Advertenties


moter kookt!!!

Gestart door markie, 24 juli 2008, 23:22:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

markie

mijn moter stond te koken toenstraks, het rode lampje brande en ik zag het koelvloeistof in mijn tankje vwaar je het bijvult koken. nu is het volgende de temperatuur die hij aangeeft voor buiten ( binnen in de auto ophet dashbord boven de versnellingspook) geeft aan dat het -40 buiten is. kan dit te maken hebben dat hij de circulatie dan afsluit of zo? koelven doet het wel gewoon


waar aan kan dit nog meer legge. hij heeft 2 weken terug een kleine beurt gehad dus koelvloeistof is gewoon op pijl en goed

ik hoor graag andwoord groetjes mark

matthew

#1
Je buitentemperatuurmeter heeft er niks mee te maken deze staat er helemaal los van.

De koelven kan wel draaien maar is de termostaat wel los?
Dit kun je voelen daar de slng beet te pakken die van thermostaat naar radiateur gaat en als deze warm is is dat goed dan kun je nog voelen of de onderste radiateur slang warm is.

Verder kan er lucht in je koelsysteem zitten,maar als je eerst nergens last van ha dan zit er waarschijnlijk toch ergens een lek dan.(als er dus lucht zit en de sensor meet de temperatuur en laat de koelven draaien maar als dan dus de thermostaat niet los is wordt de koelvloeistof dus ook niet gekoeld en gaat het koelwater dus koken terwijl je van dan draaid)

Kan ook zijn dat je sensor voor inschakelen koelven niet goed meer is.

Ik zou morgen langs de garage gaan als ik jou was en als die afgekoeld is even het peil controleren en desnoods bijvullen

markie

oorzaak voor de heft opgelost. de ven draaide de verkeerde kant op. er zat een stekker op die wss van mijn orginele luchthuis afkwam. die hebben ze dooorverbonden met de sensoren. nu als volgt hij slaat netjes in als ik hem warm laat lopen stationair . maar net was ik aan het rijden en vloog de temperatuur weer op toen ik in het dorp was. en geen ven die draaide?????

denk zelf aan de sensor of zo? wat denken jullie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev