Advertenties


Waar kachelweerstand kopen/maken + Foto's weerstand

Gestart door sven20, 24 januari 2009, 19:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Dealer niet bte repareren en tussen de 100 en 150 euro kosten plaatje


sven20

Als dat kan scheeld dat enorm veel.
En voor zo prijsje kan je het altijd proberen toch?

Iemand die weet hoe ik me oude eraf krijg aangezien deze vast "genageld" zijn?
En hoe ik de nieuwe er op moet zetten?

subzero


BillyBoB

hee heb toevallig gister de transistors van me weerstand vv...
eerst de 2 punten van de transistor lossolderen
daarna heb ik de transistor aan de kant met de koelribben uitgeboord(niet helemaal)en toen aan de printplaat kant met soldeerpistool verwarmd en toen aan de andere kant doorgedrukt(voorzichtig)

daarna warmtepasta erop en met schroef en moer vastgezet

werkt weer perfect en ben voor 15 euro klaar:D:D:D
jippie:D
ps me relais was ook stuk misschien hebben meer mensen hier last van?!

sven20

Ok, wou het vandaag dus ook proberen. Maar krijg het echt niet los gesoldeerd is hier nog een speciale manier voor. We hebben zo soldeerbout gewacht tot die op temperatuur was maar het smolt niet echt hard en als ik de bout er van af haalde was het meteen hard en kon ik er niks meer mee doen.

En heb jij ze allebij vervangen? Hier in Deventer zit wel zo electraboer die zulke transistors verkoopt, maar waar kan je die pasta kopen?

Bedankt alvast, als ik het zo kan repareren zou natuurlijk fantastisch zijn!!

BillyBoB

ej

jah ik heb ze door moeten drukken nadat ik ze een stuk heb uitgeboord aan de andere kant. als je dan je soldeer bout erop set en verwarmd en aan de andere kant druk zet schieten ze er vanzelf uit als je even wacht moet wel rondom de soldeer plek verwarmen. en niet te vergeten natuurlijk de 2 andere punten van je transistor los te hebben gesoldeerd veel susses ik hoor het nog van je of het gelukt is!!
groete

quick

Mijn kachelweerstand voor de coupe met airco is ook defect.
Nu melde iemand dat hij een nieuwe weerstand erin heeft gesoldeerd. Als het gaat om de weerstand die in een airco-meganefase 1 zit gaat wil ik graag weten hoe je een nieuwe weerstand erin zet.
Verder heb ik op de site van automaster-base.nl de wwerstand gevonden onder het kopje verwarming. Bij hen kost hij 95 euris Bij renault 125 ex btw.

quick

quick

Sorry ik zie dat het antwoord al gegeven is.

quick

quick

Wellicht een wat late reactie, maar mijn kachelweerstand (voor aircouitvoering) had het ook begeven. Via de site masterbase.nl heeft mijn onderdelenleverancier het ding kunnen leveren vor € 105. Wel veel euris voor zo'n ding.

q

sven20

Hoi, wat bedoel je met onderdelenleverancier? Brezan en dergelijke?
Of kan ik ook rechtstreeks via die site kopen, staat daar niet heel duidelijk beschreven.

Groeten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev