Advertenties


Meer gas dan dat ik het pedaal indruk

Gestart door PuckStar, 3 februari 2014, 18:15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PuckStar

Een vreemd probleem (en ik ga er volgende week dinsdag voor naar de garage, maar misschien hebben jullie al een idee).
De laatste weken is het regelmatig (dus niet altijd) zo dat als ik gas geef in vooral de 4e en 5e versnelling richting 4000rpm de motor/auto zelf meer gas geeft dan dat ik het pedaal indruk.
Dus ik geef geleidelijk evenredig gas, maar de motor springt dan ineens naar meer toeren en weer terug.
Net als een zaag.
Iemand een idee of dit makkelijk te verhelpen zal zijn?

Megane III Tce 2010

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark


PuckStar

hmmm dat wordt zeker duur geintje?
tis alleen in z'n 4 en 5.
valt zoiets onder Bovag garantie?
heb de auto in juli gekocht met 1 jaar bovag.

mark

#4
In de 4 en de 5 moet de motor harder werken om te acceleren.

Zie het als een mountainbike in een hoge/zware versnelling.  ;)

Zal zeker geen goedkoop geintje worden.

Ik zou er in elkgeval mee terug gaan naar de garage waar je de megane hebt gekocht.  ;)

matthew

Tja, dat ligt eraan als het dat is of dat garantie wordt.

Het ligt namelijk ook aan rijstijl/gebruik van de auto hoe snel deze slijt.

PuckStar

kheb dezelfde rijstijl als met mijn vorige auto en dat was een Leon diesel uit 2004.
Dan zou deze Megane sinds juli dat ik hem heb (auto is uit 2010) na 7 maanden al dit probleem hebben?
Denk toch echt niet dat het aan mij ligt. En de vorige eigenaar is bekend bij hun en een wat oudere man die ook rustig reed.
Oh misschien is hij te rustig ingereden haha en ik rijd wel in 5 en 6.
Het zal toch niet verkeerd zijn dat ik al snel naar 5 en 6 schakel in laag toerental?

Ik ga ieder geval naar de garage waar hij vandaan komt. Eerst maar eens zien wat het is.
Bedankt voor de reacties.

Jacques

Het zal toch niet verkeerd zijn dat ik al snel naar 5 en 6 schakel in laag toerental?

Dat zou het best een kunnen zijn.

PuckStar

Citaat van: Jacques op  4 februari 2014, 00:00:21
"Het zal toch niet verkeerd zijn dat ik al snel naar 5 en 6 schakel in laag toerental?"

Dat zou het best een kunnen zijn.

Ik dacht dat je altijd zo laag mogelijk moest houden omdat dat zuiniger is. Uiteraard niet te laag dat je niet eens vooruit komt.
Maar het dashboard geeft aan wanneer ik zou moeten doorschakelen en dat houd ik meestal wel aan en dat is al vrij snel.

mark

Het nieuwe rijden is meestal slechter voor een auto, dan wanneer je er nomaal mee rijd en af en toe een keer door trekt.


Jacques

Het is ook bedacht door politici, niet door technici. Gewoon lekker rijden in het gebied waar veel koppel zit en niet in een gebied dat je auto asmatisch wordt. In het gebied met veel koppel is ook de ademhaling van de auto in orde. Vandaar.

PuckStar

het kan toch niet te maken hebben met dat hij gechipped is!?
4 oktober gechipped maar deze problemen zijn er nu ongeveer 2 a 3 weken.

mark

Waarschijnlijk niet moet de koppeling gewoon kunnen hebben.

matthew

Bij lagere toerentallen heeft een drukgroep het zwaarder te verduren.

Vorige eigenaar een oudere man, ik zie hoe deze mensen weleens wegrijden bij onze garage.
Dan kun je soms onderhand de krullen van de koppelingsplaat opvegen.
Vooral als ze eerst een oudere auto hebben gereden met een gaskabel en koppelingskabel, deze heeft beide niet en is daarmee gevoeliger geraakt.
Als je daar niet goed mee omgaat, tijdt je vaak met slippende koppeling weg.

Maar ik zou zowiezo terug gaan en je klacht voorleggen.

PuckStar

bedankt voor alle reacties. de afspraak met de garage waar ik hem gekocht heb staat sowieso voor aanstaande dinsdag.
was gewoon nog even benieuwd wat jullie er van af weten :).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev