Advertenties


bij warme motor inhouden onder de 2000 rpm

Gestart door Dominique Reijerink, 16 maart 2013, 14:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Gelijk alle 4 vervangen, bespaard je een hoop ellende.
Bobines bij de automaterialenzaak zijn ongeveer de helft van de prijs die de dealer ervoor vraagt.

Dominique Reijerink

Vandaag ff lekker naar apeldoorn gereden, als een zonnetje!

Maaar.... nu komen we aan in de bebouwde kom, 20 minuten optrekken en stoppen vanwege extreme drukte.
Iedereen ging naar een musikal (treed mijn zusje bij op) en bliep bliep zegt de auto...

Ja hoor motor te heet geworden, kregen melding en naald stond op het uiterste rechts van de warmtemeter.
Gelukkig konden we bij een tankstation stoppen en daar achterlaten, hoefden we niet verder in de file. Was nog 50 meter lopen, en kon de auto koelen.

Hart vast voor de terugweg, maar hij bleef gelukkig op temperatuur. Enig idee wat het kon zijn? Geen zin om in de zomer in de eerste beste file (woonachtig in de botlek) een verhitte motor te krijgen. Koelvloeistof was op peil, net onder de max.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

Je kan eens in de gaten houden of de ventilator aanslaat.
Als je genoeg rijwind hebt is deze niet noodzakelijk, maar als je langzaam rijdt dus wel..

of anders:
Thermostaathuis of temperatuursensor?

Dominique Reijerink

ik zat ook aan de termostaat te denken, maar terug naar huis deed hij het gewoon weer normaal. maar geen file hoeven rijden, misschien dat hij niet genoeg koeling kreeg bij het file rijden...
Niet op gelet, het waaide erg hard, misschien de wind in de rug gehad en zodoende geen koeling??
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

BadEend

Lijkt erop alsof de ventilator op de radiateur niet gaat draaien zodra de temperatuur te hoog word.
Dit kan je testen door stationair de motor te laten lopen net zolang tot de ventilator zou moeten gaan draaien.

Dominique Reijerink

Heeft een benzine ook een ventilator??
ik kan em niet zo vinden namelijk
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

lijkt me wel. als het goed is zit dat grote ronde ding direct achter je radiateur..

Dominique Reijerink

in hoeveel tijd moet hij aanslaan? dan gaat ik dat zo ff bekijken
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

BadEend

#38
Alle auto's hebben een (of meerdere) ventilator(en) op de radiateur.
Zodra de temperatuurmeter een stukje over de helft heengaat moet hij gaan draaien.

Felix


Airbus

klink als de temp sensor in de radiateur...
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

Dominique Reijerink

Ik ben even wezen kijken, heb em een tijdje laten draaien maar sloeg niet aan...

Ik even op de auto drukken zodat hij weer opveert, zodat ik kon zien hoeveel koelvloeistof er nog in zat.
Nog steeds op de max, maar zag bij het opveren wat in mijn ooghoek bungelen. De stekker van de ven was niet aangesloten  l-
Garage had em niet meer aangesloten (vergeten denk ik) na het herstellen van de schade na een aanrijding  :cry:

Gelukkig zagen we het optijd dat tie heet werd, en is er geen schade opgetreden.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Karin

Dominique, heb je mazzel dat je het zelf zag zonder dat er ernstigere dingen gaande waren.

Dominique Reijerink

zeker mazzel, en ook de beveiliging op de meg zelf die aangeeft met irri piepjes dat je motor te heet is
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

J to the H (Jeroen)

 :wtf:

Goed bezig Dominique!

Daarna nog wel even getest of hij nu wel aanspringt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev