Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

ja dat is nadelig,maar de motor (ide)vind het inderdaad prettiger om een beetje op toeren gehouden te blijven.

Liebherr-machinist

het is nadelig ja , maar ik verbruik liever iets meer brandstof dan dat ik dat gezeur weer opnieuw krijg ben vorig weekend in parijs geweest en heb geen problemen meer gehad

Denman

Update:

De cabrio stond afgelopen vrijdag alweer voor 4 weken bij de garage. Deze hebben het blok helemaal gereinigd, de sensor is weer vervangen (komt vandaag of morgen binnen) en dan moet er nog even getest worden, maar als het goed is moet het probleem dan zijn opgelost en kan ik gelukkig weer van mijn cabriootje genieten. Morgenmiddag moet ik bellen en als alles goed is gegaan, kan ik hem na het werk weer ophalen.

Als ik precies weet wat er gebeurt is, post ik het weer hier.

mzzls Dennis.

Denman

Klotezooi!!! (sorry voor het taalgebruik)

Net de garage weer gebeld en ze zitten te wachten op de brandstofsensor, maar die schijnt niet leverbaar te zijn op dit moment. Als namelijk de nieuwe sensor geleverd is en gemonteerd, kan de monteur gaan testen en zou de cabrio weer goed moeten zijn. Nu is het dus wachten totdat de sensor binnen is. Schijnt dat deze uit Frankrijk moet komen en dat kan nog 1 a 2 weken gaan duren. Heb ik dadelijk mijn cabrio weer terug als de zomer weer voorbij is :(

Is er hier misschien een monteur die bij renault werkt waar zo'n sensor nog wel op voorraad is? Dan kan ik contact opnemen met mijn garage, dat ze hem bij jullie kunnen halen. Thanks alvast.
mzzls Dennis.

matthew

ik zal morgen eens informeren voor  een brandstofdruksensor

Denman

Citaat van: matthew op 16 juli 2009, 23:53:20
ik zal morgen eens informeren voor  een brandstofdruksensor

Hey Matthew,

Nadat ik Mathijs en jou een mailtje had gestuurd belde de garage dat ze een druksensor hadden gevonden. Als alles meezit gaat die er vandaag in en kan ik de cabrio maandag of misschien vandaag nog ophalen. Mathijs zou ook al kijken, maar aangezien mijn garage zelf ook niet heeft stilgezeten, hadden ze er zelf ook al 1tje gevonden. Toch wil ik Mathijs en jou echt heel erg bedanken voor de moeite die jullie wilden doen. We kennen elkaar verder niet, maar toch willen jullie moeite voor mij doen, ik vind dat een erg mooi gebaar.

Heel erg bedankt voor de hulp in ieder geval, echt tof.

Ik zal vandaag en anders maandag even vragen wat ze nu precies gedaan hebben en dan zal ik het hier posten. Misschien hebben anderen, die hetzelfde probleem krijgen, er dan iets aan.
mzzls Dennis.

matthew

heel mooi en post inderdaad het resultaat maar.

Ik had nog wel gemaild dat wij hem niet hadden.

Denman

Nou, de cabrio is weer terug :) Tot nu toe nog geen problemen gehad, maar ik roep niet meer te hard. Ze hebben in ieder geval de gehele brandstoflijn schoongemaakt, dus vanaf de vulmond (waar je het brandstofpistool insteekt) tot aan de inspuiting. Daarnaast hebben ze de koppen enz. gereinigd, de verstuivers en de rest wat met brandstofinspuiting te maken heeft. De sensor is nogmaals vervangen aangezien de andere alweer bloot was gestelt aan 150 bar. Eerder hadden ze ook al de hoge-drukpomp en brandstofpomp vervangen en de gehele bekabeling die erbij hoort. En uiteraard de benzinefilters.

Nu moet ik over 1000 a 2000 kilometer even terug naar de garage om de benzinefilter te laten checken (die bij de tank) en als hier geen vieze deeltjes inzitten (die schijnbaar mede veroorzakers waren van het probleem) dan is de auto weer goed en is het probleem opgelost.

Overigens hebben ze vorige week een coupe binnen gekregen met hetzelfde probleem, dus het is echt een IDE probleem.

Matthew en Matthias nog bedankt voor de hulp.
mzzls Dennis.

BvanGein

hey Denman en mede leden

ik heb sinds gister een megane coupe gekocht 2.0 v16 met 145.000km (particulier) en heb helaas hetzelfde probleem. de verkoper vertelde dat hij van niets wist, ik heb het ook niet gezien of gemerkt tijdens de proefrit.


Ben naar de dealer geweest vandaag en hij vertelde mij het volgende:

ik heb de volgende storingscodes:
DF002 bedr. smoorklepweerstand
DF045 circuit opname element druk
DF060 circuit stationair regeling
DF088 circuit opname element stand EGR-klep
DF089 benzinedrukregeling

hij vertelde dat deze fouten ook een oorzaak zou kunnen zijn van 1 onderdeel, maar daar is verder storingsonderzoek voor nodig. (heb alleen al mijn spaargeld in de aanschaf gestoken)

De fouten zitten er al ruim voor aankoop in. Kan dus aantonen dat hij mij in gebreken heeft gesteld (ik ga hierover uitzoeken wat mijn rechten zijn)
maar ik schat mijn kansen niet hoog in vanwege de particuliere aankoop.

ik heb de zelfde klachten zoals meerdere forumleden hebben aangegeven in dit topic.

Het is al een tijd geleden dat er gereageerd is in dit topic en wil graag weten wat jullie huidige adviezen zijn.

Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen.

Brian

janvess

Misschien heb ik een tip voor je.
Na 3 maanden onderzoek en vele fora's verder heb ik het bij mij megane op kunnen lossen.
Het bleek het voorschakelapparaat of ballast die de stroom voor de Xenon lampen regelt.
De xenon lampen waren later ingebouwd. Deze ballast stoorde de elektronica/computer van de megane.
Na verwijderen geen centje pijn meer. De storingen zijn nooit weer terug gekomen.

Ik hoop dat dit een oplossing is voor je.
Misschien help ik een ander er mee.

Succes gewenst
Renault Megane Cabrio Phase II 2002  2,0 16V 147 PK

zoef100

Gooi direkt de EGR klep dicht dmv een afdekplaatje van 2 mm (geen aluminium maar staal) .
Je hebt dan geen vervuiling meer van je uitlaatgassen die dmv die EGR klep weer de motor in wordt gebracht.
Geeft geen foutmelding aangezien er geen meetsensoren zijn opgenomen , stekker op de EGR gewoon laten zitten.

Heel simpel klusje(10 minuten werk) heb het ergens op dit forum uitvoerig beschreven

Meganer

Sinds kort heb ik ook problemen met mijn ide! Beetje raar om te zeggen maar bij 200 km per uur begint hij in te houden! Ds heb ik snel mn egr afgedopt! Loopt nu een stuk rustiger en het probleem wors steeds minder!:D hopen dat het zo blijft!

nd-photo.nl

Citaat van: zoef100 op  1 april 2011, 12:15:48
Gooi direkt de EGR klep dicht dmv een afdekplaatje van 2 mm (geen aluminium maar staal) .
Je hebt dan geen vervuiling meer van je uitlaatgassen die dmv die EGR klep weer de motor in wordt gebracht.
Geeft geen foutmelding aangezien er geen meetsensoren zijn opgenomen , stekker op de EGR gewoon laten zitten.

Heel simpel klusje(10 minuten werk) heb het ergens op dit forum uitvoerig beschreven

Heeft dit nog nadelige invloeden mbt APK keuring? Was er namelijk ook wel geinteresseerd naar!

Meganer

Nu bij volgas niet meer harder dan 140 en bij half gas 160! Heeeeeeel frustrerend als je even moet inhalen! Wie kan mij helpen?!?!

zoef100

#134
(nd-photo.nl)Het heeft geen nadelige invloed op de APK !
(meganer) hmm dat hebben we nu ook als je het gas vlot intrapt gaat de auto inhouden , trap je het gas rustig in loopt de motor wel goed door. Maar zoals je zegt als je ff wilt inhalen en te snel het gas intrapt dan houd tie in , en is zeker frustrerend te noemen .  Misschien het plaatje er ff tussen uit halen en kijken of het daar aan ligt, lijkt mij sterk aangezien er zat zijn die dit niet hebben en ook de EGR klep afgedopt hebben met een plaatje .
Tja heb er niet zo`n last van het lampje spiraal gaat wel eens branden maar is snel uit en meestal brand deze helemaal niet. Vol gas of snel optrekken  doe ik nauwelijks , af en toe stotterd de auto. Spuit ik met flinke puffen de inlaat weer  in met carbreiniger of forte inlet cleaner terwijl de motor iets hoger stationair draait .  Maar dat inhouden bij het snel gas intrappen bij inhalen vooral in z`n 4 of 5 is idd irritant  >:( .

Blijven klojo auto`s  8)7  en heb er de kracht niet meer voor om continue aan die K auto te klooien. :0 Zolang deze verders redelijk rijd blijf ik er vanaf.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev