Advertenties


Maten en opties om ander audio systeem te plaatsen.

Gestart door Fallout, 3 mei 2009, 13:08:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fallout

heeft iemand al info over welke maten van speakers er in de de nieuwe megane coupe passen.
en ook welke radio's er kunnen worden geplaatst en toch alle bedienings opties en ook mss het scherm in het midden van de console te behouden.

redice

In de 5 deurs (met Radiosat Classic basisradio, Dynamique serie) is bij mij nu hetvolgende geïnstalleerd:
- Pioneer TS-Q131C vooraan
- Pioneer TS-E1302i achteraan
- Pioneer TS-WX206A aangesloten op high level van achterste speakers
- Bury CC9060 bluetooth kitje

Radio vervangen: ik heb nog een Pioneer DEH-P77MP liggen maar helaas, er kan momenteel bij geen enkele fabrikant een frame gekocht worden voor de Mégane III... Er is zelfs twijfel of de diepte wel voldoende is, als er later toch een kitje uit komt zal de radio er verder uit steken dan normaal het geval is... Dank je wel Renault!  >:(
In mijn wagen waren ook geen tweeters geplaatst achter de roosters in het dashboard, of dit normaal is of niet weet ik niet, er zaten 4x dezelfde papieren speakers in met geen enkele tweeter.

De standaard speakers die erin zaten zien er echt rommel uit: papier conus, plastic frame, zeer kleine magneet.

Het klinkt al heel wat beter maar heb wel het probleem dat de Pioneer subwoofer te stil staat, ondanks dat de gain al volledig open staat... Kan het alleen maar oplossen door de fader iets meer naar achter in te stellen ipv in het midden maar ideaal is deze oplossing niet. Ik hoop echt dat er nog een frame uit komt voor een normale DIN formaat radio.

Ericc B

Citaat van: redice op 12 mei 2009, 21:51:04
Radio vervangen: ik heb nog een Pioneer DEH-P77MP liggen maar helaas, er kan momenteel bij geen enkele fabrikant een frame gekocht worden voor de Mégane III

In Belgie verkopen ze een zeer mager aangeklede Authentique versie van de nieuwe Megane, die standaard geen fabrieksradio heeft maar een DIN opening. In deze versie zit dus een andere versie van het afdekpaneel dat rond de kachelbediening en de radio loopt. Met dit paneel moet je normaal gezien een DIN radio kunnen monteren. Ik heb even wat research gedaan en dit zijn de onderdeelnummers bij Renault:

68 26 000 17R voor antraciet interieur (HARM01)
62 20 000 18R voor beige interieur (HARM02)

HARMxx staat voor de kleur van de onderste helft van het dashboard en is terug te vinden op de witte sticker rechts in de deur.

Ik zou zeggen op naar de Renault dealer om zo'n paneel te bestellen en laat ons weten hoe het afloopt!

ddbader

#3
Aangezien je het bestaande systeem eruit hebt gehaald, kun je dan ook aangeven hoe je de Radiosat Classic eruit moet halen zonder het hele dashboard te vernielen. Het is nu ook erg koud dus plastig breekt makkelijk.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev