Advertenties


zoemend geluid

Gestart door wouter-coupe, 17 december 2008, 22:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter-coupe

hallo ik rij een megane coupe phase1 ik heb de laatste tijd last van een zoemend/aanlopend geluid.Ik verdenk dat achter de wiellagers versleten zijn.Heb daarom net de auto op de krik gezet en het wiel gedraaid.Ik hoor iid iets van een licht aanlopend geluid.Wat door verhoging van snelheid alleen maar erger word tot een bepaalde hoogte. iemand miss nog andere iddeen of andere manieren waarop ik kan controleren of ze versleten zijn?En is er tevens een how to van het vervangen van wiel lagers?En is dit veel werk.


m.v.g.

wouter

matthew

ALs je het wiel opgekrikt hebt en er aan draaid en je houd dan je hand achter op de schokbrekerbout en je voelt dan wat dan is het lager stuk voel je niks is het lager heel.

Met trommelremmen is een lager in 10minuten te vervangen,maar ik doe het wel met een pers,en je hebt een borgveer tangtje nodig.

wouter-coupe

#2
een pers om het lager er dus in en uit te persen?
mijn idee over hoe het moet zonder gekenen te hebben.Wiel eraf borgveer eraf? lager eruit  nieuwe erin.borgveer erin.Even checken of hij goed zit.wiel erop en klaar.

m.v.g.

wouter

Paul

Ja dat klopt ook, maar denk je dat je het leger er met de hand uit kunt duwen??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

wouter-coupe

kunstof hamertje en een dusje of binnepoullie trekker .
alvast bedankt.

m.v.g.

wouter

Paul

Denk niet dat het gaat lukken, die dingen zitten soms erg vast.
Ga anders met de trommel naar een garage en laat ze persen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dirk Kuipers

Hehe.. Ik zou dit ooit ook eens zelf doen.. Maar tis mij toen inderdaad niet gelukt..
Muur en muur vast en maar een heel klein randje waar je kracht op kon zetten.

Succes ermee!

wouter-coupe

#7
ja kan ze op de zaak zelf persen dus dat is zelf wel te doen. oude eruit persen nieuwe erin.We gaan het proberen en mocht het dan alsnog niet lukken dan alsnog maar een garage of het forum raadplegen.hier is dus nergens een how to van?
\

<Alvast bedankt en fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

er

subzero

#8
Hier zie je het bij een twingo,zo krijg je toch al een idee (helaas is de tekst frans) ;)

Nog een tip die ik al eens gehoord heb,is om het nieuwe lager een nacht in de diepvriezer te leggen,zo gaat hij er makkelijker in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev