Advertenties


F7R 710

Gestart door Blokvijf, 21 februari 2024, 01:20:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blokvijf

Ik heb de meeting gemist omdat ik het nu pas lees. Jammer maar ik moet er nog even een beetje in komen.

Blokvijf

Ik heb een Renault Megane Scenic bj. 31-01-2003 staan. 2.0 16v automaat. Die had ik voor het blok gekocht. Niet voor al teveel gekocht ivm storing van de automaat. Dagelijks starten en lopen. Na een aantal kilometers gaat de automaat in een soort noodloop. Stoppen, motor uit en weer aan en verder de hele dag geen problemen. Ik heb gehoord dat het kan liggen aan te weinig, slechte of verkeerde olie in de bak. Maar dat is voor nu niet zo interessant. Als ik het goed heb ligt daar een F4R 740 blok in. Daar kan ik dan ook mee aan de slag ipv met een F7R.
Jij zegt dat het vermogen varieert tussen 136 en 182pk. Waar zit dat verschil?

Jacques

#17
Het vermogensverschil zit in de compressieverhouding, kleppen, in- en uitlaatkanalen, nokkenassen en de in- uitlaatspruitstukken. Maar ook 136pk is best leuk. Wil je met de automaat gaan rijden of moet er een JB3 of JC5 bak aan passen. In dat laatste geval moet er een vliegwiel met koppeling aan met de juiste aantal tanden voor je ECU. Ik wacht even je antwoord af, want in kan hier wel een boek over schrijven.

Jacques

Ik zou ook de voorremmen overzetten, dat heb ik zelf ook gedaan.

Blokvijf

Ik wil uiteindelijk wel met een schakelbak gaan rijden.
Die voorremmen zijn zeker zwaarder uitgevoerd?
136pk is inderdaad ook leuk. Maar met de tijd kan daar nog wel iets meer van gemaakt worden toch? Hoeft van mij niet extreem. Maximaal 200pk. Of is dat ook extreem.

Jacques

De schijven hebben een diameter van 280mm, zijn 24 mm dik. De klauwen hebben 130mm brede remblokken en de zuiger heeft een diameter van 54mm. Je moet er ook een HRC (hoofdremcilinder) 23,8mm bij hebben. Het geheel past net in een 15inch velg.

mark29

Die automaat zal kwestie zijn van elektrokleppen vervangen die aan de voorkant zitten, nieuwe olie erin, en weer doorrijden.

Blokvijf

Bedankt voor de reacties weer. Ik moet me nu eerst even bezig houden met drie auto's voor de verkoop. SLK 230 uit 97, Megane cabrio 1.6 16v uit 2000 en een Lada Niva 1.7 uit 2007. Dan heb ik weer wat geld en ruimte.
Daar had ik plannen mee maar heb uiteindelijk besloten om alleen met mijn Megane cabrio uit 2001 door te gaan met gebruik van de Scenic wat betreft het blok, achteras, remmen en dergelijke. En wellicht daarna nog wat leuke dingen.
Dus ik kom hier zeker op terug en dan ook even kijken hoe ik een projectpagina kan aanmaken. Alles op zijn tijd.

Jacques

Heb je wat details over de 230 SLK? mag in een PB

Blokvijf

Dat kan maar ik heb een potentiële koper. Mijn motto is afspraak is afspraak. Als dat niet doorgaat laat ik het weten.

Blokvijf

Ik heb een probleem met de Megane cabrio die ik in orde maak voor de verkoop. De auto naar binnen gereden, de brug op om het flexibele uitlaatstuk inclusief kat te vervangen. Nu wil de auto niet meer starten. Dashboard verlichting gaat aan, de brandstofpomp hoor ik ook maar de startmotor doet niets. Nu weet ik dat er een alarm is ingebouwd die ook op de sleutel reageert. De deuren gaan open maar het ledlampje blijft branden. Dashboard opengehaald en de module gelokaliseerd. Een cobra alarm speciaal voor Renault. Dankzij een topic uit 2009 weet ik dat dit aftermarket door dealers is ingebouwd. Is ook wel te zien aan de manier waarop dat is gedaan. Ik heb helaas geen reset code. De kabelboom van het alarm gevolgd en onder de linker dorpel wat aansluitingen. Ik denk signaal aansluitingen. Er gaan ook een aantal draden naar achter de zekeringkast waarvan ik vermoed dat daar de onderbreking zit. In het Haynes boek staat wel iets beschreven om die te verwijderen om bij de relais te kunnen komen maar die is vrij beknopt en het is me nog niet gelukt.
Mijn vraag nu is hoe dit te doen. Of misschien een andere oplossing. Ik heb nog niets losgeknipt op het ledlampje na. Voorheen nooit problemen met het alarm gehad.

Blokvijf

Zo, weer even wat tijd in kunnen steken in het alarm probleem. De zekeringenkast kunnen demonteren om te kunnen zien wat er met de draden van het alarmsysteem gebeurd die achter de zekeringkast verdwijnen. Vrij simpel. De twee paarse en de twee groene draden met elkaar verbinden. Starten lopen. De rest ven alle draden kan je doorknippen en isoleren. Met deze info hoef je dus je zekeringkast niet te demonteren. Het is te doen maar je bent er wel even mee bezig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev