Advertenties


Project: Rik Hamberg, M?gane Coup? 1.6 16V Dynamique

Gestart door RikRace, 15 september 2004, 12:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RikRace

Het begon met een zwarte Renault 19 1.7i Beverly, toen kwam er deze M?gane 1.9D van juni 1999. De lichtmetalen velgen had ik al gekocht toen ik de 19 had. Het type velg is de Borbet-E, met 195-50-15 Vredestein Sportrac banden erop.



Vervolgens viel mijn oog in November 2003 op deze schitterend onderhouden Zwarte Coup? Phase 2 met 71.000 km in Dynamique uitvoering, dus met halfleer en alles erop en eraan.



Toen ik haar kocht, heb ik mijn eigen velgen over laten zetten. De reden was omdat ik ze mooier vindt, en omdat de band 195/50 breed en hoog was ten opzichte van de standaard 185/55 band die er af-fabriek opzit. En ook waren mijn eigen banden beter qua profiel.



Hier het resultaat van mijn eerste tuning, de andere velgen dus.





Vervolgens een dik half jaar niets gedaan aan tuning, tot juli 2004. Toen maar eens verlagingsveren gekocht van Apex voor 3cm verlaging aan de voorkant.



En tevens een Sebring Sporteinddemper (90mm).



Voor de verlaging zag ze er nog zo uit.



Hier de oude veer in de veerklem met de nieuwe ernaast.



Vervolgens de veren er zelf onder gemonteerd samen met m'n vader. En zie hier het resultaat van de verlaging.







Vervolgens de Sebring eronder gemonteerd, nadat we de originele demper eronder weg hadden geslepen met een slijptol.







Eind juli was het dan tijd om er grotere sloffen onder te gooien. Mijn keus viel op dezelfde type velg die ik al had, namelijk de Borbet-E, maar dan 2 maten groter. Dus ik ging van 15 inch naar.......................................................







................................17 inch!!!!!!! En het staat super vindt ik.














Nu heb ik alleen de achterkant nog niet verlaagd, zoals je vast wel al kon zien. Eind juli ben ik daarvoor al bij de Renault-dealer geweest, maar de torsie-as zat op dat moment nog "shocking klem". Ik ben nu bijna dagelijks aan het smeren, om binnenkort nog maar eens een afspraak te maken voor het verlagen.

Verder wil ik er wellicht nog een Openluchtfilter opzetten, en misschien nog spoorverbreders achter mits de verlaging dat toelaat.


Groeten en ik houdt jullie op de hoogte van mijn verdere Tuning perikelen :D,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Morgen (donderdag 23-09-04) opnieuw een poging tot het verlagen van m'n achteras. De Renault Dealer (Waterink in Hardenberg) heeft zelfs een speciaal stuk gereedschap besteld daarvoor.

Ik hoop dat het lukt :D!



Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Shit zeg :(, ik krijg net weer een telefoontje dat het niet gelukt is. Tenminste niet zoals het normaal hoort. De buitenste torsiestangen schijnen nu wel los te zitten, maar de binnenste nog niet.

Ze kunnen het nog wel op een andere manier proberen, maar dan kon het wel eens heel duur worden.

Ik wacht nog wel even, en zal goed blijven smeren, zodat ook die binnenste stangen los gaan zitten.................. ;)


Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

#3
Vandaag bij Stroeve Motorsport een open luchtfilter set besteld van K&N.

Hier nog even een paar foto's van m'n trots:







-RENAULT-SPORT-

RikRace

#4
Ik heb het openluchtfilter gemonteerd.

Dit is de complete kit.


Zo was het.


Het originele filter.




De twee torxboutjes die ik niet loskreeg.






Zo is het nu, met twee aanzuigbuizen, waarvan eentje origineel.




-RENAULT-SPORT-

RikRace

Vandaag opnieuw een afspraak gemaakt met de Renault-dealer om haar te laten verlagen. 12 mei is het zover, het is dan poging 3! Ben al tijden druk aan het smeren zowel vanaf de dopjes, net voor de achterwielen, en vanaf de onderkant van de auto. Ik hoop van harte dat het nu wel lukt ::).

Dan heb ik tijdens de Gronau-meeting m'n Coup? er strak bijstaan tenminste :D.

-RENAULT-SPORT-

RikRace

Morgen (Donderdag) is het zover, dan hoop ik haar te verlagen. Nu maar hopen dat ik genoeg gesmeerd heb :D.
-RENAULT-SPORT-

RikRace

#7
OK nu was het dan zover, de achterkant verlagen.


De trekstang in de as gedraaid.



En ja hoor hopla, daar waren ze, los dus.



Hier de onderkant van de auto waar je duidelijk de 2 losse torsiestangen ziet zitten.



Hier een close-up van de binnenkant van de Torsiestangen. Toen 1 tandje verzet ten opzichte van het origineel, en eens kijken wat het resultaat zou zijn.



Wow dat is wel erg laag :o, zeker 7cm gezakt in ??n keer. Dat moest even anders, dus opnieuw proberen :).



Kijk zo is het beter, dit was de bedoeling :D.






Het eindresultaat is voor mij perfect 8)!
-RENAULT-SPORT-

RikRace

#8
Vandaag even een ritje naar Sappemeer gemaakt, waar Edwin19 (Edwin Scheper, bekend van het RTC-forum) m'n wielkasten heeft omgerold.

Hier een paar foto's:


Hier moest het mee gebeuren.


En zo gaat dat dus, wat ik trouwens nooit geweten heb.












Bedankt Edwin :D! Nu kunnen we de bestelde spoorverbreders (15mm) er probleemloos op doen zonder dat er happen uit de banden verdwijnen mocht de auto eens aanlopen.


Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Zaterdag heb ik spoorverbreders gemonteerd. Het zijn Jamex 15mm spacers.

Hier het resultaat :D:

Voor


Na


Lekker gevuld



Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Even een paar foto's geschoten bij een bedrijf in Hardenberg die toevallig de RENAULT F1 kleuren voert :D.












Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Vanavond even bij Stroeve Motorsport in Hardenberg op bezoek geweest om mijn "chrome look" zijpinkers op te halen van Auto Style. Jan van Heteren nog even gesproken, hij was ook even bij Gerjan Stroeve. Jan had wat dingen besteld voor Michel.

Hier een foto van de pinkers:



De foto's in combinatie met de auto volgen nog. Deze pinkers staan in ieder geval super, en dat voor een luttele 10 euro (inclusief oranje lampjes) :D!


Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

RikRace

Hier dan de foto van de auto m?t pinkers.






Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev