Advertenties


Wordt er beetje flauw van, weer motorprobleem?

Gestart door Wessie, 26 juni 2008, 23:00:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wessie

Hallo mensen!

Nou, gisterochtend was het weer zover.. Lijkt wel alsof de duivel ermee speelt! De auto wou weer eens niet starten! heb de 2.0 16v nog maar ong 2,5 maand.. maar zijn 2e thuis is de garage! De eerste paar keren dat het niet startte lag aan de BDP-sensor. Eerst gereinigd (probleem niet verholpen), daarna vervangen, hopende dat het nu goed ging!

Dat ging het een tijdje, tot gisterochtend dus. Starten.. hunhunhunhunhun (beter kan ik het niet nadoen:D) Chagerijnig dat ik was weer de garage opbellen.. Nou, vanochtend is er naar gekeken.. Blijkt het volgende:

De computer van de Megane bestaat kennelijk uit 3 delen die allen een waarde moeten hebben van 128 of zoiets. Nou hadden ze deze waarde niet, dus hebben de monteurs dit hersteld met als gevolg: starten, lopen! (dit is wat ik ervan mee heb gekregen, zo technisch ben ik nou ook weer niet)

nou geweldig, probleem weer opgelost! Vanavond tijdens het eerste proefritje valt de auto zo ineens uit na het intrappen van de koppeling (ging de bocht in). Dacht, nou daar heb je het weer! Weer starten, liep weer. Denk is eenmalig...

Paar kilometer verderop hetzelfde verhaal, op de rotonde, koppeling in om naar 2 te schakelen, weer uit...

Thuis aangekomen auto uitgedaan en weer gestart om te kijken hoe dat ging.. starten deed ie, lopen ook maar had te weinig toeren en ging gelijk weer uit (nog nooit eerder gehad!). Daarna ging het overigens wel goed..

Wie komt dit bekend voor, en wie heeft tips over wat het zou kunnen zijn??? Wordt toch een beetje gefrustreerd zo!! Maarja, ik blijf eigenwijs, en blijf voorlopig toch Megane rijden:D

Hoop op wat reacties, alvast bedankt!

Rik

Marcelo

ja als het probleem erger werd door de computer.
dan zou je daar ook de oplossing kunnen vinden neem ik aan Y

Veel suc6 igg

matthew

Ja of de computer is stuk.

Of injectors vervuild.

Timo Zuiderduin

klinkt mij als het welbekende Meganekwaaltje.
stappenmotor of gasklephuis.

voor beiden staat er wel ergens een Faq of een uitgebreid topic over hoe je dat zelf kan reinigen.

cabriolet

ik had dat ook als ik reed viel die ineens uit als ik me koppeling intrapte en soms wilde die ook niet meer starten als die uitviel
en ook heel laag in de toeren waardoor die uitviel


heb eerst me bougies en bougieskabels vervangen : maar dit hielp niet
stappenmotor gereinigd : ook dit hielp niet
rembekrachtiging vervangen en hij deed het weer

ik wil niet zeggen dat het dit is maar stel het voor aan de monteur om er na te laten kijken

svenmegane

stappending en gasklep 
Ik heb deze vervangen want had juist hetzelfste meegemaakt.
bij het intrappen van de koppeling ging het toerental ferm naar beneden en de motor sloeg af.   je moet kunnen gas geven en koppelen samen, dan slaat hij niet af maar het is l-

Wessie

Nou, auto is bij garage geweest en het volgende mankeerde eraan:

een of ander baypass (goed gespeld?) systeem deed het niet. Omdat het een injectie motor is wordt er lucht in de motor gespoten ofzo als je gas geeft. Dit baypass systeem regelt hoeveel lucht er toe moet worden gediend zodat het goed loopt (stationair bv). Deze schuifregelaar bleek vast te zitten en is gereinigd met als gevolg dat hij het nu weer goed doet!!

Kijken voor hoe lang:D

Iemand dit probleem ook gehad? Hoop dat ik het beetje goed uitgelegd heb..

Rik

svenmegane

dus stappenmotor en gasklep
zoals vele meganes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev