Advertenties


Formule 1 deel 15

Gestart door matthew, 30 oktober 2008, 22:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benjamin Renon

CiteerRegerend wereldkampioen Lewis Hamilton en het team van McLaren zijn uit de uitslag van de Australische Grand Prix geschrapt. Zo hebben de stewards van de FIA besloten, na het incident tijdens de laatste Safety Car-periode opnieuw te hebben onderzocht. Toyota-coureur Jarno Trulli krijgt zijn derde plaats weer terug.

Trulli lag tijdens de laatste Safety Car-periode derde, toen hij om nog onbekende redenen ineens van de baan raakte en op het gras kwam. Trulli sloot vervolgens achter Hamilton aan op de vierde plek, maar haalde de Brit niet veel later weer in, wat normaliter verboden is achter de Safety Car. Trulli verklaarde Hamilton voorbij te zijn gegaan omdat de Brit zo langzaam reed dat het leek alsof hij technische problemen had. In dat geval is het geoorloofd een coureur achter de Safety Car in te halen. Hamilton vertelde tegen Speed TV dat hij Trulli echter voorbij liet in opdracht van het team. Mogelijk heeft hij tegenover de stewards iets anders verklaard.

Trulli kreeg na afloop van de race een tijdstraf van 25 seconden, die hem terugwierp van de derde naar de twaalfde plek, en Hamilton schoof op van de vierde naar de derde plaats. Toyota ging vervolgens in beroep, maar besloot die uiteindelijk woensdag weer in te trekken, omdat het formeel niet mogelijk is om tegen een tijdstraf in beroep te gaan. Toch besloot de FIA woensdagavond opnieuw naar het incident te kijken, omdat er nieuw bewijs boven water was gekomen dat aan zou tonen dat Hamilton niet de waarheid zou hebben gesproken tegen de stewards. Naar verluidt gaat het hier om de radiocommunicatie tussen Lewis Hamilton en de teamleiding op de pitmuur.

In een verklaring hebben de stewards laten weten: "We hebben het nieuwe bewijs dat we hebben ontvangen, bestudeerd en zijn tot de conclusie gekomen dat Lewis Hamilton en McLaren opzettelijk misleidende informatie aan de stewards hebben gegeven die in hun voordeel zou zijn. Dit is een overtreding van Artikel 151c van de Internationale Sportcode. Op basis van Artikel 158 van de Sportcode worden Hamilton en McLaren nu uit de race-uitslag van de Australische Grand Prix geschrapt."

Ook Heikki Kovalainen, die uitviel in Melbourne, verdwijnt dus uit de uitslag.



Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

John B.

hehe, dat wilde ik ook net posten!

Wel terecht dat ze eruit zijn gezet, ookal ben ik stiekem wel mclaren fan...

Dennis Postma

Als het klopt wat er geschreven word dan is het niet meer dan terecht. Wat me trouwens wel opvalt is dat de vervelende politieke spelletjes dit seizoen wel heel erg vroeg beginnen  :x

Tim

Groot gelijk dat ie uit de uitslag geschrapt is (ook als het een andere coureur was geweest).

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het weer race-tijd (zondagochtend 11.00)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Nog n half uurtje en dan kan je weer voor de tv gaan zitten, veel plezier jongens!

Tim

Wat een race :) (tot dusver)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Wat een bizarre race. Toch vind ik het een beetje vreemd idee om een race zo te eindigen, maar goed veiligheid boven alles. Heb iig weer goede zaken gedaan met het manager spel  ;)

Stefan

idd een hele aparte race..
Ik kan me niet herinneren dit zo wel eens eerder gezien te hebben.
Het eindigt zo wel een beetje saai, maargoed, het is niet anders... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

John B.

Hehe, wat een chaos in de race, ik was BBC aan het kijken maar kon het commentaar op het einde niet meer volgen!

Heb m wel netjes uitgekeken de volle 2 uur uiteraard!

Tim

Wel apart om een keer mee te maken dat coureurs halve punten krijgen :) maar had het wel mooi gevonden als ze nog verder waren gegaan.
Nu op naar 14 april. Dan weten we meer over de diffusers.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Even ervan uitgaan dat BGP Toyota en Williams geen wagen met normale diffuser klaar hebben staan, krijgen die teams het dus NOOIT voor elkaar om dan bij de GP van China aan de start te staan met een legale wagen, dan zouden er nog maar 14 autos aan de start staan, en dat zal Ecclestone niet laten gebeuren.


ForzaMollie

Reken maar dat de overige teams wel zo'n wagen klaar hebben staan MET zo'n diffusor, toch?

Dennis Postma

Ga er maar van uit dat ze die (nog) niet hebben al wel zeker aan het voorbereiden zijn mocht het legaal bevonden wordt, wat ik trouwens wel verwacht  ;)

Tim

Als je Ollie moet geloven is het niet alleen een kwestie van die diffusor aanpassen maar moet het hele earodynamische pakket van de auto worden aangepast. Denk niet dat ze dat al klaar hebben, zeker doordat ze niet/nauwelijks meer mogen testen op de circuits.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

#224
Uiteraard moet er meer aangepast worden. Maar zo te zien is BMW er al aan begonnen  ;):

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/06/bmw-sauber-ontwikkelt-alternatieve-diffuser/

In plaats van testen kunnen ze natuurlijk wel windtunnel onderzoeken doen en tegenwoordig worden er heel wat test kilometers in simulatoren afgelegd. En dat zijn niet de playstations of pc's zoals wij deze thuis hebben  ;) :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev