Advertenties


Welke banden rijden jullie?

Gestart door AJGT, 17 januari 2018, 19:59:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJGT

Over een aantal maanden moet ik nieuwe voorbanden.
Momenteel zitten de Continental EcoContact 5 op.

Hebben jullie nog aanraders?
Ik twijfel zelf tussen de:

- Vredestein Ultrac Satin
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
- Pirelli Cinturato P7 Blue


En moet ik soieso 93 en XL ? (1.6 diesel)

En op welke banden rijden jullie, of welke nemen jullie?


hemi24

#1
Weliswaar een Mégane 3 in mijn geval, maar ik ben afgelopen herfst overgestapt naar de CrossClimate+ van Michelin.

Bevallen super! Stil, comfortabel, koersvast en (lijken vooralsnog) goed slijtvast.
Ik heb wel de 93W XL, maar volgens mij had de 89 eventueel ook volstaan...

henkwijers@hotmail.com

Hallo Hemi,

Ik heb op Megane type 3   CC bouwjaar 2012

Sinds 5 maanden Goodyear  Vector  G2  allweater banden  maat 205-50-r17  gemonteerd.

Rijd echt super strak . ideaal bij regen  en rijden ook prima bij droog weer.
Zeer comfortabele band.

Aangeraden door de Duitse TUV. keuring.Komt met  Michelin  als beste uit de  test.

Succes Henk.

Arjanuit1977

Ik rij met de Vredestein Quatrac 5 4 season banden.
Bevallen prima lekker stil en onlangs door de sneeuw op wintersport, geen problemen.


knight-rider

Ik heb vorig jaar toen ik de Megane kocht ineens Michelin CrossClimates d'r op laten zetten.
Had deze daarvoor ook al op de Citroën C4 staan en was er heel tevreden over, dus ineens bij aflevering deze ook op de Megane laten plaatsen.

mark29


Abdelitto

#6
Origineel zaten er continental banden er op spijtig genoeg. Totaal geen fan van. Vond de velgenrand beschermer niets en toch een irritant resonerend geluid. Na meerdere keren naar de garage geweest zijn vonden ze wel cuping in de banden, kan geen kwaad maar wel oorzaak van die irritant geluid. Kreeg ik Vredestein, super tevrede mee. Wordt gezien als een B merk maar is gewoon te concurreren met een Michelin. Persoonlijk vind ik Michelin de beste.

adinsx

#7
Heb een sportieve rijstijl en altijd Michelin banden gehad. Zowel privé op de RS'en, maar ook nu op de leaseauto's. Morgen wordt de nieuwe (3 februari krijg ik mijn IV Estate GT205 eindelijk) op mijn wens op Michelin PilotSport4 gezet. Maatje 225/40 R18. 92Y ZR band volgens mij.
Heb ze ook op de huidige III en de grip is geweldig. Vooral op droog komen weinig banden in de buurt.

Winterbanden worden Michelin Alpin5 banden. Conti scoort beter, maar de Michelins heb ik nog nooit problemen met Cuppen gehad en ze zijn vrij stil.

Dus tja, Michelin liefhebber.
Overigens voor mijn werk heel wat bandenintroducties/testen mogen doen. Van Vredestein (Ultrac Vorti) op de Hungaroring tot Bridgestone winterbanden boven de poolcirkel op een Proving Ground.
A-merken leveren allemaal prima prestaties voor eenieder. Alleen richting sportieve rijstijl ga je verschillen vinden qua grip.
Uiteraard heeft meer grip gevolgen voor levensduur en afrolgeluid. Het bekende 'spider-diagram' van een band.
Iets meer silica voor meer grip betekent vaak ook iets snellere slijtage. Etc etc...
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

AJGT

Hoe zijn de ultra vorti je bevallen dan?
En ik ben een normale/ rustige rijder .. welke zou je aanraden dan?

Lucas Hermans

Michelin Pilot Sport 4. Bandenmaat 225/40R18.
Wel op een verlaagde Mégane 2 Grand Tour.

Zijn lekker stil op de snelweg, ook bij snelheden van 130-150 (eeuuhh 110 bedoel ik natuurlijk  ;) ;) ;)) maar ik kan er zeker ook een sportieve rijstijl mee aanhouden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev