Advertenties

Megane Grand Tour Authentique uit 2004 (km 170.000)

Gestart door Eel, 27 augustus 2008, 10:16:44

Vorige topic - Volgende topic

Eel

Hallo,

Ik heb een Megane Gr.Tour uit 2004 op het oog. Het betreft een auto die uit de lease komt. Nu heb ik me op internet een beetje wegwijs laten maken betreffende deze auto, maar door bijvoorbeeld de reviews op Autoweek.nl ben ik toch wel erg geschrokken.

De auto ziet er op het eerste oog perfect uit, geen schades, krassen of wat dan ook. Wel wilde de auto niet starten voor het maken van een proefrit. De accu was leeg. Tijdens proefrit geen bijzonderheden. Auto reed lekker. De auto staat te koop voor 7.000 euro. APK krijg ik erbij.

Ik weet dat jullie mij niet kunnen adviseren om het wel of niet te doen, maar mijn vraag is meer of ik (grote) problemen kan verwachten met deze auto. De reviews op internet hebben mij erg huiverig gemaakt. Deze auto schijnt erg storingsgevoelig te zijn. Is het wellicht een voordeel (ivm beurten en onderhoud) dat het een ex-lease auto is?

Qua uiterlijk/interieur ben ik verkocht, maar ik ben nu wel erg sceptisch geworden voor wat betreft het motorische gedeelte.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jacob

Vergis je niet, een ANBW keuring is wel een behoorlijk stuk grondiger dan een APK keuring (en dat een auto goedgekeurd is voor de APK wil natuurlijk niet alles zeggen over bijvoorbeeld de staat van de motor).

Ik kende ook iemand die een 2e hands Mercedes AMG had gekocht bij een universele dealer, geen verdere keuringen laten uitvoeren (onder het motto: de auto heeft pas een APK!....). Een maand later de auto maar eens naar een Mercedes dealer gebracht voor wat normaal onderhoud.... toen bleek dat er toch meer versleten was als verwacht. Hij mocht 2.000 achter laten voor "een beurtje met nog wat extra werk".  l-

matthew

Apk is inderdaad niet echt het controlepunt,want ze kunnen ook gokken en afmelden.

Je zou ook een aankoopkeuring kunnen doen bij een dealer of universele garage in de buurt.Als je naar de dealer gaat kunnen ze ook zien wat er allemaal voor garantie is vervangen.

Bij een lease auto zit ook meestal een onderhistorie bij en is dealer onderhouden.

Wat de riem betreft is 140.000 wel wat laat geweest.

EhPortal 1.40.2 © 2026, WebDev