Advertenties


Schokdempers / veerpootlagers / Schokbrekers vervangen

Gestart door richardv, 18 mei 2009, 18:25:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Ik had inderdaad ook alleen de lager kunnen doen. Maar ze werden geleverd inclusief de schotel. Maar alleen een nieuwe lager in de schotel zetten waarin al 10000 km de lager in had gedraaid vond ik geen opzie. Dus de hele bovenkant maar nieuw. Heb ik geen omkijken naar.

Wat betreft de veren. Die zitten zeker goed. Er zitten witte verfstippen op om te voorkomen dat je ze verkeerd om zit. Notabe alleen aan de onderzijde zit aan de veer ook dat kunstof hoesje tegen het kraken en stof denk ik. Wat ik bedoel is dat de ene veer mooier/strakker in zijn schotel loopt. De ene loopt sneller schuin omhoog. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Ik zou twee fotos kunnen oploaden maar zie even niet hoe.

matthew


richardv

Hmm. Een kromme veer lijkt mij eerder dan. Hij moet toch nog weg naar de garage 1 dezer weken. Ik laat het sowieso weten.

richardv

Volgens mij zitten beide veren nu op dezelfde plek(door rijden en sturen op zijn plek geschoten) maar lopen eerder omhoog dan die in de oude vorkpoten. (Ik laat het definitief nog weten of dit zo is!) Mijn theorie is nu dat de veren slapper worden na de nodige km's en ook in de schotel indalen. Zou dit kunnen kloppen? Overigens had ik vergeten te vermelden dat die veerspannners van 20 euro wel iets aan de te kleine kant bleken te zijn want ik moest ze om en om plaatsen en losmaken om de veren klein genoeg te krijgen om ze op de poot te krijgen. (vandaar ook nog de ingekorte spanbanden). Dus die van 2500 mm (dacht ik) is geen aanbeveling.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev