Advertenties


Nieuwe Install waarschijnlijk

Gestart door Edgar, 1 februari 2005, 16:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ppveenstra

Citeer

Maar als er op een Megane 6.0 V12 plaatje staat wordt de eigenaar ineens uitgelachen.... heel vreemd is dat ???


:D

Edgar

Blijf dus gewoon bij mij eerste keuze  ;D

Erix bedankt voor de tips, maar ook ik vind die extra 3 DB niet zo belangrijk...

Stap ik zo weer in mijn 6.0 v24 en zal de straat eens even opnieuw leggen...  :)


wess

Citaat van: Erix op  2 februari 2005, 20:21:06
Wat een vermogens gel#l weer...

RMS vermogen wat opgegeven is voor JBL speakertje is de thermische belastbaarheid.
Daarnaast heb je ook nog een mechanische belastbaarheid die zeker zo belangrijk is.

Deze laatste hangt zeer sterk af van het ontwerp van je kist. Als je bijvoorbeeld een wat knullige bass-reflex kist hebt kan die speaker al om zeep geholpen worden met 10 Watt aan vermogen. In de voorgeschreven gesloten kist van 28 liter netto (geeft minste conus uitslag) knalt de conus van deze speaker bij zo'n 1200 Watt RMS uit zijn ophanging met de spoelen parallel aangesloten. Bij een veel lager vermogen loopt de speakerunit al beschadigingen op. Wanneer een enkele spoel gebruikt wordt zal dit nog eerder zijn doordat de lengte van het inductie veld een stuk korter is. Een amp van 800 Watt aan 2 ohm is dus meer dan voldoende.

Waarom staat er dan zo groot 1600 Watt op?! Vinden een hoop figuren ruig staan. Maar als er op een Megane 6.0 V12 plaatje staat wordt de eigenaar ineens uitgelachen.... heel vreemd is dat ???


je klinkt weer behoorlijk slim, nu snap ik wel wat je bedoel. maar velen hier niet.
dus je kan het ook een beetje normaal houden

Michel Cijs

ik vind het een enorme toevoeging dat iemand met kennis hierover uitleg geeft; wie het niet snapt of niet interessant vind leest lekker de volgende post  :D

Erix

Citaat van: wess op  2 februari 2005, 23:16:45
je klinkt weer behoorlijk slim, nu snap ik wel wat je bedoel. maar velen hier niet.
dus je kan het ook een beetje normaal houden

Wat is nou het grootste probleem?! dat ik jouw post onderuithaal of dat er misschien iemand hier op het forum is die iets van mijn post niet snapt.

Als iemand iets niet zou snappen en het toch graag zou willen snappen ... vraag dan iets over het gene wat je niet snapt.
ZX-Audio · the finest audio products around

Ferdi

Goede uitleg Erix  :D  ;D snap er geen bal van  ;) ben ook blij dat mijn ICE installatie wordt gemaakt door mensen met verstand ervan  ;) en laten we het hiet aub wat vrolijker houden  :D

Erix

Tja ... probeer het geheel een beetje uit te leggen. Dan vind ik zulke posts beetje jammer.

Ik steek er tijd in om wat scenario's te berekenen zodat een beetje duidelijk wordt wat dat speakertje wel en niet kan. Als er dan steeds zo gereageerd wordt omdat mijn post haaks staat op een post van iemand anders dan zal ik de volgende keer echt niet meer de moeite nemen om er nog naar te kijken.
ZX-Audio · the finest audio products around

Michel Cijs

als de mods (ik in dit geval) er direct op reageren om het af te kappen dan lijkt het me duidelijk dat je juist de volgende keer het wel moet posten ;)

niet te zwaar aan tillen;  :D

Edgar

Er gaan helaas nog al wat verschillende verhalen rond om wat er nu precies wel of niet goed is voor je sub en waar je op moet letten etc. De 1 is puur vermogensgeil en kijkt niet verder dan de max wattages. De ander wilt continu power en kijkt naar de RMS vermogens. En de volgende bekijkt alle specificaties van de speaker en berekend hier precies de goede versterker voor zodat je het maximale uit je sub haalt. Ik zelf neig een beetje naar de laatste variant, maar moet eraan toevoegen dat ik geen wedstrijden wil mee gaan doen en het uiterlijk van de install ook erg belangrijk vind. En zoals ik het in gedachten heb en uitgetekend op papier denk ik dat een goede combi heb gevonden tussen mooi uiterlijk maar ook nog een beetje vermogen.
Plus de kosten die ik hiervoor maak staan me ook wel aan...

Iedereen bedankt voor de reacties super dat iedereen hier een beetje met je meedenkt... :D
Iedereen kan in een topic reageren het is aan de lezer of die wel of niet wat met de geschreven informatie doet.

Groeten Edgar

bas1984

als je ma van sony afblijft.....
die moeten walkmans gaan maken en geen subs en versterkers enzo....

sony sucks en nie zo'n heel klein beetje....

jbl is wel goed.... voor een standaars setup....

wil je verder gaan in audio gebeuren denk dat eens aan
hifonics... infinity...polk audio... enz....
en sja het kost wel wat maar dan heb je ook wat...
ja hoor ik je denken jbl enz gaat ook hard... geef ik je helemaal gelijk in...
maar ga maar eens na de geluidskwaliteit luisteren... weet je meteen waar het verschil in zit

mzzl bas

Ferdi

Rockford fosgate ook goed?  :D  ;D  ;)

rik23

heb zelf veel spullen van helix. Naar mijn mening goed spul tegen een hele redelijke prijs. Helemaal als je het uit Duitsland haalt. Adres gevonden via Ebay.de ?;)

rik23

Rockford?? Heeeerlijk ?;D Heb daar een subje van. Dat ding klapt er lekker op los ?;D

Edgar

Daar kun je echt mee knallen...  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev