Advertenties


kaarten Carminat navigatie

Gestart door Bravoure!, 20 april 2009, 18:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bravoure!

Weet iemand welke kaarten voor europa geschikt zijn voor de Carminat navigatie CD in de megane 3?
In de standaard versie zitten alleen kaarten van de BeNeLux.

gr. Bravoure!


matthew

Dan moet je bij de dealer de navi cd's van europa vragen,er zijn geen andere cd's mogenlijk.

ddbader

Je kunt voor de Carminat alles lekker achter de pc doen. Installeer TomTomHome: http://www.tomtom.com/services/service.php?id=16&tab=87 en stop de SD kaart in je pc en de rest spreekt voor zich. Je kunt configureren, downloaden, stemmen erop zetten en noem maar op.

matthew

ja dat klopt maar dat is dan wel gewoon tomtom navigatie en dan kan dat inderdaad gewoon thuis.

Harmen015

Je kan met TomTom Home de kaarten ook kopen en dan op je SD kaart zetten.

A110

Ik snap het niet helemaal.

In de meg 3 heb je maar 2 navigatiesystemen: Tomtom carminat navigatie en de carminat DVD navigatie.
Maar ik heb nog niet van een carminat CD gehoord.

Welk systeem is het of maak ik nu een fout?

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Robin

Illegale kopieën maken doen we niet hier. :)

Rinze, je hebt PM.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

SDM

Citaat van: A110 op  3 februari 2010, 18:11:53
Ik snap het niet helemaal.

In de meg 3 heb je maar 2 navigatiesystemen: Tomtom carminat navigatie en de carminat DVD navigatie.
Maar ik heb nog niet van een carminat CD gehoord.

Welk systeem is het of maak ik nu een fout?



Er was voor het TomTom systeem ook nog een verouderd CD navigatie systeem.
Dat hadden ze vroeger wel meer, voordat de sd kaarjes en de HD's in de auto kwamen.
Het DVD navi systeem is de laatste stuiptrekking van dat soort schijf gebaseerde navigatie systemen.

A110

Citaat van: -KJ- op  4 februari 2010, 01:13:10
Dat CD-systeem heeft nooit in de Megane 3 gezeten, dus hoort hier niet thuis.

Dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik in de war ben.

Dan zou het hier om een Megane 2 gaan die heeft wel een carminat cd navigatie.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

SDM

Citaat van: -KJ- op  4 februari 2010, 01:13:10
Dat CD-systeem heeft nooit in de Megane 3 gezeten, dus hoort hier niet thuis.

Dat heeft het dus wel, alleen is het vrij snel vervangen door het TomTom systeem.
Als je eind 2008 en in de eerste helft van 2009 een megane III hebt besteld kon je daar nog het CD systeem bij krijgen.
Er was toen nog geen TomTom systeem, ik heb nog wel een folder waar dar cd systeem in staat.

Floortje

#10
Dat kan  misschien zijn,maar ik heb alleen nog maar tom tom's gezien bij ons.

MeganeGrandTour

#11
Het ligt er even aan of jij een CD navigatie systeem hebt òf een DVD navigatie systeem.  Ga er even van uit dat het niet de TomTom variant is.

Bij een Carminat Bluetooth CD (CBCD) systeem kunnen gelijke kaarten gebruikt worden als welke in mijn Megane 2 (fase 2) gebruikt. Je kunt dan de kaarten van de Carminat Navigation Informee II (CNI2) gebruiken, welke als meest recente versie nu V29 kennen.

Bij navigatie set van Europa (waarin opgenomen Benelux, Centraal Europa, Frankrijk, Duitsland, Italië, Scandinavië, Spanje/Portugal, UK/Ierland, Oost Europa) staan op individuele CD's tevens de doorgaande wegen van andere landen. Je hoeft daarom niet telkens bij de grens van CD te wisselen. Je kunt, als je bijvoorbeeld naar Italië wilt, reeds vanaf de snelweg in de buurt van het vertrekpunt met de italië CD in het systeem rijden. Alternatief met Benelux CD rijden naar grotere plaats in de buurt van het doel en op elk gewenste plaats onderweg CD Wisselen.

We kennen de volgende Navigatiesystemen:
Megane II fase 1
Carminat Navigation Informee I (CNI1, CD-navigatie vanuit wisselaar) is geleverd tot 01-2006.

Megane II fase 2
Carminat Navigation Informee II (CNI2, CD-navigatie vanuit radio) van 01-2006 t/m 09-2008.

Megane III fase 1
Carminat Bluetooth CD Navigatie (CBCD, CD-navigatie vanuit radio) van 10-2008 tot heden,
Carminat Navigatie en Communicatie (CNC, DVD-navigatie vanuit radio, te herkennen aan joystick besturing) van 10-2008-heden,
TomTom Carminat (te herkennen aan joystick besturing) van 04-2008 tot heden.

Voor meer informatie over CNI1, CNI2 of andere systemen zie Identificatie: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&sl=hu&u=http://carminat.hu/cni2/azonositas.html&prev=/search%3Fq%3DCarminat%2BInformee%2BII%2BV29%2BCD%2Bcni2%2BCENTRAL%2BEUROPE%26hl%3Dnl&rurl=translate.google.nl&usg=ALkJrhhLCTKFmdjYMil3VejNcKu0h0hxCA


Berijd zelf een Megane Grand Tour 1.6 Tech Line van oktober 2006, welke voorzien van een Carminat Navigatiesysteem met in met dashboard wegklapbaar 16x9 kleurenscherm en 4x15W Radio (Cabasse) met CD-speler.

Het Carminat Navigation Informee II systeem (CD-navigatie) welke in mijn Megane zit is een CNI2 (4R-LPN), volgens mij gelijkend aan waar jij de cd's voor zoekt. Voor duidelijkheid even een plaatje van een forum gehaald van mijn navigatie, zie http://carminat.hu/images/stories/cni2/megane2_4r-lpn_headunit.jpg. Die van jou zal er iets anders uit zien. Hierbij is de navigatie bediening/gps geïntegreerd in de radio, welke ook navigatie cd uitleest.
Op eerder systeem, het CNI1 systeem welke tot 01-2006 beschikbaar geweest, zit de navigatie bediening/gps in losse unit en wordt navigatie cd uitgelezen via een aparte cd-wisselaar. Deze kent ook andere kaarten.

sunshine

ik ben op dit moment aan het uitzoeken hoe ik op de tomtom carminat (voor megane3) een eigen tomtom europa 2gb kan installeren en kom al een eind, ga ik van de week even testen
weet iemand wat het verschil is als je ook een andere navcore draait? dit moet ik nog uitzoeken ook hoe je dit moet installeren

roos

#13
ik heb zelf ook een megane 3 met cd de kaarten voor europa zijn de informee2 v29 bij renault te bestellen online http://renault.navigation.com maar zeker de moeite.
gr. roos
Citaat van: Bravoure! op 20 april 2009, 18:07:17
Weet iemand welke kaarten voor europa geschikt zijn voor de Carminat navigatie CD in de megane 3?
In de standaard versie zitten alleen kaarten van de BeNeLux.

gr. Bravoure!



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev