgende stap is deze helemaal schuren, vlak maken en eventueel nog klein plamuur laagje.

Daarna wordt deze gespoten, H2O dippen doe ik niet. Vindt een prijs van grofweg €95 ex BTW te prijzig daarvoor :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

St3pHaN


Richard Blokker

Die past er nooit omheen, zie bijgevoegde foto.. Let vooral op de bovenkant..



Die zou er never mooi omheen sluiten schat ik..
Megane II Phase 1 1.6 16V

rened

er schijnen toch kaders van pioneer te zijn die wel helemaal aansluiten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev